Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie heeft er meer over een gekocht huis en een notaris

Pagina's : [1] 2 3 4

zina_hbiba
18-03-2009, 21:12

het zit zo we waren gister naar een huis wezen kijken, en het was gelijk goed. ze hadden ook wat van de prijs afgehaald; dus dat was mooi meegenomen. we hadden papieren gekregen die we moesten ondertekenen, hebben we ook gedaan. dus nu zouden we binnen 3dagen een voorschot moeten betalen aan de verkoper. het huis is ook een groot beschrijf dus je betaald ook veel aan de notaris. lmohim vandaag komt mijn man aanzetten dat die het huis neit zo ziet zitten, maar ook omat we dat voorschot niet kunnen betalen dat is 10procent van het verkoop prijs. de bank wil niet helpen en ik kan het nergens anderss krijgen. we zijn dus naar de verkoper geweest en die zij dat het eenmaal verkocht is verkocht is. is het ook mogelijk dat wij iemand vinden die dat huis wilt zodat het contract dat we hadden getekend vervald of dat toch niet. zitten we nu aan dat huis vast ps de lening voor het huis is wel goed geregeld het is meer de notaris. en waar we geleend hebben willen alleen lenen hoe duur het huis is, dus niet de kosten van de notaris. wie kan me helpen:goedzo:

LadyButterfly
18-03-2009, 21:15
Ik denk dat jij een bankgarantie bedoelt. Degene die je hypotheek regelt kan dit voor je aanvragen, je hoeft dus niet 10% van de koopsom aan geld te storten maar de bank/geldverstrekker staat garant voor je. Dit doen ze als je aanvraag hebben beoordeelt en het zeker is dat je de hypotheek krijgt.

zina_hbiba
18-03-2009, 21:25
Ik denk dat jij een bankgarantie bedoelt. Degene die je hypotheek regelt kan dit voor je aanvragen, je hoeft dus niet 10% van de koopsom aan geld te storten maar de bank/geldverstrekker staat garant voor je. Dit doen ze als je aanvraag hebben beoordeelt en het zeker is dat je de hypotheek krijgt. ik heb geen lening bij de bank maar bij zon sociale lening. ik had ze al een tijdje terug gevraagd of ze ook de kosten van de notaris bij kunnen rekenen zodat we zeg maar alles in een keer kunnen lenen. ze zei dat ze dat neit doen, ze lenen alleen het verkoop prijs aan je uit. de kosten voor de notaris moeten we zelf voor zorgen

LadyButterfly
18-03-2009, 21:28
ik heb geen lening bij de bank maar bij zon sociale lening. ik had ze al een tijdje terug gevraagd of ze ook de kosten van de notaris bij kunnen rekenen zodat we zeg maar alles in een keer kunnen lenen. ze zei dat ze dat neit doen, ze lenen alleen het verkoop prijs aan je uit. de kosten voor de notaris moeten we zelf voor zorgen Wees even duidelijker. Bedoel je de kosten koper (notariskosten, overdrachtsbelasting, taxatiekosten, afsluitkosten)? En wat bedoell je met een sociale lening? Een lening onder NHG of een lening via de gemeente? En je kan toch ook elders gaan informeren of het moet zo zijn dat je op basis van je inkomen niet meer financiering kan krijgen.

zina_hbiba
18-03-2009, 21:32

Wees even duidelijker. Bedoel je de kosten koper (notariskosten, overdrachtsbelasting, taxatiekosten, afsluitkosten)? En wat bedoell je met een sociale lening? Een lening onder NHG of een lening via de gemeente? En je kan toch ook elders gaan informeren of het moet zo zijn dat je op basis van je inkomen niet meer financiering kan krijgen. notariskosten dat zeg ik al de hele tijd een sociale lening via de gemeente. ik weet dat ik ook elders kan informeren, ik heb dit NU NET tehoren gekregen dus wou info. ik kan de gemeente moeilijk nu bellen

LadyButterfly
18-03-2009, 21:34
notariskosten dat zeg ik al de hele tijd een sociale lening via de gemeente. ik weet dat ik ook elders kan informeren, ik heb dit NU NET tehoren gekregen dus wou info. ik kan de gemeente moeilijk nu bellen Kosten koper bestaat niet alleen uit notariskosten. Begrijp dat je in paniek bent maar je informatie is niet juist. Je hebt trouwens drie dagen bedenktijd nadat beide partijen de ondertekende koopovereenkomst hebben ondertekend.

zina_hbiba
18-03-2009, 21:37
Kosten koper bestaat niet alleen uit notariskosten. Begrijp dat je in paniek bent maar je informatie is niet juist. Je hebt trouwens drie dagen bedenktijd nadat beide partijen de ondertekende koopovereenkomst hebben ondertekend. meen je dit??? want we hadden 3werkdagen de tijd om die voorschot te betalen. en moet ik dus naar de notaris gaan die de verkoper heeft of kan ik er zelf ook een nemen??

LadyButterfly
18-03-2009, 21:41
meen je dit??? want we hadden 3werkdagen de tijd om die voorschot te betalen. en moet ik dus naar de notaris gaan die de verkoper heeft of kan ik er zelf ook een nemen?? Als jullie de koopovereenkomst nog niet hebben getekend en/of de drie werkdagen zijn na ondertekening nog niet verstreken dan is er niets aan de hand. Het enige wat je hoeft te doen is aan de verkopende partij kenbaar te maken dat jullie van de koop afzien (dit zou ik wel schriftelijk doen). Je hebt nog helemaal niets met de notaris te maken. Die komt pas in beeld als de overdracht gaat plaatsvinden of als de bankgarantie of waarborgsom gestort moet worden. De koper mag trouwens zelf de notaris bepalen tenzij de verkoper dit vooraf anders heeft afgesproken.

microsoft
18-03-2009, 21:43
bankgarantie moet meestal binnen een 2 a 3 weken geregeld zijn. na het tekenen van de koopovereenkomst heb je drie dagen de tijd om zonder opgaaf van reden de koop te annuleren. Verder als het enkel gaat om de notariskosten, dan is dat toch geen ramp? dat is geen wauw bedrag. Echter vind ik het verder wel vreemd dat de lening die jullie via de gemeente afgesloten hebben de notariskosten niet dekt, zit immers in de kosten koper. Verder is het mij nie tbekend dat gemeenten lleningen verstrekken, echter wel koopsubsidies, maar dat is enkel het bedrag tussen jouw maximale leenbedrag en de koopprijs.

LadyButterfly
18-03-2009, 21:46
bankgarantie moet meestal binnen een 2 a 3 weken geregeld zijn. na het tekenen van de koopovereenkomst heb je drie dagen de tijd om zonder opgaaf van reden de koop te annuleren. Verder als het enkel gaat om de notariskosten, dan is dat toch geen ramp? dat is geen wauw bedrag. Echter vind ik het verder wel vreemd dat de lening die jullie via de gemeente afgesloten hebben de notariskosten niet dekt, zit immers in de kosten koper. Verder is het mij nie tbekend dat gemeenten lleningen verstrekken, echter wel koopsubsidies, maar dat is enkel het bedrag tussen jouw maximale leenbedrag en de koopprijs. Er zijn gemeentes die leningen verstrekken, de constructie die ik ken is dat ze dit alleen aanvullend doen en dat de lening onder NHG moet vallen. Daarom vind ik het dus wel vreemd dat de KK niet zijn gedekt.

zina_hbiba
18-03-2009, 21:47
Als jullie de koopovereenkomst nog niet hebben getekend en/of de drie werkdagen zijn na ondertekening nog niet verstreken dan is er niets aan de hand. Het enige wat je hoeft te doen is aan de verkopende partij kenbaar te maken dat jullie van de koop afzien (dit zou ik wel schriftelijk doen). Je hebt nog helemaal niets met de notaris te maken. Die komt pas in beeld als de overdracht gaat plaatsvinden of als de bankgarantie of waarborgsom gestort moet worden. De koper mag trouwens zelf de notaris bepalen tenzij de verkoper dit vooraf anders heeft afgesproken. :eek: dat wist ik niet eens. nee de verkoper heeft niets over een notaris gehad, dus inprencipe kunnen we zelf ook naar een notaris gaan. we hebben die gister ondertekend, dus als ik er morgen naar toe ga zit ik binnen de 3dagen. nog een ding waar vind je een notaris, sorry voor al die vragen maar ik kan op dit moment niet helder zijn. het idee al dat je teveel schulden gaat hebben:( oja ik kom wel uit belgie maakt dat wat uit kwa regels

LadyButterfly
18-03-2009, 21:50
:eek: dat wist ik niet eens. nee de verkoper heeft niets over een notaris gehad, dus inprencipe kunnen we zelf ook naar een notaris gaan. we hebben die gister ondertekend, dus als ik er morgen naar toe ga zit ik binnen de 3dagen. nog een ding waar vind je een notaris, sorry voor al die vragen maar ik kan op dit moment niet helder zijn. het idee al dat je teveel schulden gaat hebben:( oja ik kom wel uit belgie maakt dat wat uit kwa regels Er is nog niets aan de hand, je hebt de koopoveenkomst nog niet eens aan de verkopende partij onverhandigt. Een notaris vind je door op notarissen.nl te kijken, gouden gids. Maar leg me eens uit waarom jij denkt dat je naar de notaris moet? Is het zo dat de verkoper de notaris een volmacht heeft gegeven? Ik wil je anders wel even bellen hoor, ik heb in het vak gezeten.

zina_hbiba
18-03-2009, 21:50
bankgarantie moet meestal binnen een 2 a 3 weken geregeld zijn. na het tekenen van de koopovereenkomst heb je drie dagen de tijd om zonder opgaaf van reden de koop te annuleren. Verder als het enkel gaat om de notariskosten, dan is dat toch geen ramp? dat is geen wauw bedrag. Echter vind ik het verder wel vreemd dat de lening die jullie via de gemeente afgesloten hebben de notariskosten niet dekt, zit immers in de kosten koper. Verder is het mij nie tbekend dat gemeenten lleningen verstrekken, echter wel koopsubsidies, maar dat is enkel het bedrag tussen jouw maximale leenbedrag en de koopprijs. jawel hoor hier heb je dat wel in BE. maar indd ze lenen alleen het verkoopprijs aan je uit de rest dus niet:moe: maar goed dus ik kan er nog onderuit:goedzo:

LadyButterfly
18-03-2009, 21:52
jawel hoor hier heb je dat wel in BE. maar indd ze lenen alleen het verkoopprijs aan je uit de rest dus niet:moe: maar goed dus ik kan er nog onderuit:goedzo: Heb je een woning in Belgie gekocht? Sorry, maar dan is mijn informatie niet juist. Ik heb je informatie gegeven hoe het zit in Nederland.

microsoft
18-03-2009, 21:55

mee too. had het niet gelezen of het stond er niet. Het kan zijn dat de wetgeving in belgie anders is, echter moet dit ook vermeld staan in het voorlopig koopcontract, dus dat je binnen een bepaalde tijd van de koop af kunt zien

Pagina's : [1] 2 3 4