Bekijk originele versie : Poll hoe betrokken bij jij met palestina
Ik vraag me af hoe betrokken iedereen is met zijn mede moslims in Palestina. De profeet (vzmh) heeft ons geleerd om van elkaar te houden als zusters en broeders in de Islam
Ben beniewd naar jullie mening. Tevens vroeg ik me af wat voor oplossingen jullie hadden.
Omdat Islam het verboden heeft in Jihad vrouwen, oude mensen en kinderen te vermoorden (ben ik niet benieuwd naar opblaas theorieen. Immers bommen plaatsen in Madrid bijvoorbeeld geeft die garantie niet en is tegen de Islam). Maar ben benieuwd naar slimme oplossingen.
Ben benieuwd........... :zwaai:
Mijn interesse kalft nogal af. Het is al een zo lang lopend conflict en wat je erover leest of ziet is doorgaans 'palestijn blaast bus op' of 'israeli's doden hamasleden'. Zucht. Het zit zo muurvast, dat ik pas echt weer interesse heb als het gaat over een realistische mogelijke oplossing.
OneTouch
04-04-2004, 14:56
Ik weet veel over de Palestijnse kwestie maar nog lang niet alles. Ben nog steeds (onder)zoekende en probeer inderdaad mogelijke oplossingen voor mezelf te bedenken. Ik probeer zovaak mogelijk dua's te doen voor de Palestijnen maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dit na elk gebed deed.
Origineel gepost door OneTouch
Ik weet veel over de Palestijnse kwestie maar nog lang niet alles. Ben nog steeds (onder)zoekende en probeer inderdaad mogelijke oplossingen voor mezelf te bedenken. Ik probeer zovaak mogelijk dua's te doen voor de Palestijnen maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dit na elk gebed deed.
Salam alikoum broeder,
Ben trots op jouw antwoord ik ben zelf nu ook aan het onderzoeken en probeer ook een oplossing te zoeken. Meschien komt er nog een nieuwe Salahadin....
AAAbracadaver
04-04-2004, 16:53
Wat een hypocriet gedoe weer. Miljoenen doden in Soedan maar gewoon blijven focussen op die 10.000 in Israel.
Wel de splinter zien bij een ander maar blind voor de balk in eigen oog.
Origineel gepost door lady_nl
Ik vraag me af hoe betrokken iedereen is met zijn mede moslims in Palestina. De profeet (vzmh) heeft ons geleerd om van elkaar te houden als zusters en broeders in de Islam
Ben beniewd naar jullie mening. Tevens vroeg ik me af wat voor oplossingen jullie hadden.
Omdat Islam het verboden heeft in Jihad vrouwen, oude mensen en kinderen te vermoorden (ben ik niet benieuwd naar opblaas theorieen. Immers bommen plaatsen in Madrid bijvoorbeeld geeft die garantie niet en is tegen de Islam). Maar ben benieuwd naar slimme oplossingen.
Ben er heel vaak mee bezig. (lees: dagelijks)
Ik kan me heel erg ergeren aan de situatie en het nieuws dat uit die regio komt. Zeker als je de hele situatie gaat bekijken in meer ruimere zin, hoe de joden door de VS worden ondersteund omdat de VS als marionetten voor de joden dienen, en hoe de palestijnen worden uitgemoord terwijl de internationale wereld erop toekijkt zonder een vinger uit te steken; dan krijg ik wel een gevoel van machteloosheid. Vaak denken aan die mensen in je du3a's is zeer belangrijk.
Oplossingen zijn zeer moeilijk omdat je de situatie vandaag de dag moet gaan bekijken.
Ergens zou je kunnen stellen: een groot gedeelte van het land behoort rechtmatig toe aan de palestijnen. Maar waar moeten de joden, de generatie die daar geboren werd, naar toe?
Ten tweede heb ik bedenkingen bij de handelingen van de joden die sowieso getolereerd worden, en zelfverdedigingsacties van de palestijnen die als terroristisch worden afgeschilderd. In een interview met de engels zender BBC werd zelfs bekendgemaakt dat men het woordje doden (assasination) niet meer mag gebruiken als het om joden gaat die Palestijnen doden, maar als het de palestijnen zijn dan mag het wel. Ook in de media moet er veel meer objectiviteit komen, maar de top van die media wordt weer gecontroleerd en gecencureerd op inhoud door de joden zelf.
Een grote stap in de juiste richting lijkt me: Een presidentschap in amerika dat niet-partijdig is.
Een reunificatie van de arabische landen om de druk te verhogen om deze situatie op een eerlijke manier bij te staan.
Spijtig genoeg besef ik wel dat 'money makes the world go round' en het merendeel van dat geld ligt in handen van de joodse bevolking. (die zo slim zijn zichzelf niet voor te doen als zionisten terwijl ze het wel zijn.)
Dus echt even een oplossing uit de mouw schudden zal niet echt lukken denk ik. En het blijft een catch 22. Hoe je het ook draait of keert; één kant zal zich altijd benadeeld voelen omdat de situatie al zo lang rekt dat je geen duidelijk krijtlijnen meer kan trekken en alles weer netjes kunt gaan verdelen.
Ik De profeet (vzmh) heeft ons geleerd om van elkaar te houden als zusters en broeders in de Islam
Wat heeft de profeet je geleerd om te doen met je broeders en zusters buiten de Islam?
Origineel gepost door Deliana
Wat heeft de profeet je geleerd om te doen met je broeders en zusters buiten de Islam?
elkaar te respecteren.
SabroenDjamiel
04-04-2004, 21:45
Ik probeer me veel te verdiepen in deze ellendige kwestie, de holocaust van Palestina.....Een holocaust die velen malen erger is dan die van WOII....Voel me machteloos, maar toch doe ik me best wat te doen als is het maar iets kleins....Ik boycot alle producten die het zionisme steunen en probeer mijn omgeving er ook op te attenderen zodat zij ook mijn voorbeeld volgen en alhamdoellilah merk ik dat aan aantal mensen hier gehoor aan geven.....Daarnaast volg ik al 't nieuws omtrent Palestina op de Arabische zenders, want de zionistische zenders van Nederland geven maar een eenzijdige berichtgeving in 't voordeel van Israel.....Elmohim, ik houd me er zekers veel mee bezig, en neem geen blad voor me mond om duidelijk mijn mening hierover kenbaar te maken.....
Ik ben tegen het vermoorden van onschuldige mensen!....Ik vind de daders van de aanslagen in Madrid mietjes, want als ze echte mannen waren dan hadden ze die heftige aanslag zoals in Madrid in Israel moeten laten plaatsvinden, want de Israeliers verdienen da soort aanslagen, dan kan je het ook onder Jihaad plaatsen, maar om onschuldige mensen te vermoorden vind ik laf en staat los van de Jihaad......
Origineel gepost door Nawera
Ik probeer me veel te verdiepen in deze ellendige kwestie, de holocaust van Palestina.....Een holocaust die velen malen erger is dan die van WOII....Voel me machteloos, maar toch doe ik me best wat te doen als is het maar iets kleins....Ik boycot alle producten die het zionisme steunen en probeer mijn omgeving er ook op te attenderen zodat zij ook mijn voorbeeld volgen en alhamdoellilah merk ik dat aan aantal mensen hier gehoor aan geven.....Daarnaast volg ik al 't nieuws omtrent Palestina op de Arabische zenders, want de zionistische zenders van Nederland geven maar een eenzijdige berichtgeving in 't voordeel van Israel.....Elmohim, ik houd me er zekers veel mee bezig, en neem geen blad voor me mond om duidelijk mijn mening hierover kenbaar te maken.....
Ik ben tegen het vermoorden van onschuldige mensen!....Ik vind de daders van de aanslagen in Madrid mietjes, want als ze echte mannen waren dan hadden ze die heftige aanslag zoals in Madrid in Israel moeten laten plaatsvinden, want de Israeliers verdienen da soort aanslagen, dan kan je het ook onder Jihaad plaatsen, maar om onschuldige mensen te vermoorden vind ik laf en staat los van de Jihaad......
Salam alikoum zuster in de Islam,
Ben het met je eens Mellisa heeft haar iedeen mooi verwoord ze heeft ook een paar tips gegeven
SabroenDjamiel
04-04-2004, 22:00
Salam alikoum zuster in de Islam,
Ben het met je eens Mellisa heeft haar iedeen mooi verwoord ze heeft ook een paar tips gegeven
Allikom salaam oegt fie dien,
Over welke Melissa heb jij het?....Want kan namelijk niks terug lezen op deze pagina van dit lid?....
Origineel gepost door Nawera
Allikom salaam oegt fie dien,
Over welke Melissa heb jij het?....Want kan namelijk niks terug lezen op deze pagina van dit lid?....
Waalikom asalam oegtie fie dien,
Het is te vinden onder het kopje Waarheid onderzoek palestina/isreal die ook te vinden is in deze forum.. Marokaanse jongeren en actualiteiten
Origineel gepost door Oppasser
Deze dommige onwetendheid is in boosaardigheid nauwelijks te overtreffen.....
Meschien kan je uitleggen waarom ipv maar wat neer te zetten.
SabroenDjamiel
04-04-2004, 22:17
Waalikom asalam oegtie fie dien,
Het is te vinden onder het kopje Waarheid onderzoek palestina/isreal die ook te vinden is in deze forum.. Marokaanse jongeren en actualiteiten
Oke shoukran voor de verwijzing , ik ga sebiet effe lezen.....
SabroenDjamiel
04-04-2004, 22:19
Origineel gepost door Oppasser
Deze dommige onwetendheid is in boosaardigheid nauwelijks te overtreffen.....
Pardon?.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.