Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen

Pagina's : [1] 2

K_Prone
03-04-2004, 22:59

De laatste tijd merk ik in mijn omgeving dat er steeds meer mensen zijn die willen trouwen. Niks mis mee op het eerste gezicht. Maar wat ik ook vaak zie is dat er mensen zijn die het veel te gehaast doen. Ik zie meiden met wie ik in de klas heb gezeten al met een buik rondlopen en ik ben nog maar 18. Soms loopt het goed en soms loopt het fout. Vanuit mijn perspectief is trouwen een hele grote stap. Dat doe je niet zomaar. Ik vind dat je als man de benodige basisvoorzieningen al klaar moet hebben staan. Denk hierbij aan een huis een baan en een auto. Begin er dan ook niet eerder aan. En jazeker de man is ook pas op een latere leeftijd volwassen. Voor de dames zou ik zeggen begin er pas mee wanneer je je studie afhebt. Je bent dan onafhankelijk en als het fout afloopt heb je nog een houvast. En het kan fout aflopen. Daarom vind ik dat een opleiding voor een Marokkaanse meid belangrijker is dan voor een Marokkaanse jongen. Maak er dan ook gebruik van zolang het hier kan en stap niet in het huwelijk alvorens niets te hebben. Het kan fout gaan. Wees gegroet K_Prone

7eloua
03-04-2004, 23:01
aaaaaaaaaaamen :D ook al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen....

sammmy
03-04-2004, 23:03
Je Bent Wel Slim..... :) maar ben het helemaal met je eens.... tegenwoordig is het een soort van rage.... niet bij iedereen sjo ofcourse.... het is een grote stap waarbij je eerst drie keer moet nadenken voordat je die stap neemt.... :o

berbertje00
03-04-2004, 23:06
Helemaal mee eens!... Je moet altijd wat achter de hand houden... Je moet jezelf niet afhankelijk maken aan een ander....jammer dat niet iedereen dit in de gaten heeft...

minora
03-04-2004, 23:08

Helemaal mee eens :goedzo: Voel me nu gedwongen om te trouwen, wil nie achter blijven

K_Prone
03-04-2004, 23:11
Helemaal mee eens. Uiteraard word er vanuit islamitisch perspectief wel gezegd dat als men jong wil trouwen het ook moet doen. Niks mis mee. Maar het huwelijk is niet niks. Zorg dan dat je wat achter de hand hebt. Scheidingscijfers zijn hoog in dit land en met name onder allochtonen.

K_Prone
03-04-2004, 23:29
Origineel gepost door SuperSalima Er zijn zeker een aantal basisvoorwaarden aan een huwelijk verbonden....maar daar hoort een auto op een van de laatste plaatsen ;) Uiteraard zie ik ook in mijn omgeving dat er mensen zijn ....vooral jongens....die op en te jonge leeftijd trouwen...en in dit geval zeg ik vooral jongens, omdat zij toch één zeer belangerijke rol spelen in 't huwelijk als man....zorgen voor 't huis etc etc. Maar alsnog vind ik dat...als men toch elkaar als vriend/vriendinnetje wilt hebben of heeft....men beter kan trouwen...dit is dan openbaar ne HALAL en ze kunnen steun krijgen van familieleden en stap voor stap komt 't Incha Allah toch goed met deze jonge mensen, omdat zij dit hebben gedaan volgens de regels die de Islam ons heeft gegeven...wa Allah kai dir Elbaraka in 't huwelijk. Ik ben er zelf dus niet echt enthousiast over dat een jongen op een 19/20 jarige leeftijd trouwt....maar als dit echt is wat hij wel, dan kun je 't moeilijk uit de weg gaan, omdat hij anders dingen gaat doen die niet gepast zijn volgens de Islam. Alsud, mijn mening ;) Jah dat wel een auto is niet noodzakelijk maar wel handig...En het klopt veel jongens trouwen op vroegere leeftijd. En zeer zeker natuurlijk als het echte liefde trouw dan ook. Maar niet met te weinig huwelijkse voorwaarden. Wacht er dan nog even mee voordat je de dingen op orde hebt. Uiteraard is een haraamrelatie geen zegen voor het huwelijk. Men kan nog altijd eerst verloven en alles op orde krijgen voordat ze eraan beginnen. Een mahram persoon erbij is niet erg lijkt me.

zine_el_arbi
04-04-2004, 00:02
Daar ben ik het helemaal mee eens :goedzo:

Lady_moi
04-04-2004, 00:33
Inderdaad jullie zijn later volwassen..ik heb het altijd al geweten De jongens éh!

Sabryne
04-04-2004, 00:49
Klopt, ik ken in mijn omgeving ook veel meiden die haast een race voeren om wie als eerste gaat trouwen. En degenen die achterblijven met trouwen tellen dan ze3ma niet mee in onze marokkaanse sociale kring. Vin ik bull, ik vind mijn studie veel belangrijker, en niet omdat ik bang ben dat mijn huwelijk zal mislukken, maar puur omdat ik veel ambities heb en zoveel mogelijk wil bereiken in het leven. Ik ben nu zelf ook verloofd, maar ik wil wel eerst mijn studie ( geneeskunde ) afronden eer ik aan trouwen ga denken, ook al wil hij nog zo graag en is het zo verleidelijk.

Caram
04-04-2004, 13:37
ik denk nog niet aan trouwen... eerst maar eens verloven. dat kan nog als je thuis woont.... de rest komt later

younesel18
04-04-2004, 14:02
Eerst mijn studie afmaken, een baantje zoeken en dan gaan we ervoor...

Zeemermin23
04-04-2004, 14:05
GA JE TROUWEN HEB JE PLANNEN DAN HOOR JE ER BIJ...HMMM IK ZAL EERST NAAR MIJN BELANGRIJKSTE PUNTEN GAAN KIJKEN EN DAN AAN TROUWEN.. MAAR JA VERSCHIL MOET ER IN ZITTEN :D

Mocro4eva
04-04-2004, 15:24
mee eens

alhoceimachaima
04-04-2004, 15:29

Origineel gepost door K_Prone De laatste tijd merk ik in mijn omgeving dat er steeds meer mensen zijn die willen trouwen. Niks mis mee op het eerste gezicht. Maar wat ik ook vaak zie is dat er mensen zijn die het veel te gehaast doen. Ik zie meiden met wie ik in de klas heb gezeten al met een buik rondlopen en ik ben nog maar 18. Soms loopt het goed en soms loopt het fout. Vanuit mijn perspectief is trouwen een hele grote stap. Dat doe je niet zomaar. Ik vind dat je als man de benodige basisvoorzieningen al klaar moet hebben staan. Denk hierbij aan een huis een baan en een auto. Begin er dan ook niet eerder aan. En jazeker de man is ook pas op een latere leeftijd volwassen. Voor de dames zou ik zeggen begin er pas mee wanneer je je studie afhebt. Je bent dan onafhankelijk en als het fout afloopt heb je nog een houvast. En het kan fout aflopen. Daarom vind ik dat een opleiding voor een Marokkaanse meid belangrijker is dan voor een Marokkaanse jongen. Maak er dan ook gebruik van zolang het hier kan en stap niet in het huwelijk alvorens niets te hebben. Het kan fout gaan. Wees gegroet K_Prone ben het met je eens zelf is mijn moeder jonge getrouwd op haar 17 ik denk er niet aan om op me 17 te trouwen eerst me studie en goeie cariere maken en dan trouwen :zwaai:

Pagina's : [1] 2