Bekijk originele versie : eer van de familie
Wat vinden jullie van meisjes doden voor de eer van de familie (ik bedoel hier mee dat een vader of broer z'n dochter of zus doodt omdat ze niet meer maagd is....) Heb daar namelijk eergisteren nog een stuk overgelezen een afgaans meisje van 16 die door haar vader vermoord is door dat ze haar maagdelijkheid heeft verloren...
Waar is de eer dan als het op mannen aan komt ik kan niet geloven dat, dat er nog is anders kan ik wel een slachthuis beginnen voor de mannen of niet
soumaya1
31-10-2002, 21:59
ik vindt het belachelijk om iemand te vermoorden voor de eer van de familie! niemand heeft het recht om iemand te vermoorden, en ik denk juist als je iemand hebt vermoord, de eer heb beschadigd!
wassima80
31-10-2002, 22:04
Salaam aleikoum,
Dat is te gruw voor woorden.......De familie oordeelt over het meisje en slacht haar maar...de familie zit ook niet veilig over hun wordt ook nog geoordeeld....Door Een...de Machtigste....Allah(swt).....
Waarom kunnen wij worden vergeven worden door de Grootste.....en waarom kunnen wij als normale mensen...dingen niet vergeven......
We zeggen altijd het leven is hard......maar het ligt een groot deel aan jezelf hoe jij met het leven omgaat..
M3a salama
Ik ben het er helemaal mee eens kan me echt boos om maken dit is echt te gek voor woorden.... het is niet meer rechtvaardig als alleen de meiden er op worden beoordeelt en de man kan ze gang maar gaan dit heeft echt niks met ons geloof te maken als het op die manier wordt uitgevoerd
wassima80
31-10-2002, 22:09
Salaam aleikoum,
Shoukran Mokaltum.......Maar als je realisch gaat kijken is het gewoon de keiharde waarheid die sommige mensen niet willen zien.......Jammer...
M3a salama
Even serieus waarom hoor je nou nooit dat de eer wordt gered door dat een jongen wordt vermoord ik hoor ook dat je in de meeste arabische landen maar een half jaar er voor moet zitten en soms zelfs helemaal door de vingers wordt gezien als dat gedaan wordt ????? Wat is dit waar is de rechtvaardigheid
ik vindt het echt vreselijk wollah.
hoe kun je nou iemand vermoorden van je eigen vlees en bloed
iedereen maakt toch eens een mistap????
iedereen verdient toch een 2e kans....?
als iemand niet meer maagd is dus maar gelijk vermoorden....?
ik vindt het maar raar hoor......!!!
en het is nog eens haram wat is een familie eer nou waar zijn ze bang voor bang voor roddels???
raar hoor!!!
=emsoem=
Origineel gepost door yach
Even serieus waarom hoor je nou nooit dat de eer wordt gered door dat een jongen wordt vermoord ik hoor ook dat je in de meeste arabische landen maar een half jaar er voor moet zitten en soms zelfs helemaal door de vingers wordt gezien als dat gedaan wordt ????? Wat is dit waar is de rechtvaardigheid
dat soort mensen hebben last van een hoge dunk harteloze mensen zijn het........:rolleyes:
=emsoem=
BENTGHATAR
02-11-2002, 11:14
me vriendin vertelde ook tegen mij dat een afghaanse meisje ook neergestoken is omdat de broer har zag zoenen met een jongen.het meisje leefde gelukkgi nog.maar die ouders van haar wensde dat ze dood was.omdat het een schande was voor de familie.
dit is toch niet normaal!!!!!
echt erg
Wie geeft die mensen het recht om hun familie te vermoorden?
Niet God.
Nee, de mensen maken hun eigen regels qua geloof en daar KOTS ik op.
Ik las hier dat iemand zei dat de maagdelijkheid bij jongens niet te controleren is en bij meisjes wel.
Nou is het eerste juist bij een jongen is dit niet te controleren.
Nu moet ik het eerst even met nette woorden uitleggen over hoe dit bij meisjes zit.
Laat ik eerst zeggen dat het maagdenvlies een soort ribbeltje is binnen in de vagina. En dus geen vel wat gespannen is wat doorboort/doorgestoken moet worden.
Meisjes hoeven ook niet te bloeden dat is afhankelijk van een aantal dingen.
- De grote van de opening van de vrouw haar geslachtsdeel (verschilt per meisje)
- De grote van het geslachtsdeel van de man (verschilt maar dat wisten de meesten al)
- De situatie waarin de vrouw verkeerd, daarmee bedoel ik dat een vrouw die zich goed voelt en rustig en vooral op haar gemak is niet zo snel zal bloeden, als wanneer zij zich niet op haar gemak voelt.
Dat heeft te maken van de vochtigheid bij een vrouw haar geslachtsdeel, je kan je natuurlijk voorstellen dat wanneer ze niet vochtig is (en zich niet op haar gemak voelt) het een stuk moeilijker zal gaan en dus sneller zal bloeden.
- De voorzichtigheid van beiden.
DUS : Niet elk meisje bloed, dat zegt dus NIETS over haar maagdelijkheid.
Conclusies : Belangrijk
- Maagdelijkheid valt dus niet te beoordelen op het bloeden van een vrouw.
- JONGENS kunnnen NIET voelen of een meisje maagd is of niet. TENZIJ 1. : Het meisje het heel vaak gedaan heeft met een jongen die redelijk groot geschapen is. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat een meisje van klein aantal keer sex, niet gelijk haar hele ingang ontzettend wijd maakt dat komt pas na een veel langere tijd.
PUNT 2 : Een jongen hoort ook geen sex te hebben dus een onervaren jongen die nog nooit met een ander meisje naar bed geweest is, kan echt NIET voelen of een meisje maagd is of niet dat kan ik elke dame hier verzekeren.
Dit is geen aanleiding voor meisjes om dan TOCH maar sex te gaan hebben. Maar ik wil gewoon die toch wel domme al achterhaalde ideeen de wereld uit helpen.
Boyfriend
02-11-2002, 18:14
Origineel gepost door **Marockaasje**
Ahahahah je hebt gelijk meid!!!!
Dochters vermoorden voor de familie eer....ewa safiiiii. Dan zouden er bijna geen mannen meer op de aarde zijn als het anders om was :D
~ Marockaasje ~
je bedoelt als elke familie zoiets deed, dan waren er geen meisjes meer op aarde zeker HA !
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.