Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Alle marokkaanse vrouwen willen een moslim als man......?!!

said76
31-10-2002, 21:37

salam broeders en zusters Ik heb met belangstelling naar de berichten gekeken hier en verwonder me over bepaalde opmerkingen bij de topic "alle marokkaanse mannen willen een moslima als vrouw" Ten eerste kunnen we de topic ook veranderen in "alle marokkaanse vrouwen willen een moslim als man"......want de vrouwen willen net zo goed een nette man hebben. Het moslimzijn meet je niet af aan een hoofddoek bij een vrouw of een baard bij een man dat zit in je hart of niet.Want je hebt mannen die als argument gebruiken dat ze een vrouw willen hebben met een hoofddoek en wildat zeggen dat ze dan automatisch een goede moslima is?? natuurlijk niet!! Mensen laat het oordelen aan ALLAH over en het is nooit te laat als je OPRECHT vergiffenis vraagt aan ALLAH en dat je de weg van de Islam wilt volgen.......immers BAB EL TAUBAH bij ALLAH staat open voor degenen die echt spijt betuigen of het nou een jongen is of meisje.........mensen als ALLAh zijn aanbidders vergeeft wie zijn wij dan omte beslissen of we iemand vegeven of niet.....think about it. Wat ook een keer moet ophouden is altijd de meiden in het voetlicht te plaatsen alsof zij verantwoordelijk zijn voor al het slechte in de moslimgemeenschap.Natuurlijk heb je meiden die helemaal losgeslagen zijn maar de jongens kunnen er ook wat van.......vaak maken die jongens die meiden zooo gek met allerlei zoete woorden en beloften etc etc dat die meiden overstag gaan om ze te vertrouwen totdat de harde klap komt en dan is dat meisje vaak verpest door die jongen........ Mensen denk na voordat men conclusies trekt.......een goede moslim of moslima moet voor anderen hetzelfde willen wat je ook voor jezelf wilt......graag jullie meningen hierover. een salamgroet van een broeder said76

loubna170
31-10-2002, 21:42
mij maakt het degelijk wel uit of mijn toekomstige echtgenoot moslim is ik hoef natuurlijk geen imam ofzo maar als het maar in zijn hart zit

DESPERADA
31-10-2002, 22:49
Salaam aleikom....... Mijn aanstaande maN....... InschAllaH Praktiserend.......dat is de eerSte eis “En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgodenaanbidder, ook al bevalt hij jullie” [al-Baqarah 2:221] “Voorwaar, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest (Allah) vreest.” [al-Hoejuraat 49:13] Alles draait natuurlIjk om de intentie, de intentie die we maken in onze hart dat het alleen voor Allah SWT is, als de intentie er is...... DaN volgen de daden, dat kan zijn een hoofdoek voor de vrouw, een baard voor de man wat jij (Said) als voorbeeld aangaF..... Dus aan een uiterLijk (Dus volgens de kleding voorschriften in de sounna en koraN) kan je wel zieN of iemand praktiserend is oF nieT..... naTuurlIjk zullen er altijd wel uitzonderingen ziJn....... En of het ervan af te lezen is dat het een goede moslim is?! We maken allemaal fouten, de beste zondaar is degene die tauwbah vraagt........ Aleikom salaam :zwaai:

flexiegirl
01-11-2002, 15:00
Salaam, Je heb helemaal gelijk jongen beter kan ik het niet zeggen. Het enige is alleen dat men te snel oordeelt. Ieder bekijkt het op zijn of haar eigen manier. Als je een goed hart hebt en hebt respect voor jezelf en je medemens dan zou ik zeggen ga zo door. Allah i3awen ;) ma3a salamaaa :zwaai:

said76
01-11-2002, 17:11

Origineel gepost door DESPERADA Salaam aleikom....... Mijn aanstaande maN....... InschAllaH Praktiserend.......dat is de eerSte eis “En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgodenaanbidder, ook al bevalt hij jullie” [al-Baqarah 2:221] “Voorwaar, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest (Allah) vreest.” [al-Hoejuraat 49:13] Alles draait natuurlIjk om de intentie, de intentie die we maken in onze hart dat het alleen voor Allah SWT is, als de intentie er is...... DaN volgen de daden, dat kan zijn een hoofdoek voor de vrouw, een baard voor de man wat jij (Said) als voorbeeld aangaF..... Dus aan een uiterLijk (Dus volgens de kleding voorschriften in de sounna en koraN) kan je wel zieN of iemand praktiserend is oF nieT..... naTuurlIjk zullen er altijd wel uitzonderingen ziJn....... En of het ervan af te lezen is dat het een goede moslim is?! We maken allemaal fouten, de beste zondaar is degene die tauwbah vraagt........ Aleikom salaam :zwaai: salam Desparada wat ik wil zeggen is dat men niet automatisch moet concluderen dat iemand een vrome moslim is omdat zij een hoofddoek draagt of omdat hij een baard heeft.......hetzelfde geldt als men geen hoofddoek draagt of geen baard hebt dat je dan automatisch geen praktizerend moslim bent.....men moet voorzichtig zijn met conclusies trekken en bij voorbaat iemand bestempelen als moslim of geen moslim............een van de ergste zonden is over mensen gaan roddelen achter hun rug om terwijl de enige die daar over kan oordelen is ALLAH(swt) ma salama

Wamen
04-11-2002, 10:07
Salaam Natuurlijk willen wij vrouwen ook een moslimman .... wij hebben ook eisen hoor .. liefst een man die niet drinkt en rookt en zicht bezig houd met de islam .. Wij wilt nu een junkie die elke avond ... dronken thuis komt en stinkt van de bier ... alle meubels stuk gooit ... je kent marokkanen als ze dronken zijn dan ze meestal agressief ... zo'n jongeman kun je toch geen toekomst mee opbouwen .... Ik wens voor iedere meid een moslimman inschallah :)

Hasnatjuh
04-11-2002, 13:50
Ahlane broeders en zusters Ik wil ook een moslim man, duhhhh..tuurlijk , de manier ho eik nu door het leven ga, is tijdelijk, ik zal mij zeker aanpassen als ik getrouwd ben. Ik wil graag een hoofddoek gaan dragen, omdat ik vind dat ik aan alle eisen voldoe. Ik heb nooit iets gedaan wat haram is, heb me, makkelijk gezegd altijd aan de regeltjes gehouden..maar die stap naar de hoofddoek is nog zo moeilijk voor me..:s kusssies een zuster