Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Couscous met boerenkool

Pagina's : [1] 2

sahira
03-04-2004, 17:59

Noorderling heeft weinig moeite met migranten Michel Brandsma assen/groningen - De inwoners van Groningen en Drenthe hebben weinig moeite met de aanwezigheid van allochtonen in hun regio. Veel mensen vinden het wel positief dat er buitenlanders in hun provincies wonen. Dat blijkt uit de Barometer van het Noorden, het grote jaarlijkse leefbaarheidsonderzoek van Dagblad van het Noorden. Slechts een kwart van de ondervraagden vindt dat er veel migranten in de omgeving wonen, en slechts één op de vijf mensen ervaart die aanwezigheid als onprettig. Bijna één op de drie noordelingen doet wel eens boodschappen in een buitenlandse winkel, de helft van de ondervraagden bespeurt een toegenomen invloed van buitenlandse culturen en vier van de tien noordelingen zien die invloed als een verrijking. De beeldvorming over migranten lijkt gunstiger te worden naarmate mensen elkaar beter leren kennen. Gevraagd naar goede ervaringen met buitenlanders wordt vooral het prettige contact op de werkvloer genoemd, direct gevolgd door goede relaties met buitenlandse buren en vrienden. Gevraagd naar negatieve ervaringen wordt het vaakst verwezen naar criminaliteit, agressie en onaangepast gedrag. Verreweg de meeste ondervraagden vinden het leven in het Noorden zo slecht nog niet. Ze wonen in prettige, nette buurten, kunnen goed rondkomen, zijn tevreden met hun leven en beschouwen zichzelf als gelukkige mensen. Ze geven gemiddeld een dikke 7,5 als rapportcijfer voor de leefbaarheid. 02 april 2004, Dagblad van het Noorden

sahira
03-04-2004, 18:01
Ik kom regelmatig oude vrouwtjes tegen in de arabische winkel, moet er wel een eindje voor fietsten, maar goed dat heb ik er wel voor over. Soms vragen ze me van alles over kruiden of soorten rijst. Maar deze vraag had ik nog nooit gehoord: Kan je couscous ook met boerenkool eten? :D Nooit geprobeerd, jij wel?

d0c25
03-04-2004, 18:09
niet doen. Dodelijke combinatie. Letterlijk.

sahira
03-04-2004, 18:10
Origineel gepost door d0c25 niet doen. Dodelijke combinatie. Letterlijk. :eek: Dat meen je?? Maar waarom eigenlijk? Oef, dan moet ik dat maar de volgende keer erbij zeggen dat dát echt niet kan!

d0c25
03-04-2004, 19:05

je kan het proberen. Maar dan moet je in de buurt van de wc eten. Zodat je snel erbij kan om het uit te kotsen.

sahira
03-04-2004, 19:19
Ik wil het niet proberen, de combinatie lijkt me niet echt lekker.

d0c25
03-04-2004, 19:21
het is ook niet lekker :D

tonk
03-04-2004, 19:22
Ik krijg nu de neiging om het juist wel uit te proberen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 is in een geval als deze niet op mij van toepassing, ik word juist erg nieuwsgierig en wil het juist proberen als men roept dat iets niet lekker is. Ps. Bietjes met satesaus is echt niet lekker.

sahira
03-04-2004, 19:29
Origineel gepost door tonk Ik krijg nu de neiging om het juist wel uit te proberen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 is in een geval als deze niet op mij van toepassing, ik word juist erg nieuwsgierig en wil het juist proberen als men roept dat iets niet lekker is. Ps. Bietjes met satesaus is echt niet lekker. Laat je het ons even weten hoe het smaakte? Bietjes met satésaus? Gatver...dat lijkt me ook niet lekker, waarom die vreemde combinaties? Satésaus is voor de saté, of ander vlees, bietjes moet je gewoon met wat appeltjes koken, dás pas lekker!

tonk
03-04-2004, 19:39
Ik heb zelfs een recept gevonden! Afrikaanse ananas-stoofpot Dit heb je nodig: 1 grote ui, 2 tenen knoflook, 1 el olie, 400 g gesneden boerenkool, 1 groot blik ananas, 3 el pindakaas, 1 tl Tabasco, verse koriander. Zo maak je dit gerecht: Pel en snipper de ui en knoflook. Bak de ui en knoflook een paar minuten in de olie. Snij de ananas in kleine stukjes. Voeg de ananas en het sap bij de ui zodra ie glazig is. Breng het geheel aan de kook. Leg er de boerenkool op, doe het deksel op de pan en laat zo 5 minuten stoven. Roer af en toe door. Voeg dan de pindakaas, Tabasco en koriander toe en laat nog 5 minuten zachtjes stoven. Bestrooi het gerecht met stukjes pinda en ringetjes bosui en serveer met rijst of couscous.

tonk
03-04-2004, 19:42
Origineel gepost door sahira Laat je het ons even weten hoe het smaakte? Bietjes met satésaus? Gatver...dat lijkt me ook niet lekker, waarom die vreemde combinaties? Satésaus is voor de saté, of ander vlees, bietjes moet je gewoon met wat appeltjes koken, dás pas lekker! Mijn zusje en ik vinden satesaus erg lekker en vroegen ons af of het misschien niet zo'n supersaus is dat ie overal lekker bij smaakt. Nee dus. De Afrikaanse stoofpot ga ik beslist proberen, al ben ik op dit moment niet zo'n goede proever: ik ruik niks en daardoor proef ik ook erg weinig. :( (Zelfs thee smaakt niet! Ik zou net zo goed heet water kunnen drinken.)

sahira
03-04-2004, 19:42
Pindakaas?!?!?

sahira
03-04-2004, 19:44
Origineel gepost door tonk Mijn zusje en ik vinden satesaus erg lekker en vroegen ons af of het misschien niet zo'n supersaus is dat ie overal lekker bij smaakt. Nee dus. De Afrikaanse stoofpot ga ik beslist proberen, al ben ik op dit moment niet zo'n goede proever: ik ruik niks en daardoor proef ik ook erg weinig. :( (Zelfs thee smaakt niet! Ik zou net zo goed heet water kunnen drinken.) Vervelend dat je niet kan ruiken, mijn vriendin ruikt ook niets, naast vervelend kan het ook gevaarlijk zijn, ik heb haar al menigeen erop gewezen dat het eten staat te verbranden.. :( Maar vertel zodra je het uitgeprobeerd hebt, want wie weet... ;) maar dan zou ik er rijst bij doen, geen couscous!

tonk
03-04-2004, 19:45
Origineel gepost door sahira Pindakaas?!?!? Ik schep regelmatig flink wat pindakaas door mijn gerechten. Erg lekker! (Behalve waarschijnlijk bij bietjes.) En je bespaart je de moeite om pindasaus te maken.

tonk
03-04-2004, 19:48

Origineel gepost door sahira Vervelend dat je niet kan ruiken, mijn vriendin ruikt ook niets, naast vervelend kan het ook gevaarlijk zijn, ik heb haar al menigeen erop gewezen dat het eten staat te verbranden.. :( Het is inderdaad heel vervelend! Behalve als ik de poepluier van mijn nichtje verschoon. Bij mij komt het waarschijnlijk doordat ik een jaar lang achter elkaar van de ene naar de andere verkoudheid ben gegaan. Ik hoop dat het zich weer herstelt, maar na een blik op www.ruikenenproeven.nl ben ik over de snelheid van het herstel niet erg optimistisch.

Pagina's : [1] 2