Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Britten Krijgen Folder Over Terrorisme

Pagina's : [1] 2

a3ir
03-04-2004, 13:26

LATEN WE HOPPEN DAT HET WERKT: Britten krijgen folder over terrorisme De Britse regering stuurt elk huishouden een folder met informatie over hoe mensen moeten handelen in het geval van een terroristische aanslag. Verspreiding Tot nu toe was minister van Binnenlandse Zaken David Blunkett tegen deze verspreiding van informatie, ondanks soortgelijke initiatieven in de Verenigde Staten en Australië. Aandringen van de politie en het bedrijfsleven heeft bijgedragen tot de ommekeer bij de Britse regering. Zij vrezen dat de bevolking slecht is voorbereid op een aanslag. Dat meldt de Financial Times. Radio Gezinshoofden worden in de folder opgeroepen op batterijen werkende of opwindbare radio's te kopen, zodat ze kunnen luisteren naar uitzendingen waarin wordt gezegd wat ze moeten doen en waar ze naartoe moeten na een aanslag. Adviezen Ook geeft de folder algemene adviezen over hoe te handelen bij rampen, variërend van overstromingen tot chemische, biologische of nucleaire aanslagen. De campagne begint in de komende weken en kost naar schatting 5 tot 10 miljoen pond (7,5 tot 15 miljoen euro).

sahira
03-04-2004, 14:31
Lees ik dat goed: 7,5 tot 15 MILJOEN euro kost deze campagne? Volgens mij kan Engeland dat geld voor nuttiger zaken gebruiken!

Deliana
03-04-2004, 15:38
Origineel gepost door said2 wat heb je met terrorisme ? je probeert ons gewoon zwart te maken ,hoef je niet te doen ,dat doen de hollanders al Zou zo'n campagne niet het averechtse effect hebben. Paniek en onrust zaaien, en de kloof tussen moslim en niet moslim groter maken?

grendel
03-04-2004, 15:42
Origineel gepost door Deliana Zou zo'n campagne niet het averechtse effect hebben. Paniek en onrust zaaien, en de kloof tussen moslim en niet moslim groter maken? Denk het ook. Tegen een terroristische aanslag is geen voorbereiding mogelijk.

Tempelier
03-04-2004, 18:25

Origineel gepost door sahira Lees ik dat goed: 7,5 tot 15 MILJOEN euro kost deze campagne? Volgens mij kan Engeland dat geld voor nuttiger zaken gebruiken! Wat is er nuttiger dan het voorbereiden van de bevolking op een aanslag die onheroepelijk gaat komen? Al red het een leven dan was het nog de moeite waard. Volgens mij besef je nog niet echt hoe reeel de kans op aanslagen in Groot-Britannie en de rest van de westerse wereld is. Dat er een aanslag in de UK gaat komen is gewoon 90%.

sahira
03-04-2004, 18:30
Origineel gepost door Tempelier Wat is er nuttiger dan het voorbereiden van de bevolking op een aanslag die onheroepelijk gaat komen? Al red het een leven dan was het nog de moeite waard. Volgens mij besef je nog niet echt hoe reeel de kans op aanslagen in Groot-Britannie en de rest van de westerse wereld is. Dat er een aanslag in de UK gaat komen is gewoon 90%. Nuttig? Wat heeft het voor nut zo'n foldertje, kunnen ze niet volstaan met een voorlichting op de t.v ofzo iets? Het is alleens gezegd hier, het zal de bevolking alleen maar angstiger maken, paranoïde denk ik zelf. Stop die miljoenen maar in het scheppen van arbeidsplaatsen, daar heeft de engelse bevolking meer aan dan aan een foldertje.... :rolleyes:

Tempelier
03-04-2004, 18:37
Zo'n foldertje vertelt je hoe je moet handelen na een aanslag met bv. Gifgas. Ramen en deuren sluiten die bullshit. Toch best wel handig als mensen inderdaad hun ramen sluiten omdat ze dat in het foldertje gelezen hebben. En het vertelt mensen waar ze op moeten letten om een aanslagen te voorkomen, verdachte tassen en pakketjes enz. Angstig is bevolking toch al, zou ik ook zijn als ik elke dag met de Londense metro zou moeten reizen. Die angst is terecht dat is in Madrid gebleken, Engeland staat hoog op het lijstje volgens mij zijn er zelfs al aanslagen verijdeld in Londen. Maar goed misschien moeten er eerst 200 opgeblazen worden voordat jij het tijd vind om een foldertje de deur uit te doen.

Crew
03-04-2004, 18:42
Laat ze dan ook meteen folders over voorbereiding voor verkrachting,geweld,ontvoering etc verspreiden! DIT SLAAT NERGENS OP!

sahira
03-04-2004, 18:44
Origineel gepost door Tempelier Zo'n foldertje vertelt je hoe je moet handelen na een aanslag met bv. Gifgas. Ramen en deuren sluiten die bullshit. Toch best wel handig als mensen inderdaad hun ramen sluiten omdat ze dat in het foldertje gelezen hebben. En het vertelt mensen waar ze op moeten letten om een aanslagen te voorkomen, verdachte tassen en pakketjes enz. Angstig is bevolking toch al, zou ik ook zijn als ik elke dag met de Londense metro zou moeten reizen. Die angst is terecht dat is in Madrid gebleken, Engeland staat hoog op het lijstje volgens mij zijn er zelfs al aanslagen verijdeld in Londen. Maar goed misschien moeten er eerst 200 opgeblazen worden voordat jij het tijd vind om een foldertje de deur uit te doen. Zo'n foldertje heb ik hier ook liggen, weliswaar met aanwijzingen wanneer er een ramp zich voordoet en geen aanslag. Zo'n folder zou standaard door de regering uitgegeven moeten worden, want een ramp kan iedereen overkomen. Ramen dicht, etc etc...dat staat er allemaal op, dus waarom speciaal een foldertje voor eventuele aanslagen? Of heeft zo'n foldertje een dubbele agenda, iets waar de britten erg goed in zijn, trouwens. Prima, dat de engelse regering haar bewoners wil 'waarschuwen' maar moet dat dan zoveel geld kosten? Het geld kan beter besteed worden, niet dat je daar levens mee redt, maar je zou een paar levens kunnen veraangenamen. Je suggereert dat ik niet besef dat er een aanslag 'zou kunnen komen', vergis je niet, ik heb ook t.v. en kijk er ook naar... :rolleyes:

sahira
03-04-2004, 18:46
Origineel gepost door Crew Laat ze dan ook meteen folders over voorbereiding voor verkrachting,geweld,ontvoering etc verspreiden! DIT SLAAT NERGENS OP! Inderdaad, dat zou eens een goede actie zijn! Nee, ik denk dat dit foldertje het schuldgevoel van de britten moet sussen, zo van: maar we hebben er alles aan gedaan om het te voorkomen.... :rolleyes:

Deliana
03-04-2004, 18:52
Origineel gepost door sahira Je suggereert dat ik niet besef dat er een aanslag 'zou kunnen komen', vergis je niet, ik heb ook t.v. en kijk er ook naar... :rolleyes: Zelfs op het platteland hebben ze tv :D Maar ik ben het met je eens, belachelijk veel geld, voor een folder die bij de meeste huishoudens ongelezen in de papierbak beland.

sahira
03-04-2004, 18:57
Origineel gepost door Deliana Zelfs op het platteland hebben ze tv :D Maar ik ben het met je eens, belachelijk veel geld, voor een folder die bij de meeste huishoudens ongelezen in de papierbak beland. :D Precies, wie bewaart nou foldertjes die je regelmatig ongevraagd in de bus krijgt? Zonder dit foldertje is de burger ook waakzaam en alert op alles wat maar verdacht eruit ziet of tikt.

sahira
03-04-2004, 19:17
Origineel gepost door said2 ja ben het met je eens ,jij en grendel weten waar jullie over praten en de rest is gewoon bullshit , Ik bullshit??

sahira
03-04-2004, 19:50
Origineel gepost door said2 nee jij en a3ir zijn koppig ahahaha :rolleyes:

CitriC
03-04-2004, 21:59

Wat ik raar vind is dat deze folder pas komt nadat er korte metten is gemaakt met de IRA volgens mij was de dreiging vanuit die hoek in die tijd veel groter dan de dreiging van alqaida nu.

Pagina's : [1] 2