Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Consultancy.

Pagina's : [1] 2

Esthetica
14-03-2009, 22:28

Is er iemand op dit forum werkzaam in de consultancy (voorbeeld werkgever: Boston Consulting Group)? Zoja, kun je vertellen wat je doet en wat de dynamiek is van je werk? :)

Armand_Assante
15-03-2009, 02:06
Je komt daar niet zomaar terecht, lieve meid. Je moet van uitzonderlijke klasse zijn.

Fargh
15-03-2009, 08:23
Esthetica is dan ook niet zomaar een lieve meid. Ze is een heel bijzondere meid, met een uitzonderlijke klasse ! Ik werk niet voor BCG, maar gebruik wel regelmatig veel van hun publicaties. (ook van hun concurenten zoals Gartner).

Esthetica
15-03-2009, 15:55
Je komt daar niet zomaar terecht, lieve meid. Je moet van uitzonderlijke klasse zijn. Wat is de relevantie van je opmerking? Echt zo typisch.

Esthetica
15-03-2009, 15:57

Esthetica is dan ook niet zomaar een lieve meid. Ze is een heel bijzondere meid, met een uitzonderlijke klasse ! Ik werk niet voor BCG, maar gebruik wel regelmatig veel van hun publicaties. (ook van hun concurenten zoals Gartner). Salaam Fargh! Das een tijd geleden man! Thanks for your kind words. What are you up to lately? :)

A_A
15-03-2009, 16:37
Dynamiek van het werk? Iets met 80-urige werkweek.

Esthetica
15-03-2009, 16:46
Dynamiek van het werk? Iets met 80-urige werkweek. LOL. Praat je uit eigen ervaring of is dit slechts het beeld dat je hebt bij het werk van een consultant?

A_A
15-03-2009, 16:52
LOL. Praat je uit eigen ervaring of is dit slechts het beeld dat je hebt bij het werk van een consultant? Beetje ervaring, beetje gehoord van overlevenden.

Esthetica
15-03-2009, 16:58
Beetje ervaring, beetje gehoord van overlevenden. Hahah. Ik las de eerste keer 'overledenen' . Beetje ervaring? Ben je er in een vroeg stadium uitgestapt of zo? Kun je nog meer over de dynamiek vertellen?

A_A
15-03-2009, 17:10
Hahah. Ik las de eerste keer 'overledenen' . Beetje ervaring? Ben je er in een vroeg stadium uitgestapt of zo? Kun je nog meer over de dynamiek vertellen? Ben nog bezig met het afronden van me studie, dus officieus mag ik mezelf niet echt een ervaringsdeskundige noemen. Maar dynamiek? In het begin krijg je voornamelijk trainingen. Het is ook een beetje afhankelijk van waar je terecht komt. Ben je een meer soort van analyse-consultant, dan is het veel met excel toveren, modelletjes maken, rapporteren. Ben je meer van de strategische consultant, dan is het weer vaak naar de klanten toe en zit je nooit op je home-base om het maar zo te zeggen.

Esthetica
15-03-2009, 17:22
Ben nog bezig met het afronden van me studie, dus officieus mag ik mezelf niet echt een ervaringsdeskundige noemen. Maar dynamiek? In het begin krijg je voornamelijk trainingen. Het is ook een beetje afhankelijk van waar je terecht komt. Ben je een meer soort van analyse-consultant, dan is het veel met excel toveren, modelletjes maken, rapporteren. Ben je meer van de strategische consultant, dan is het weer vaak naar de klanten toe en zit je nooit op je home-base om het maar zo te zeggen. Oke cool. Aan welk profiel moet je als consultant voldoen? De voorwaarde "ready to work 80 hours a week or so" is inmiddels bekend. ;)

A_A
15-03-2009, 17:53
Oke cool. Aan welk profiel moet je als consultant voldoen? De voorwaarde "ready to work 80 hours a week or so" is inmiddels bekend. ;) Profiel? De ene consultancy heeft liever iemand die innovatiefondernemerschap in zich heeft, de ander heeft liever een consultant die analytisch sterk is. Maw, het verschilt heel erg, er is geen eenduidig antwoord. Wat ik je aanraad, is om es businesscourses bij de verschillende kantoren mee te lopen (http://business-courses.nl/) om zo het zelf te ervaren en ook te spreken met mensen die bij die bedrijven werken. Zuq6. ps. hoe staat het met je idee'tje :hihi:?

Esthetica
15-03-2009, 18:32
Profiel? De ene consultancy heeft liever iemand die innovatiefondernemerschap in zich heeft, de ander heeft liever een consultant die analytisch sterk is. Maw, het verschilt heel erg, er is geen eenduidig antwoord. Wat ik je aanraad, is om es businesscourses bij de verschillende kantoren mee te lopen (http://business-courses.nl/) om zo het zelf te ervaren en ook te spreken met mensen die bij die bedrijven werken. Zuq6. ps. hoe staat het met je idee'tje :hihi:? Thanks for tha tip. As if I didn't figure that out. :p Ideetje? :haha: F*ckin hell., I'm more broke than a homeless American. Ik zit nu in de afstuderen-en-oriënteren-op-de-arbeidsmarkt-fase.

A_A
15-03-2009, 19:07
Thanks for tha tip. As if I didn't figure that out. :p Ideetje? :haha: F*ckin hell., I'm more broke than a homeless American. Ik zit nu in de afstuderen-en-oriënteren-op-de-arbeidsmarkt-fase. Ah oké dan :hihi:. Wijsneusje :hihi:.

Fargh
15-03-2009, 20:02

Misschien wel handig om een onderscheid te maken in de verschillende consultancy spelers. Strategisch niveau : zoals Gartner, BCG, .. Taktisch niveau : E&Y, KPMG, Cap Gemini... Diverse anderen : Athos, Getronics, Logica, ... De eerste doen voornamelijk onderzoek, beschrijven en voorspellen market trends op macro economisch niveau. De tweede groep analyseren de behoeften van hun klanten en gebruiken de publikaties van de eerste groep om oplossingen aan te brengen De derde groep doet meer aan 'repetitief' aanbrengen van oplossingen. Eerder op operationeel niveau. Er is uiteraard overlap tussen de drie niveau's. Afhankelijk voor welke klub je wilt gaan vervoegen zal je andere skills nodig hebben. Voor de eerste is analytische en cognitieve skills onontbeerklijk. Voor de tweede is analtisch onontbeerlijk Voor de laatste zal het eerder meer pragmatische en empathische skills vereist zijn. Bv. Hoe zal het betalingsverkeer er over 20 jaar uitzien. De eerste groep gaat dan na hoe de huidige praktijken zijn, wat voor efficienties/inefficiencies erbij zijn, wat is de technische onderbouw ervan, Wat is de impact van bepaalde politieke stromingen hierop, hoe worden door grote bedrijven de budgetten gealloceerd hiervoor, maw. hoeveel geld wordt eraan gespendeerd ... De tweede groep gaat dan na hoe ze een klant probleem kunnen oplossen door de (in)efficienties in kaart te brengen. De derde groep zal dan de in kaart gebrachte oplossing implementeren. So far for my 2 cents. Ik heb nu een heleboel consultants geschofeerd, maar dat neem ik er wel graag bij :) PS. Als ik het heb over consultancy, heb ik het niet over de diverse takken zoals accountancy, fiscaliteit, audit en dergelijke ... Maar eerder over de beschrijving van bepaalde (mgt)gebruiken/(mgt)trends.

Pagina's : [1] 2