Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Niks ruiken

tonk
03-04-2004, 11:52

Heeft iemand hier daar ervaring mee? En dan bedoel ik niet niks ruiken omdat je verkouden bent en je hele neus hopeloos verstopt zit. Ik ruik al een aantal weken helemaal niks (best praktisch bij het verschonen van een poepluier, maar verder niet echt leuk), terwijl ik niet echt verkouden ben.

Amal_fessia
03-04-2004, 12:13
Heb ik ook gehad..het beste wat je kunt doen is een grote bak met heet water vullen en er wat kamille erdoorheen gooien en dan lekker stomen het liefst met een al voorverwarmde handdoek op je hoofd. Je zult zien dat het helpt...heb er namelijk soms ook last van... succes!groetjes amal!

tonk
03-04-2004, 14:38
Bedankt voor je tip! Ik ga het vandaag gelijk proberen.

Chirihen
03-04-2004, 15:41
hoi hoi weetje wat ook heel erg goed is voor een verstopte nues uien je moet er gewoon aan ruiken dat maken je neus gaten zuiver. niet echt fris maar het helpt wel. en nog veel beterschap,

DaNGeRouZLy
03-04-2004, 16:18

moet je die snot uit je neus halen :D

tonk
03-04-2004, 18:51
Het punt is nu juist dat ik NIET verkouden ben en GEEN verstopte neus heb. En toch ruik ik niks.

Lampjuh
03-04-2004, 20:39
Dan klopt er iets niet denk ik :s , misschien moet je toch ff langs bij je huisarts

tonk
03-04-2004, 23:09
Ik heb inmiddels wat op internet rondgeneusd en ben wat wijzer geworden. Waarschijnlijk ruik ik niks omdat ik maandenlang vrijwel voortdurend verkouden ben geweest. Dat is waarschijnlijk een aanslag geweest op mijn reukvermogen waardoor ik nu niks ruik. En weinig proef ook trouwens. Daar zijn wel medicijnen voor maar die werken of niet (gewone neusspray, heb ik al geprobeerd, 0,0 effect) of werken wel maar hebben ernstige bijwerkingen (Celestone, heftig Prednison achtig spul), dus dat schiet niet op. Artsen kunnen weinig doen, behalve zeggen ‘Leer er maar mee leven’, maar dat hoeft in mijn geval niet zo te zijn. Het reukvermogen kan zich ook herstellen. Over een jaar ofzo... Dat is zo’n beetje de samenvatting van wat ik vond over niet kunnen ruiken. Ik ben er niet erg blij van geworden. En ik krijg ook niet echt de neiging om naar een huisarts te gaan. Ik ben al niet iemand die snel naar een dokter gaat, maar ik las overal voortdurend dat artsen niet veel zinnigs kunnen doen.

Idjies_n_Assel
03-04-2004, 23:25
ik zou gewoon bij de apotheeker binnestappen en je verhaal daar doen, miss hebben ze wat voor je, en daarbij als ze het te ernstig vinden verwijzen ze je naar een dokter toe, meid ik heb het tegenovergestelde ik ruik just veel te goe en das ook niet altijd een pretje :(

misstomaatje
04-04-2004, 11:47
Origineel gepost door tonk Heeft iemand hier daar ervaring mee? En dan bedoel ik niet niks ruiken omdat je verkouden bent en je hele neus hopeloos verstopt zit. Ik ruik al een aantal weken helemaal niks (best praktisch bij het verschonen van een poepluier, maar verder niet echt leuk), terwijl ik niet echt verkouden ben. misschien is je reukzintuig beschadigd ,dat heeft me moeder ook

DaNGeRouZLy
04-04-2004, 13:52
Origineel gepost door tonk Het punt is nu juist dat ik NIET verkouden ben en GEEN verstopte neus heb. En toch ruik ik niks. ga langs de dokter dan hier zitten alleen maar kwakzalfers:hihi:

tonk
04-04-2004, 14:33
Origineel gepost door misstomaatje misschien is je reukzintuig beschadigd ,dat heeft me moeder ook Dat begin ik ook te vermoeden. Maar het kan ook zijn dat er poliepen in mijn neus zitten. Die kunnen je reukzin ook belemmeren. Geen van beide is echt te genezen. :(