Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Netwerk voor Marokkaanse ondernemers

Pagina's : [1] 2 3

Mysteryman
14-03-2009, 14:56

Beste allemaal, Sinds een tijdje loop ik met het idee om een platform/netwerk voor Marokkaanse ondernemers op te zetten. Dit netwerk is in de breedste zin van het woord, zodat we elkaar kunnen helpen. Een beetje zoiets als linkedin. Hiermee kunnen we ook eens iets psitiefs doen voor elkaar/met elkaar. Laat maar even weten of er animo voor is. Salam 3alaikoum

Fargh
14-03-2009, 15:02
Je kan beter bestaande en bewezen netwerk gebruiken dan er eentje op te zetten. Ondernemen eindigt gelukkig niet bij landsgrenzen. Initieel was 'business point' bedoeld als netwerken ... maar ik denk dat het idee al snel verlaten werd. Nu lijkt het wel een marktplaats ...

Mysteryman
15-03-2009, 10:57
Zou kunnen, ja. Maar mijn ervaring is dat Marokkanen weinig hun weg weten te vinden naar die netwerken. Ik zou graag zien dat we met onze krachten gebundeld een vuist kunnen maken en daarbij ook een spin-off voor elkaar kunnen genereren. Wat betreft de marktplaats heb je helemaal gelijk en dat is dan ook gelijk een mooi voorbeeld. ;)

Skietzo_V7
15-03-2009, 12:11
Ik denk dat er geen animo voor is, tenminste de meesten mensen hebben hun eigen netwerk en eerlijk is eerlijk wij Marokkanen geven weinig om andere.

amira00
15-03-2009, 12:18

hahaha inderdaad ik ben ook van plan om een eigen onderneming te zetten.. iets wat mijn passie is... marokkaanse kledij.. spulletjes etc.. lijkt mij gaaf maar waar moet ik beginnennnnnn

brownie74
15-03-2009, 12:35
Beste allemaal, Sinds een tijdje loop ik met het idee om een platform/netwerk voor Marokkaanse ondernemers op te zetten. Dit netwerk is in de breedste zin van het woord, zodat we elkaar kunnen helpen. Een beetje zoiets als linkedin. Hiermee kunnen we ook eens iets psitiefs doen voor elkaar/met elkaar. Laat maar even weten of er animo voor is. Salam 3alaikoum Ik vind dat een schitterd idee, op voorwaarde dat je nog verder gaat dan linkedin. dwz dat je er nog een paar handige snufjes bijzet zoals een link naar de website van die ondernemers,hun adres en activiteiten. eventueel ook een forum waar die ondernemers met hun vragen terechtkunnen voor de dagdagelijkse vragen (leveranciers,hulp voor startende ondernemers,...etc) je moet iets opzetten dat een begrip moet worden onder de Marokkaanse ondernemers

A_A
15-03-2009, 12:42
Leuk idee. Het Marokkaans Ondernemers Netwerk (MON) heeft geprobeerd zich op te stellen als een platform. Hun website is momenteel plat, dus ik weet niet in hoeverre ze nog opereren. Zoals eerder in dit topic gezegd werd, hebben veel ondernemers al hun eigen netwerk(je) en Marokkanen kennende zijn wij niet altijd de meest gastvrije mensen om total strangers toe te laten in ons eigen netwerkje.

Godvruchtig
15-03-2009, 12:45
:goedzo: goed idee, ik denk dat er op een gegeven moment zeker animo voor zal zijn. niet zo pessimistisch er zijn genoeg marokkanen die willend zijn om te participeren

Skietzo_V7
15-03-2009, 12:51
Leuk idee. Het Marokkaans Ondernemers Netwerk (MON) heeft geprobeerd zich op te stellen als een platform. Hun website is momenteel plat, dus ik weet niet in hoeverre ze nog opereren. Zoals eerder in dit topic gezegd werd, hebben veel ondernemers al hun eigen netwerk(je) en Marokkanen kennende zijn wij niet altijd de meest gastvrije mensen om total strangers toe te laten in ons eigen netwerkje. Het is te vaak gebleken dat er door Marokkanen misbruik wordt gemaakt van iemand z'n goedheid :).

A_A
15-03-2009, 12:52
:goedzo: goed idee, ik denk dat er op een gegeven moment zeker animo voor zal zijn. niet zo pessimistisch er zijn genoeg marokkanen die willend zijn om te participeren Tuurlijk, de personen die er wat mee willen verdienen/contacten willen opbouwen zullen willend genoeg zijn om mee te doen. Het gaat er om dat mensen die wat te bieden hebben, ook willend genoeg moeten zijn.

Godvruchtig
15-03-2009, 12:58
Tuurlijk, de personen die er wat mee willen verdienen/contacten willen opbouwen zullen willend genoeg zijn om mee te doen. Het gaat er om dat mensen die wat te bieden hebben, ook willend genoeg moeten zijn. ik denk het wel. er is toch ook een jaarlijkse bijeenkomst voor succesvolle ondernemers. marokkanen gaan daar ook massaal naartoe en geven te kennen wat te willen betekenen voor anderen. als ik naar mijn naaste omgeving kijk zie ik ook succesvolle marokkaanse ondernemers die nu al zelf het initiatief nemen hun broeders en zusters te willen helpen. je moet bluffen en zien of het wat wordt....

Mysteryman
15-03-2009, 13:08
Barak allah oe fikoum, Wat ik zo zie is er inderdaad wel een mogelijkheid voor. Ik heb het nog niet helemaal uitgewerkt, maar ben al wel een heel eind qua plan. Wat ik merk is dat veel Nederlandse ondernemers uit hun netwerk de grote deals halen. Ik denk dat het voor Marokkanen ook echt goed kan zijn dat we zoiets opzetten en succesvol worden en iets kunnen laten zien. Shoukran voor jullie meedenken en enthiousiasme!!!

brownie74
15-03-2009, 13:11
Het is te vaak gebleken dat er door Marokkanen misbruik wordt gemaakt van iemand z'n goedheid :). Er is ook vaak gebleken dat er Marokkaanse ondernemers zijn die hun broeders en zusters helpen. In Brussel heb ik bijvoorbeeld vaak restauranthouders gezien die gratis eten geven aan de minderbedeelden. Ik heb ook ondernemers gezien die geld bijeenzamelden voor een weduwe omdat haar man geen verzekering had afgesloten om gerepatrieerd te worden naar Marokko,....etc Het is makkelijk om het negatieve te zien, het tegenovergestelde daarentegen....

brownie74
15-03-2009, 13:14
Barak allah oe fikoum, Wat ik zo zie is er inderdaad wel een mogelijkheid voor. Ik heb het nog niet helemaal uitgewerkt, maar ben al wel een heel eind qua plan. Wat ik merk is dat veel Nederlandse ondernemers uit hun netwerk de grote deals halen. Ik denk dat het voor Marokkanen ook echt goed kan zijn dat we zoiets opzetten en succesvol worden en iets kunnen laten zien. Shoukran voor jullie meedenken en enthiousiasme!!! s6, laat je niet ontmoedigen door negatieve reacties. persoonlijk ben ik op zoek naar allerlei leveranciers maar kom ik helaas geen stap verder. ik zal dus binnenkort vakantie moeten nemen om alles goed uit te zoeken.

A_A
15-03-2009, 13:21

s6, laat je niet ontmoedigen door negatieve reacties. persoonlijk ben ik op zoek naar allerlei leveranciers maar kom ik helaas geen stap verder. ik zal dus binnenkort vakantie moeten nemen om alles goed uit te zoeken. De 'negatieve' reacties zijn niet bedoeld als ontmoediging. Ik vind het moedig van de topicstarter om zijn idee hier met ons te delen, daarmee wil hij graag onze meningen weten, of het nou 'positief' is of 'negatief' is.

Pagina's : [1] 2 3