Bekijk originele versie : Wat kies jij...je partner of zijn idee..en waarom
Stel...je bent jong en pas gehuwd met een droom van een man of vrouw...jullie houden veel van elkaar.
Elmouktaab van Allah swt wil dat je partner een zwaar ongeval krijgt en voor de rest van zijn/haar leven in een rolstoel terechtkomt..
Je partner dringt en verlangt van jou om met een ander te hertrouwen zodat jou leven niet verloren gaat en nog toekomst zou hebben..
Je partner is zo mee bezig dat deze ook begint te zoeken naar een "geschikte" nieuwe partner voor jou.
Wat doe je...denk hier goed overna aub.
nota: het heeft niets met mijzelf te maken...maar ik wil dat zo'n zaken niet over het hoofd worden gezien...want het kan gebeuren..
Zeemermin23
02-04-2004, 23:44
MIJN MENING: ALS IK VAN HEM HOU ZAL IK LEVEN LANG MET HEM BLIJVEN WAT ER OOK GEBEURT... ZOIETS VRAAG JE NIET OM KAN GEBEUREN... IK ZAL ER ALTIJD VOOR HEM ZIJN TOT AAN MIJN DOOD...
LIEFS ZEEMERMIN23
Ain_Sfa_Sscarr
02-04-2004, 23:49
Origineel gepost door Mohammed Justice
Stel...je bent jong en pas gehuwd met een droom van een man of vrouw...jullie houden veel van elkaar.
Elmouktaab van Allah swt wil dat je partner een zwaar ongeval krijgt en voor de rest van zijn/haar leven in een rolstoel terechtkomt..
Je partner dringt en verlangt van jou om met een ander te hertrouwen zodat jou leven niet verloren gaat en nog toekomst zou hebben..
Je partner is zo mee bezig dat deze ook begint te zoeken naar een "geschikte" nieuwe partner voor jou.
nota: het heeft niets met mijzelf te maken...maar ik wil dat zo'n zaken niet over het hoofd worden gezien...want het kan gebeuren..
Antwoord is vrij simpel:
Ik zou het niet eens overwegen om zijn zogenaamde wens te accepteren
Je bent toch getrouwd in voor en tegenspoed.
Zodra je getrouwd bent zorgen jullie voor elkaar, en je gaat een huwelijk niet ontbinden door een ongeval, waarbij hij in een rolstoel komt.
Het moment dat je alleen al overweegt om met iemand anders te trouwen, dan hield je niet zoveel als hij dus van jouw
Zeemermin23
02-04-2004, 23:52
INDERDAAD OF JE GAAT BIJ HEM WEG OM DAT JIJ JE HOGER VOELT... VAN IK KAN BETER KRIJGEN!
NEE FOUT... JE HOUDT VAN HEM OF NIET!
Origineel gepost door Zeemermin23
MIJN MENING: ALS IK VAN HEM HOU ZAL IK LEVEN LANG MET HEM BLIJVEN WAT ER OOK GEBEURT... ZOIETS VRAAG JE NIET OM KAN GEBEUREN... IK ZAL ER ALTIJD VOOR HEM ZIJN TOT AAN MIJN DOOD...
LIEFS ZEEMERMIN23
Dit is een gezonde reactie..
Maar...het gevoel KAN veranderen...de duur, emoties , omgeving, wensen, kontakten, familie, ouderdom, moeheid ..enz..Kunnen het gevoel helpen veranderen..
Pas op...de partner die in de rolstoel zit..kan het je ook heel moeiljik maken..om je bijna te dwingen het idee te accepteren...
Deze houdt teveel van jou om je te zien lijden..en voelt zich niet goed zolang je blijft.
SweetRose
03-04-2004, 00:10
Hoi mojo...
Ik weiger hierop een antwoord te geven.
Ten eerste omdat ik er niet aan wil denken en
ten tweede omdat je nooit echt van te voren kan weten wat je wil op dat moment. Het is namelijk veeeeeel gemakkelijker gezegd dan de beslissing te nemen.
Zeemermin23
03-04-2004, 00:19
Dit is een gezonde reactie..
Maar...het gevoel KAN veranderen...de duur, emoties , omgeving, wensen, kontakten, familie, ouderdom, moeheid ..enz..Kunnen het gevoel helpen veranderen..
Pas op...de partner die in de rolstoel zit..kan het je ook heel moeiljik maken..om je bijna te dwingen het idee te accepteren...
Deze houdt teveel van jou om je te zien lijden..en voelt zich niet goed zolang je blijft.
HEEL MOEILIJK IS HET MAAR IK BLIJF BIJ MIJN BESLUIT... EN ALS HIJ OF ZIJ HET ANDERS WIL HEBBEN HMMM DAN KLOPT ER IETS NIET!
Origineel gepost door SweetRose
Hoi mojo...
Ik weiger hierop een antwoord te geven.
Ten eerste omdat ik er niet aan wil denken en
ten tweede omdat je nooit echt van te voren kan weten wat je wil op dat moment. Het is namelijk veeeeeel gemakkelijker gezegd dan de beslissing te nemen.
Sorry SweetRose..
Ik begrijp je...het is een heel moeilijke situatie...voor allebei.
Ik hoop dat de mensen ook in zo'n situatie samenblijven...dat is het beste voor allebei...als ze toch scheiden zal de pijn voor allebei ondraagelijk worden..als ze samenblijven kunnen ze de pijn delen en steun bij elkaar zoeken..
Maar...de omstandigheden zullen bij iedereen anders zijn..wa Allahu A3lam (Allah weet het best)
SweetRose
03-04-2004, 00:39
Sorry SweetRose..
Ik begrijp je...het is een heel moeilijke situatie...voor allebei.
Ik hoop dat de mensen ook in zo'n situatie samenblijven...dat is het beste voor allebei...als ze toch scheiden zal de pijn voor allebei ondraagelijk worden..als ze samenblijven kunnen ze de pijn delen en steun bij elkaar zoeken..
Maar...de omstandigheden zullen bij iedereen anders zijn..wa Allahu A3lam (Allah weet het best)
Je hoeft geen sorry te zeggen hooor. ;)
Origineel gepost door SweetRose
Je hoeft geen sorry te zeggen hooor. ;)
OK ;)
zine_el_arbi
04-04-2004, 14:38
Het is heel moeilijk om nu al over zoiets na te denken.(layster).omdat een ieder hoopt dat het hem nooit zal overkomen..maar ik denk dat je in zo een situatie je geliefde moet steunen..zoals jij zou willen gesteund worden als zoiets jou zou overkomen.De wereld heeft niemand wat belooft , zoals het voorbestemd was om met hem te trouwen is het ook voorbestemd dat hij in die rolstoel is terechtgekomen.Ik zou mijn geliefde nooit zo in de steek laten. hram 3lia..alles zal wel moeilijker zijn maar alsnog kan je de pijn delen en steun bijelkaar zoeken.
lady_khadija
04-04-2004, 14:51
ik zou bij hem blijven, no matter what... hij zal me heel hard nodig hebben en ik zal er voor hem zijn.... :( :(
najlae_tanger
04-04-2004, 15:14
k kan hier geen antwoord op geven.
Ik denk dat ik pas hierop kan antwoorden als ik daadwerkelijk in zo een situatie zit. Met alleen inbeelden kom je er niet..
DOUKALIA18
04-04-2004, 15:24
Ik zou mijn man nooit verlaten als hij in een rolstoel terecht zou komen nooooit.!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.