Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bril voor mijn mama

Jongedame_
13-03-2009, 10:30

Gisteren was ik in de stad met mn moeder en wou haar ogen op laten meten. Ze ziet niet meer goed van dichtbij, bijvoorbeeld als ze een draad door het oog van een naald wil doen. Bij Hans Anders kon het niet want ze zou allemaal lettertjes moeten lezen en mijn moeder kan niet lezen. Is er een andere mogelijkheid? Ik wil graag een juiste bril voor haar kopen zodat ze niet meer zeurt dat ze al zo oud is :hihi: Bedankt voor jullie tips

Fargh
13-03-2009, 10:33
Meeste opticiens hebben een apparaat waar ze automatisch de oogsterkte kunnen meten. Die lettertjes gebruiken ze meestal enkel ter controle. Op zich kan je dat achterwege laten. Ongetwijfeld hebben de opticiens daar ervaring mee. Stel de vraag aan hen. Laat periodiek de huisarts ook eens naar haar ogen kijken, misschien is er ook iets anders gaande. Zorg goed voor je moeder, ze is immers het belangrijkste voor je op de wereld.

Jongedame_
13-03-2009, 10:37
Meeste opticiens hebben een apparaat waar ze automatisch de oogsterkte kunnen meten. Die lettertjes gebruiken ze meestal enkel ter controle. Op zich kan je dat achterwege laten. Ongetwijfeld hebben de opticiens daar ervaring mee. Stel de vraag aan hen. Laat periodiek de huisarts ook eens naar haar ogen kijken, misschien is er ook iets anders gaande. Zorg goed voor je moeder, ze is immers het belangrijkste voor je op de wereld. Mij werd gewoon verteld dat het simpelweg niet kan? Deed zelf ook een controle en kwam inderdaad voor zo'n apparaat te zitten en vervolgens nog 5 minuten ofzo lettertjes lezen. Mijn moeder is 50 nu, dus ik denk dat het ouderdomsverschijnselen zijn. Hamdoelilah zorg goed voor mijn mama, niks komt haar te kort. :)

Fargh
13-03-2009, 10:43
Mij werd gewoon verteld dat het simpelweg niet kan? Deed zelf ook een controle en kwam inderdaad voor zo'n apparaat te zitten en vervolgens nog 5 minuten ofzo lettertjes lezen. Mijn moeder is 50 nu, dus ik denk dat het ouderdomsverschijnselen zijn. Hamdoelilah zorg goed voor mijn mama, niks komt haar te kort. :) Lijkt alsof hij dat apparaat niet heeft. Andere opticien zoeken die het wel heeft.

drerrie
13-03-2009, 12:52

pearl heeft het wel.. en je kan ook in 't ziekenhuis een afspraak make daar doen ze 't ook.. Ik ben met me moeder naar pearl geweest daar moest ze diertje en auto en zo zegge of je hebt een ronde die ope is en je moeder moet steeds aanwijze waar de opening zit.. succes :goedzo:

Fargh
13-03-2009, 13:33
zoiets ? http://www.wereldwijzer.nl/album/showphoto.php/photo/4676

emshoum19
13-03-2009, 14:37
Meeste opticiens hebben een apparaat waar ze automatisch de oogsterkte kunnen meten. Die lettertjes gebruiken ze meestal enkel ter controle. Op zich kan je dat achterwege laten. Ongetwijfeld hebben de opticiens daar ervaring mee. Stel de vraag aan hen. Laat periodiek de huisarts ook eens naar haar ogen kijken, misschien is er ook iets anders gaande. Zorg goed voor je moeder, ze is immers het belangrijkste voor je op de wereld. Dat aparaat waar jij het over hebt is een algemene diagnose aparaat die gewoon snel een bonnetje laat uitprinten om te zien wat de verschillen zijn in de sterktes tussen beide ogen. Als zij inderdaad een bril moet dragen dan wordt ze onderworpen aan de letters die zij dan moet lezen anders kan er niet nauwkeurig bepaald worden wat de juiste sterkte moet zijn voor een bril. Voor mensen die niet kunnen lezen is de oogarts in een ziekenhuis de beste oplossing door middel van verschillende glazen en lampjes kan er gekeken worden welke sterkte het beste past bij iemand. Dus advies is gewoon om doorverwijzing te vragen van de huisarts naar het ziekenhuis.

appeltje23
13-03-2009, 14:51
je kan bij pearl vragen of ze cijfers of rondjes met een opening doen. dus is de opening beneden boven zijkant etc.

Jongedame_
13-03-2009, 15:21
Oh thanks! Volgens mij heb je hier geen Pearl, maar dan weet ik in ieder geval waar ik naar moet vragen. Ziekenhuis is denk te ver gezocht aangezien mijn moeder (nog) helemaal niet kan lezen. Dus is zo'n controle niet nodig. Ze kan verder ook prima zien alhamdoelilah alleen die kleine dingen, daar gaat het om.

appeltje23
13-03-2009, 15:23
Oh thanks! Volgens mij heb je hier geen Pearl, maar dan weet ik in ieder geval waar ik naar moet vragen. Ziekenhuis is denk te ver gezocht aangezien mijn moeder (nog) helemaal niet kan lezen. Dus is zo'n controle niet nodig. Ze kan verder ook prima zien alhamdoelilah alleen die kleine dingen, daar gaat het om. hey meid, het kan denk ik ook bij andere.