Bekijk originele versie : westerse media in handen van zionisten of valt het wel mee?
Danielle2
02-04-2004, 14:37
Je hoort hier op het forum vaak dat het westen wordt gehersenspoeld door de media die in handen zijn van de zionisten. Hierdoor hebben wij geen flauw benul van wat er werkelijk aan de hand is in de wereld en dat is dan ook de reden dat wij niet beseffen hoezeer bijvoorbeeld de palestijnen lijden, anders stonden wij ook wel met een groen masker op ons hoofd israelische vlaggen te verbranden op de Dam.
Ik vind dit altijd al grote onzin. In Nederland zijn de meningen over het palestijns-israelische conflict zeer divers, en dat wordt weerspiegeld in de media, en tegelijkertijd ook juist veroorzaakt door die media. Er komen allerlei verschillende meningen en zienswijzen aan bod, ook zeer felle anti-israelische. Als voorbeeld noem ik alleen al het veel bekeken programma "Het Lagerhuis" waarin Marcel van Dam er bijna wekelijks geen twijfel over laat bestaan met wie hij het meest sympatiseert (voor de duidelijkheid: met de palestijnen dus)
Vandaag las ik de Volkskrant en Trouw, en het viel me op dat in Trouw een heel artikel stond over hoezeer Israel zijn bedoeinen- bevolking achterstelt en diens rechten ontkent. het stuk is geschreven door Inez Polak, een joodse journaliste die ik uberhaupt nog nooit op pro-israelische artikelen heb betrapt. Op de voorpagina van de Volkskrant stond een artikel aangekondigd met als titel "Langzaamaan bulldozert Israel alle huizen in Gaza plat". Beide artikelen in beide kranten stellen Israel in een zeer negatief daglicht (en terecht).
Ik vraag me af, voor degenen die altijd beweren dat we hier alleen zionistische crap krijgen voorgeschoteld, of ze de westerse media eigenlijk ooit wel lezen. Ik zie bijna dagelijks documentaires, artikelen en boeken verschijnen in het Westen die Israel op zijn minst zwaar bekritiseren, en het verhaal van de kant van de palestijnen laten zien. Natuurlijk zijn er omgekeerd ook docu's, boeken en artikelen die pro-israelisch zijn. Maar mijns inziens laat dat uiteindelijk zien dat de westerse media juist een zeer veelzijdig beeld geven, en beide kanten belichten zodat "het publiek" zelf een mening kan vormen. IK las pas dan ook dat in Nederland de sympatie voor Palestina resp. Israel ongeveer fifty-fifty is.
Hoe denken jullie hierover?
Ik denk sowieso dat het Israelisch-Palestijnse conflict relatief gezien ongelooflijk veel aandacht krijgt in de Nederlandse media. Hoe erg de situatie daar ook is, het is nog niets vergeleken met de oorlog (en thans "gewapende vrede") in Erithrea en Ethiopie, of de grove mensenrechtenschendingen in Soedan. Maar daarover lees ik veel minder. :(
Selectiviteit is dus zelfs de Nederlandse media niet vreemd, maar ik ben het met je eens dat wat dit conflict betreft beide kanten in redelijk gelijke mate worden behandeld. Aanhangers van beide partijen krijgen in de media ruimschoots de aandacht hun standpunten uiteen te zetten.
Natuurlijk, als je zelf vrij eenzijdig in je opvattingen bent, vind je al gauw dat de andere zijde te veel aandacht krijgt. Dat geldt voor "hardcore" pro-Palestijnen net zo goed als voor pro-Israeliers, regelmatig hoor je van beide kanten de klacht dat de media zo partijdig is... Maar misschien moeten die mensen eens bij zichzelf te rade gaan...
Danielle2
02-04-2004, 15:01
Helemaal mee eens, amused.
Grappig, een paar dagen terug was bij netwerk een reportage van het bezoek van Netanyahu aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In een Interview zei hij dat ze de steun van Europa hebben opgegeven. Omdat die minimaal is. De grootste steun komt uit Amerika. Ook ontzenuwde hij het fabeltje dat ze die Amerikaanse steun aan de Joodse Lobby aldaar te danken hebben.
Ik denk eerder dat de Arabische zenders eenzijdige berichten geven.
Inderdaad,de zionisten hebben helemaal niets in te brengen als het gaat om de Nederlandse media.
Alleen als er wat gebeurd,wordt niet de mening van de "linkse/progresieve" joden gevraagd,maar zien we enkel aanhangers van het CIDI en likud Nederland het woord voeren.Ronny Naftaniel is niet voor niets het "gezicht van joods Nederland" geworden.
DonAgewan
02-04-2004, 16:05
Het gaat niet alleen om de eenzijdige berichtgeving van de media maar ook om hun woordkeuze.
Origineel gepost door kaasje
wie? sorry nog nooit van die man gehoord .... echt niet.
Vogens mijn valt het dan wel mee. Die maffe Greta ken ik wel. (en alle aandacht die ze krijgt)
Nee klopt,hij heeft geen video-clip en je kan z'n nummer niet aanvragen op TMF of The Box.
Origineel gepost door DonAgewan
Het gaat niet alleen om de eenzijdige berichtgeving van de media maar ook om hun woordkeuze.
Klopt als een holle deur.
Je hebt een soortgelijke aanslag.
Als het om palestijnen gaat wordt het een "terroristische aanslag" genoemd.
Als het om israeliers gaat is het plots "een actie van het leger".
HeyoanQT
02-04-2004, 16:54
Ik heb NOOIT van Jodenoverheersing in de media bewezen gezien, Na de holocaust zijn er in Europa domweg TE WEINIG joden over die een machtspositie konden veroveren bij alle mediastadions in Europa, bovendien ontbreekt het motief, waarvoor?
Nou dan hoor ik meestal schreeuwen joden dit joden dat , zoals Adolf dat ook deed in de Tweede Wereldoorlog, dan denk IK alleen maar dat het anti-semitisme toeneemt, maar dan zullen onze schaapjes ;) op dit forum wel weer schreeuwen dat ik Joods of zo ben. Volgens mij worden ze gewoon gehersenspoelt in de moskee.
Origineel gepost door HeyoanQT
Ik heb NOOIT van Jodenoverheersing in de media bewezen gezien, Na de holocaust zijn er in Europa domweg TE WEINIG joden over die een machtspositie konden veroveren bij alle mediastadions in Europa, bovendien ontbreekt het motief, waarvoor?
Nou dan hoor ik meestal schreeuwen joden dit joden dat , zoals Adolf dat ook deed in de Tweede Wereldoorlog, dan denk IK alleen maar dat het anti-semitisme toeneemt, maar dan zullen onze schaapjes ;) op dit forum wel weer schreeuwen dat ik Joods of zo ben. Volgens mij worden ze gewoon gehersenspoelt in de moskee.
Bewijs ligt voor het oprapen...hoe simpel kun je zijn :rolleyes:
Kijk eens naar de topmensen van de grote televisie/film maatschappijen in de states.Drie keer raden hoe Europa aan het overgrote deel van de buitenlandse "nieuwsitems" komt.....juist.
Let eens op de namen van de "nederlandse" verslaggevers die werkzaam zijn in israel/palestina.Let eens op de namen van uitvoerend producenten en andere machtspersonen uit het media-wereldje.........simpelheid regeert.
Origineel gepost door klonbyz
Klopt als een holle deur.
Je hebt een soortgelijke aanslag.
Als het om palestijnen gaat wordt het een "terroristische aanslag" genoemd.
Als het om israeliers gaat is het plots "een actie van het leger".
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat jij vindt dat de Nederlandse media wél in zionistische handen is? Ik denk namelijk van niet. Zoals Danielle al zei, zeker de helft van de Nederlandse bevolking heeft meer sympathie voor de Palestijnse kant dan voor de Israelische. En journalisten in Nederland hebben toch al de naam enigszins links van het politieke midden te staan...
Vaak heb ik hier de frustraties gelezen van forumdeelnemers die graag willen dat de Israelische daden ook als "terrorisme" worden bestempeld. Voor mezelf worden de feiten daar overigens niet anders van. Maar hoe dan ook, dat zal niet gebeuren. Niet omdat de Nederlandse media massaal achter Israel staat (want dat is mijns inziens niet zo), maar het heeft te maken met de definitie die de media hanteert voor terrorisme. Met terrorisme worden in de media daden van geweld aangeduid die niet gericht zijn op specifieke humane doelen, maar op burgers in het algemeen. De aanslag op Yassin (als iemand die persoonlijk de oorlog aan Israel heeft verklaard, en dat ook met daden kracht heeft bijgezet) is volgens deze definitie dus geen terreuraanslag, maar een moord. Bovendien worden geweldsdaden van de machthebbers ter plaatse ook nooit terrorisme genoemd. Bij mijn weten is zelfs de gifgasactie van vriend Hoessein op de Koerden (die toch niet gericht was op (een) specifiek(e) perso(o)n(en)) nooit als terrorisme bestempeld. Wat die actie overigens niet minder erg maakt.
Maar what's in the name? Zoals ik al zei, aanhangers van beide partijen krijgen ruimschoots de kans om in de media hun standpunten uiteen te zetten. En helaas is dat niet voor elke brandhaard in de wereld het geval...
Origineel gepost door kaasje
De mol, van der Ende en Dielessen.
Ja je hebt gelijk :rolleyes: dat zijn vast Joden.
Hiermee refereer ik naar de zogenaamde "actuele nieuwsprogramma's".
Reageer ook eens op de andere "beschuldigingen",of moet ik de "wie zwijgt stemt toe" regel hanteren?
Origineel gepost door amused
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat jij vindt dat de Nederlandse media wél in zionistische handen is? Ik denk namelijk van niet. Zoals Danielle al zei, zeker de helft van de Nederlandse bevolking heeft meer sympathie voor de Palestijnse kant dan voor de Israelische. En journalisten in Nederland hebben toch al de naam enigszins links van het politieke midden te staan...
Vaak heb ik hier de frustraties gelezen van forumdeelnemers die graag willen dat de Israelische daden ook als "terrorisme" worden bestempeld. Voor mezelf worden de feiten daar overigens niet anders van. Maar hoe dan ook, dat zal niet gebeuren. Niet omdat de Nederlandse media massaal achter Israel staat (want dat is mijns inziens niet zo), maar het heeft te maken met de definitie die de media hanteert voor terrorisme. Met terrorisme worden in de media daden van geweld aangeduid die niet gericht zijn op specifieke humane doelen, maar op burgers in het algemeen. De aanslag op Yassin (als iemand die persoonlijk de oorlog aan Israel heeft verklaard, en dat ook met daden kracht heeft bijgezet) is volgens deze definitie dus geen terreuraanslag, maar een moord. Bovendien worden geweldsdaden van de machthebbers ter plaatse ook nooit terrorisme genoemd. Bij mijn weten is zelfs de gifgasactie van vriend Hoessein op de Koerden (die toch niet gericht was op (een) specifiek(e) perso(o)n(en)) nooit als terrorisme bestempeld. Wat die actie overigens niet minder erg maakt.
Maar what's in the name? Zoals ik al zei, aanhangers van beide partijen krijgen ruimschoots de kans om in de media hun standpunten uiteen te zetten. En helaas is dat niet voor elke brandhaard in de wereld het geval...
Ik heb het over de terroristische aanslagen op burgers,kinderen die worden doodgeschoten en huizen die worden platgewalst...het ligt er maar net aan hoe je de zaken bekijkt en hoe je erover denkt.....en daar hebben we het nu over.
Was een aantal maanden geleden een goede docu bij het programma andere tijden genaamd "vrienden van israel",een echte aanrader voor wie zich wil verdiepen in de relatie tussen beide landen.
Nou, natuurlijk hebben de joden en de zionisten alle kranten in handen, ook als die in Engelse handen zijn.
Kijk naar Amsterdam; Job Cohen is van het joodse geloof. De burgemeester van Groningen ook. Clairy Polak van Nova, wat kan ik nog zeggen? Krasnapolsky? Joods. Tuschinksy? Joods. Van Thijn? Ook. Alle dokters en chirurgen, alle Meiers, alle Ulrichs en alle Rozendaal en Rosenthals, alle Polaks, allemaal joods. Rosenmullertjes, Polakjes, Van Dantzig's en van Amerongentjes, zij lezen 's ochtends vroeg alles op het pro-joods en vooral pro-zionistisch gehalte.
Nederland is eigenlijk een derde provincie van Israel, na Gaza en de West-oever zijn wij het belangrijkst. Israel betaalt ons, wij, jullie en ik leven van wat de joden aan ons willen geven. Sharon zit iedere dag op internet te loeren of Nederland wel pro-joodse en vooral pro-zionistische en anti-Palestijnse stukjes te lezen krijgt. Ronnie Nafthaniel schrijft letterlijk wat Sharon hem in het Hebreeuws dicteert. Alsof de Arabische kranten in handen zijn van "het volk".
Maar gaan jullie gerust weekeinde vieren; de gemiddelde Nederlander van Marokkaanse en Turkse afkomst kijkt via de schotel naar de zenders van het land dat hun voorouders lieten voor wat het was, arm. Zij, Gode zij dank, blijven gespaard voor het joods-zionistisch complot.
Wat kost zo'n schotel? Met de snelheid van het licht toch stil blijven staan ...
Origineel gepost door Danielle2
Je hoort hier op het forum vaak dat het westen wordt gehersenspoeld door de media die in handen zijn van de zionisten. Hierdoor hebben wij geen flauw benul van wat er werkelijk aan de hand is in de wereld en dat is dan ook de reden dat wij niet beseffen hoezeer bijvoorbeeld de palestijnen lijden, anders stonden wij ook wel met een groen masker op ons hoofd israelische vlaggen te verbranden op de Dam.
Ik vind dit altijd al grote onzin. In Nederland zijn de meningen over het palestijns-israelische conflict zeer divers, en dat wordt weerspiegeld in de media, en tegelijkertijd ook juist veroorzaakt door die media. Er komen allerlei verschillende meningen en zienswijzen aan bod, ook zeer felle anti-israelische. Als voorbeeld noem ik alleen al het veel bekeken programma "Het Lagerhuis" waarin Marcel van Dam er bijna wekelijks geen twijfel over laat bestaan met wie hij het meest sympatiseert (voor de duidelijkheid: met de palestijnen dus)
Vandaag las ik de Volkskrant en Trouw, en het viel me op dat in Trouw een heel artikel stond over hoezeer Israel zijn bedoeinen- bevolking achterstelt en diens rechten ontkent. het stuk is geschreven door Inez Polak, een joodse journaliste die ik uberhaupt nog nooit op pro-israelische artikelen heb betrapt. Op de voorpagina van de Volkskrant stond een artikel aangekondigd met als titel "Langzaamaan bulldozert Israel alle huizen in Gaza plat". Beide artikelen in beide kranten stellen Israel in een zeer negatief daglicht (en terecht).
Ik vraag me af, voor degenen die altijd beweren dat we hier alleen zionistische crap krijgen voorgeschoteld, of ze de westerse media eigenlijk ooit wel lezen. Ik zie bijna dagelijks documentaires, artikelen en boeken verschijnen in het Westen die Israel op zijn minst zwaar bekritiseren, en het verhaal van de kant van de palestijnen laten zien. Natuurlijk zijn er omgekeerd ook docu's, boeken en artikelen die pro-israelisch zijn. Maar mijns inziens laat dat uiteindelijk zien dat de westerse media juist een zeer veelzijdig beeld geven, en beide kanten belichten zodat "het publiek" zelf een mening kan vormen. IK las pas dan ook dat in Nederland de sympatie voor Palestina resp. Israel ongeveer fifty-fifty is.
Hoe denken jullie hierover?
Ja je hebt gelijk wat betreft de Media , tegenwoordig wordt soms gelukkig ook de waarheid geschreven over waar de Israeli's mee bezig zijn maar.................er wordt nog steeds genoeg gefiltert hoor.
Het gevoel wat je laat doorschemeren over het feit dat de mensen ontevreden zijn over het Israeli's /palestijns kwestie heeft niet zozeer met de media te maken alswel met de regering die duidelijk sympatiseert met Israel!
Ook de Nederlandse regering kweekt onenigheid hierin omdat het niet neutraal staat tegenover het conflict israel/Palestina en dat steekt bij de islamieten en dat kun je ze niet kwalijk nemen.
En wat schiet je er trouwens mee op als je blijft bij berichtgeving terwijl de Israeli's gewoon door gaan met hun praktijken terwijl de Nederlandse regering daar stilzwijgend in toestemt!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.