Bekijk originele versie : hij wil me niet meer met rust laten!
wie kan me helpen of raad geven.
ik heb 3 maanden geleden een jongen onmoet.
en na 2 maanden is hij mijn hand komen vragen.
maar ik ben erachter gekomen dat hij in drugs handelde en dat hij getrouwt is geweest, voor 5 jaar.
hij zegt dat hij alleen haar papier heeft geflast.
en na dat hij zijn ned paspoort heeft gekregen heeft hij haar een schop onder der reed gegeven.
maar mijn ouders zeiden dochter als jij wilt dan moet je het doen.
maar ik heb alles voor me zelf op een rijdje gezet en ben tot een besluit gekomen om het niet te doen.
ik ben een moslim meisje ik heb altijd in een gewoon standaart gezin geleefd. en met mijn gewoone baantje. en ik ben niks te kort gekomen. dus dat wil ik zo houden
ik wil niet in de haram gaan leven.
dus. ik heb hem een 1 mnd geleden gebeld dat hij beter iemand anders kan gaan zoeken, omdat mijn ouders er tegen zijn en ik.
hij heeft me toen gezworen om het niet meer te doen.
als ik maar bij hem ben.
maar ik ben niet snel over te halen, als je eenmaal aan dat begint dan blijf je het doen. hij heeft toen tegen me gezegd dat ik nooit van hem afkom.
ik zei waarom, zat meiden op de wereld. hij zei tegen me nee ik hou van je. en ik ben bij jou thuis geweest. mijn hele familie denkt dat ik nu ga trouwen. en nu wil jij niet meer. ik maak je af.
zei hij en ik ga je leven een hel maken. dus hing hij op. na gisteren om 02.00 in de nacht ging ons huis telefoon meer dan 100 keer over(zonder over te drijven) vanochtend werden we gebeld door mijn broer en hij zei ik ben net gebeld door die jongen die fatima hand kwam vragen. en hij wil me vanmiddag spreken over haar. toen ik het hoorde kreeg ik de rillingen over me lichaam.
nu ben ik bang dat hij iets erg tegen hem gaat zeggen. iets wat niet klopt.(bv. dat ik het heb gedaan met hem ofzo)
wie kan me helpen wat moet ik nu doen aub?
alleen serieuse reactie's AUB.
groeten fatimatje.
Thug_Sebnia
02-04-2004, 14:10
salamo3aleikom lieve zuster,
je hebt een hele goede keuze genomen door NIET met hem te trouwen! als hij in het drugswereldje zit komt hij er (bijna) onmogelijk uit. hij weet "te veel" om er zomaar uit te stappen.
dat hij heeft gezworen dat hij er mee gaat stoppen als je maar bij hem blijft moet je niet in acht nemen of geloven. maar dat heb jij alhamdolillah ook niet gedaan.
ik zeg altijd maar "blaffende honden bijten niet" en dit is duidelijk een blaffende hond. jou bedreigen en chanteren zodat je toch bij hem terug komt. als hij met je broer afspreekt en hem dan verteld dat hij met je naar bed is geweest dan laat je broer ten eerste geen spaan van hem heel en ten tweede als hij je gebruikt heeft waarom zou hij dan zo graag met je willen trouwen? ;)
fatima, wist jij voor hij om je hand kwam vragen in welk wereldje hij leeft? en dat hij geen respect heeft voor de vrouw (dat kun je merken aan de manier waarop hij z'n ex vrouw gebruikt heeft)?
mijn advies is: praat met je moeder, zeg tot wat hij in staat is. dat hij over je kan gaan roddelen maar dat ze er niks van moeten geloven. vertel je moeder wat hij van plan is dan zal ze je insha allah helpen.
ghair insha Allah. moge Allah swt al het kwaad straffen.
marilynmonroe
02-04-2004, 14:14
Jij moet gewoon alles vertellen aan je ouders. Ik leid uit jouw verhaal af dat ze niet de beroerste zijn, dus leg ze uit waarom je terug bent gekomen op je besluit. Vervolgens vertel je dat die gozer jou niet met rust wil laten en je zelfs heeft bedreigd. Als je ouders van je houden (en ik weet zeker dat ze dat doen), zullen ze je helpen om van die loser af te komen.
Ik werd ook ooit een keer lastig gevallen door een jongen, die ik totaal niet kende. Toen ik zag dat mijn herhaaldelijke verzoeken om met rust gelaten te worden, tegen dovemansoren was gericht, heb ik mijn vader en mijn broers ingelicht. Die stonden de volgende dag (op een veilige afstand) op de plek, waar die sukkel mij altijd lastig viel. Zodra mijn vader en mijn broers hem mij zagen lastigvallen, zijn op hem afgesprongen en die gozer heeft de dag betreurd dat ie mij heeft aangesproken. :)
Succes meid en laat je niet kisten door een eersteklas loser!!
aanklacht tegen hem indienen bij de politie wegens bedreiging en laster, gezien zijn drugsverleden zal hij daar vast en zeker wel bekend zijn! Zo niet dan kennen ze m alsnog door jou aanklacht.
Doen hoor voor het gaat escaleren.
Dat soort klojo's zouden ze linea rekta terug moeten sturen naar marokko, tfoe.
Origineel gepost door BENT_NASS_22
soukran damens voor jullie bericht en reactie.
ik wist totaal niet dat hij in de drugs zat voor dat hij bij mij thuis was gekomen.
ik heb me ouders alles vertelt over hem, hij dreigt mijn familie ook. en wij zijn niet van die mensen die ruzie zoeken. hij zegt tegen me moeder door de telefoon dat de film pas begint. enz(tegen een hajza van 69 jaar) kan toch waar zijn de manieren van hem gebleven en de respect tegn over oudere mensen.
wallah echt. ik had het echt niet verwacht van hem.
hij leek zo lief en onschuldig(maar stillere wateren hebben diepe gronden zegen ze)
hij wou me een keer verkrachten ook nog.
en hij is ongeveer 38 jaar tewijl hij tegen mij heeft gezegd 29.
al die leugens, dat maakt mij boos.
dan hoeft het niet meer.
ik ben een eerlijke persoon en dat verwacht ik ook van hem.
groeten
Salaam Bent Nass,
Ik heb je verhaal gelezen en schrok er eerlijk gezegd van.
Je moet je niet laten bedreigen/bang maken door hem.
Blijf bij je standpunt.
Die jonge man kent het woord ''respect'' niet,anders had hij een hadja van 65 nooit zo aangesproken.
La 7awla wa quatta illa billahi l3adiem.
Moge Allah (swt ) jou sabr geven en jouw een goede islamtische jonge man schenken met fatsoenlijke normen en waarden.
:zwaai:
dien een klacht in bij de politie... misschien dat hij een straatverbod krijgt ofzo....
Mocro4eva
02-04-2004, 17:06
:schrik2: Dit is gewoon te gek voor woorden. Meid je hebt het juiste besluit genomen. Laat je niet intimederen door zo een zak. Doe aangifte bij de politie en wees extra op je hoeden, want met zulke mensen weet je het maar nooit. Vergeet niet dat Allah (swt) er altijd is en vraag hem om hulp. Moge Allah (swt) over je waken.
Origineel gepost door BENT_NASS_22
dank jullie wel allemaal voor jullie hulp.
maar ik ben echt bang als ik naar de politie stap.
wie weet wordt het erger, en met zulke jongens weet je maar nooit.
wat ze kunnen doen, die zijn niet bang voor allah, dus zijn ze in alles instaat.(ik word hellemaal gek van het afwachten wat er allemaal gaat gebeuren)
ik hoop dat allah mij bij staat voor alles wat er hierna gebeurt.
Ik kan het me voorstellen,maar bid tot Allah(swt)je zal helpen.
Ik hoop dat het goed komt meid en hou ons op de hoogte.
Veel liefs,
7alima
babybrown
02-04-2004, 19:20
Toe maar... Dus je hebt hem drie maanden geleden leren kennen. En toen, na twee maanden contact, kwam hij om je hand vragen...
Ik moet wel zeggen dat de naieviteit hier van sommige mensen werkelijk stuitend is. Aan de manier van schrijven van jou is te zien dat je een emotioneel type bent. Eentje dus die beslissingen kan maken op basis van de emotie i.p.v. op de ratio. Dat maakt het zeeeeer moeilijk voor mij om te geloven dat je die eerste twee maanden niks meer hebt gedaan dan slechts met hem praten.
Daarnaast is het voor ieder rationeel mens direct duidelijk dat de type, die jij zo zwart wit als zijnde slecht, beschrijft, ook echt geen trouwmateriaal is. Waarom was dat niet eerder duidelijk voor jou?
Ik stel voor dat als je zo'n verhaal voorlegt, dat je dan alles vertelt, of niets. Maar dat is slechts mijn nederige mening, ik zou er uiteraard ook naast kunnen zitten, toch?
Ilhampje
02-04-2004, 21:02
Origineel gepost door babybrown
Toe maar... Dus je hebt hem drie maanden geleden leren kennen. En toen, na twee maanden contact, kwam hij om je hand vragen...
Ik moet wel zeggen dat de naieviteit hier van sommige mensen werkelijk stuitend is. Aan de manier van schrijven van jou is te zien dat je een emotioneel type bent. Eentje dus die beslissingen kan maken op basis van de emotie i.p.v. op de ratio. Dat maakt het zeeeeer moeilijk voor mij om te geloven dat je die eerste twee maanden niks meer hebt gedaan dan slechts met hem praten.
Daarnaast is het voor ieder rationeel mens direct duidelijk dat de type, die jij zo zwart wit als zijnde slecht, beschrijft, ook echt geen trouwmateriaal is. Waarom was dat niet eerder duidelijk voor jou?
Ik stel voor dat als je zo'n verhaal voorlegt, dat je dan alles vertelt, of niets. Maar dat is slechts mijn nederige mening, ik zou er uiteraard ook naast kunnen zitten, toch?
Makkelijk hé om zo te oordelen..... :rolleyes:
Meid ik wens je veel sterkte!
babybrown
02-04-2004, 21:26
Luister eens Ilhampje.. Lees mijn stukje nog eens goed en probeer daarbij niet bevooroordeeld te zijn. Ik oordeelde niet, maar vroeg haar simpelweg om gewoon al datgene wat relevant is te vertellen. Haar verhaal is nu zo simpel dat je niks anders kan doen, dan die gast te haten. Maar zo simpel kan het toch niet zijn.
P.s. tip: je komt intelligenter over als je stelt en argumenteert en meestal is daar wel meer dan één zin voor nodig.
Thug_Sebnia
03-04-2004, 15:25
Naar de politie gaan is niet echt verstandig.
als die jongens wordt opgepakt omdat hij je lastig valt en omdat hij drugsdealt (waar je eerst voldoende bewijs voor moet hebben) dan ben je wel van HEM af MAAR die jongen is dealer en dus heeft meer dan genoeg contacten. als ze hem pakken dan pakken ze jou of iemand die je dierbaar is.
ghair insha allah.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.