Bekijk originele versie : belastingdienst/gemeente/svb enz
tangia19
10-03-2009, 14:49
Hier een topic over kosten waar veel mensen recht op hebben maar dat nog niet weten.
Dus belastingzaken,gemeente en dat soort instanties. Sommige meiden hierzo werken daar ,dus help ons een beetje:o
Alle tips en 'trucs' plaats ze hier.
Vele hebben bijvoorbeeld ouders in de bijstand en die weten nergens van en krijgen het niet te horen ook ookal hebben ze recht op sommige kosten.
Waar zou recht op kunnen hebben?:o
Ommo_Amin
10-03-2009, 15:17
goede topic...maar heel veel hangt ook van het inkomen af van man en vrouw...
Miss_Magrebia
10-03-2009, 15:19
Heb nergens recht op!
Wij hebben nergens recht op. Verdienen "te veel". Alsof dat bestaat.
Ommo_Amin
10-03-2009, 15:23
mensen met bijstand, hebben de knipkaart en de langdurigheidstoeslag, kunnen ze 1 keer per jaar iets nieuws aanschaffen voor in huis, koelkast of fornuis etc.
tangia19
10-03-2009, 15:27
dit topic is niet alleen voor mij bedoeld hoor, er zijn zat gezinnen die een uitkering hebben en nergens vanaf weten ,zoals mijn ouders.
studenten met een gezin etc etc
Ommo_Amin
10-03-2009, 15:30
verder is er nog een bijzondere bijstand, mensen met uitkering kunnen hier een aanvraag voor doen, ze kunnen een aanvraag indienen voor iets...dan afwachten of het DWI door goedkeuring voor geeft..¨p.s. dit lees ik ook alleen maar in die foldertjes die mijn ouders krijgen`
Ommo_Amin
10-03-2009, 15:31
bijstand voor chronische zieken, kan iemand die chronisch ziek is...ook een vergoeding krijgen voor bepaalde kosten die hij of zij maakt, ook via DWI..effe bellen en zo een formulier aanvragen
Ommo_Amin
10-03-2009, 15:33
persoonsgebonden budget, mensen die een uitkering hebben en daarnaast een zieke zoon of dochter hebben waar ze voor zorgen, kunnen in aanmerking komen voor zo een budget, de zieke persoon krijgt dan een bedrag waar hij diegene met de uitkering mee betaald..
www.ciz.nl kan je zo een aanvraag downloaden
nadeel is wel dat je alles tegenover het belastingdienst moet verantwoorden
Ommo_Amin
10-03-2009, 15:35
ouders met kinderen die jonger zijn dan 18 jaar komen in aanmerking voor de plusvoorziening, kan je boekenkosten, sportkleding, schoolkosten etc. terugkrijgen, tot ca. 250 euro..was dat als ik me goed kan herinneren, dit formulier krijg je ieder jaar automatisch of moet je zelf aanvragen
Ommo_Amin
10-03-2009, 15:35
Niet iedereen komt hiervoor in aanmerking, ze zijn heel streng op de beoordeling.. men doet er soms heel makkelijk over :o
de verantwoording is heel zwaar!
je moet alles tot de laatste cent kunnen verantwoorden als het niet klopt, betaal je terug.
ik weet het schat, wij waren er ook mee bezig...voor iemand, nou het valt idd niet mee
Vaak kun je via je gemeente collectief verzekeren (ziekenfonds) kan soms wat euro's schelen of hogeren vergoedingen... gewoon effe informeren...
Trouwens vele dingen kunnen volgens mij per gemeente schelen... dus misschien makkelijk als mensen erbij zeggen welke gemeente of dat de vergoeding een vergoeding is waar elke burger in NL rechto p heeft...
Ommo_Amin
10-03-2009, 15:39
ja is echt pittig men doet er soms echt easy over alsof et niks voorstelt :o
hoest met je huisje??
ja belachelijk, eerste aanvraag werd afgewezen..had tekort aan informatie..2de aanvraag opnieuw ingediend, nooit meer van ze gehoord...ik bel ze en wacht 10 min. voordat je iemand krijgt..
ja goed meid, nog 1 kamer...maar die komt pas als we tijd en zin hebben :goedzo:
hoe is tie met jullie huissie=
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.