Bekijk originele versie : Hoofddoekverbod inDuitse deelstaat
Hoofddoekverbod in Duitse deelstaat
* De Duitse deelstaat Baden-Württemberg heeft het dragen van hoofddoekjes door leraressen verboden. Symbolen van het christelijke en joodse geloof blijven toegestaan op de openbare scholen.
zielig geen woorden voor lieve a3ir allah ie gtieloem moesiba inchallah bomba at varkag mga giesoem..
pardon my french :D
AlHoceima_Leila
01-04-2004, 16:55
Neeh tog meen je niet :jammer:
Origineel gepost door a3ir
* De Duitse deelstaat Baden-Württemberg heeft het dragen van hoofddoekjes door leraressen verboden. Symbolen van het christelijke en joodse geloof blijven toegestaan op de openbare scholen.
Dit is discriminatie. Waneer je de hoofddoek verbied dan moet je ook alle andere geloofssymbolen verbieden.
AboeAbdullah
02-04-2004, 09:16
Origineel gepost door a3ir
Zo kunnen we duidelijk zien dat het een oorlog tegen de islaam is.
Ze willen onze vrouwen in mini rokjes zien (Moge Allah ons daar tegen beschermen)
arabchrstn
02-04-2004, 09:29
Origineel gepost door Barcelona
Wolfowitch,
altijd in de verdedigblokken.....waarom?? het bovengenoemde vormen wellicht een gevaar voor de samenleving. Een hoofddoekje niet. Of ben je het daar niet mee eens??
Barca
Waarom reageer je niet inhoudelijk?
Als je het ergens niet mee eens ben, kan je toch beargumenteerd reageren?
Wolfowitch heeft natuurlijk gelijk. In het overgrote deel van de islamitische landen, moet je je aanpassen aan de identiteit van het land....
Je komt in Jemen niet zo ver met een kort minirokje. Dan wordt je toch vriendelijk verzocht deze te wisselen voor een lang exemplaar. Omdat je rekening dient te houden met de identiteit van het land. Begrijpelijk.
Wolfowitch, ik vraag mij echter af of je Westerse landen mag vergelijken met islamitische landen. Het is vrij duidelijk dat islamitische landen MOMENTEEL helaas gedomineerd worden door de achterlijkheid. Door achterlijke oliesjeichs die de bevolking zo dom mogelijk willen houden.
Je kunt deze realiteit in islamitische landen niet als rechtvaardiging bestempelen.
Van mij mogen hoofddoekjes gedragen worden door leraressen. Het is een kenmerk van ontwikkeld zijn, om jezelf te mogen zijn, ook als lerares. Een lerares vertegenwoordigt geen 'uniform' beroep, en het lijkt mij ook goed als kinderen ervaren dat er mensen zijn die verschillend in het leven staan.
arabchrstn
02-04-2004, 09:35
Origineel gepost door AboeAbdullah
Ze willen onze vrouwen in mini rokjes zien (Moge Allah ons daar tegen beschermen)
Grote onzin.
'De islam' bestaat niet, hoe kan er dan een oorlog tegen gevoerd worden. Misschien bestaat 'de islam' wel als spiritueel gegeven, maar zeker niet als praktische godsdienst. Overal ter wereld, begrijpelijkerwijs verweven met de cultuur (net als christendom etc)
In de westerse wereld heb je het als gehoofddoekte vrouw veel beter dan veel zogenaamd 'islamitische' landen.
Ga naar Tunesië, Syrië, Libanon, Turkije etc etc. Daar worden hoofddoekdragende vrouwen als zeer achterlijk gezien. Daar vind je die niet voor de klas van de staatsscholen, die worden uitgespuugd door de bevolking en gezien als achtelrijke fundamentalisten.
Als gehoofddoekte vrouw zal je daar nooit en toppositie kunnen bereiken. Hier in Nederland ken ik daar wel positieve voorbeelden van, gehoofddoekte vrouwen die carriére maken...
Is het nou nog niet afgelopen met dat oeverloze gezeik over hoofddoekjes in andere landen.
In Nederland heeft de democratie gewonnen en is besloten dat dat hoofddoekjesverbod er niet komt. En daar heb ik helemaal geen probleem mee. Dit is discussie nummer 6752 over hoofddoekjes. inmiddels weten we ieders mening over dat onderwerp wel.
Gelukkig zijn we er hier in uit. Iedereen vrouw mag hier haar hoofddoekje dragen als zij dat wil.
Einde discussie?
islamicgirl3
02-04-2004, 12:03
Een heel dom besluit! Als ze nou de anti-islam gedachte wilde verbergen, hadden ze ook andere religieuze symbolen moeten verbieden. Nu is het gewoon van "Ik moet niets van de islam, dus ook niets van die hoofddoeken". Ik bedoel, waarom zou een hoofddoek anders storen?
Misschien hadden ze maar beter de smoes van Frankrijk moeten gebruiken: "Religieuze symbolen zijn verboden".
islamicgirl3
02-04-2004, 12:08
Origineel gepost door AboeAbdullah
Broeder, wees maar niet bang, dat zullen ze insh Allah nooit meemaken...!
TETOUANIET
02-04-2004, 12:35
Origineel gepost door arabchrstn
Grote onzin.
'De islam' bestaat niet, hoe kan er dan een oorlog tegen gevoerd worden. Misschien bestaat 'de islam' wel als spiritueel gegeven, maar zeker niet als praktische godsdienst. Overal ter wereld, begrijpelijkerwijs verweven met de cultuur (net als christendom etc)
In de westerse wereld heb je het als gehoofddoekte vrouw veel beter dan veel zogenaamd 'islamitische' landen.
Ga naar Tunesië, Syrië, Libanon, Turkije etc etc. Daar worden hoofddoekdragende vrouwen als zeer achterlijk gezien. Daar vind je die niet voor de klas van de staatsscholen, die worden uitgespuugd door de bevolking en gezien als achtelrijke fundamentalisten.
Als gehoofddoekte vrouw zal je daar nooit en toppositie kunnen bereiken. Hier in Nederland ken ik daar wel positieve voorbeelden van, gehoofddoekte vrouwen die carriére maken...
Wil je voortaan niet je eigen versie toevoegen aan iets. Zeer achterlijk en uitgespuugd? Je weet niet waar je het over hebt jongen. Ik neem aan dat jij in al die landen bent geweest en in die klassen bent geweest?
totale bullshit wat je hier zegt dat ze nooit een toppositie kunnen bereiken en worden gezien als moslimfundamentalisten.
verdiep je beter in dingen boyyy
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.