Bekijk originele versie : Ik heb een probleem, wie kan mij helpen
Poppetje22
09-03-2009, 10:42
Ik werk bij een detacheringbureau en wil overstappen naar een andere deta/bureau. Reden: ver weg, betaald niet goed etc.
Maar ik ben ziek geweest de afgelopen maand:hihi: en over een aantal dagen komt de bedrijfsarts:( en nu heb ik een groot probleem.
Is het mogelijk dat ik per direct mijn dienstverband stop?
Ps reageer alsjeblieft, want ik ben ten einde raad:o
Neem je arbeidsovereenkomst eens grondig door. Misschien dat er aantal clausules instaan die je kan gebruiken.
Zoek eerst een andere werkgever voor je de huidige stopzet. In deze tijd van recessie is het moeilijker om terug aan de bak ter geraken (uiteraard ken ik je CV niet om te zien of je een uitzondering kan zijn)
Knappe_Nordin25
09-03-2009, 10:48
Gewoon ziek blijven.
Poppetje22
09-03-2009, 11:19
Neem je arbeidsovereenkomst eens grondig door. Misschien dat er aantal clausules instaan die je kan gebruiken.
Zoek eerst een andere werkgever voor je de huidige stopzet. In deze tijd van recessie is het moeilijker om terug aan de bak ter geraken (uiteraard ken ik je CV niet om te zien of je een uitzondering kan zijn)
Allereerst shokran voor je reactie:)
Ik heb iets lopen bij een andere dta-bureau(gesprekken gehad en nog steeds contact zeg maar), maar zij hebben mij net een functie aangeboden als calculator. En dat zie ik eigenlijk niet zitten:( Als ik dit niet aanneem heb ik een probleem, want dan komt de bedrijfsarts woensdag a.s.:moe:
Wat moet ik nou doen:(
Poppetje22
09-03-2009, 11:20
Gewoon ziek blijven.
Dat gaat niet. Heeft allang genoeg geduurd en bedrijfsarts komt op bezoek.
Maar toch bedankt voor het reageren.
Poppetje22
09-03-2009, 11:44
Niemand verder die mij kan helpen of iets dergelijks meegemaakt in omgeving?
Past calculator bij je opleiding? Wat voor soort contract heb je nog? Staat er in het contract dat je ook andere functies dan je huidige functie 'moet' accepteren? Was je echt ziek of had je al een meningsverschil en bleef je daarom thuis?
Poppetje22
09-03-2009, 12:44
Past calculator bij je opleiding? Wat voor soort contract heb je nog? Staat er in het contract dat je ook andere functies dan je huidige functie 'moet' accepteren? Was je echt ziek of had je al een meningsverschil en bleef je daarom thuis?
Ik heb MER gedaan, maar k vind de functie niet zo interessant. Maar als ik het niet aanneem, kom ik zonder werk te zitten en zonder auto:(
In mijn contract is een concurrentiebeding opgenomen. Dat houd in dat ik niet bij een soortgelijk bedrijf werkzaamheden mag uitvoeren. En de functie calculator is ook bij een deta-bureau. Ik was eerst echt ziek en dat duurde twee weken, maar die andere 2 weken had ik geen zin om terug te gaan omdat zij geen opdracht hadden.
Shokran hbiba voor je reactie :kus:
Jamalletje
09-03-2009, 14:13
Zeg gewoon dat je depri bent, dan kan die arts je niks maken.
Ik heb MER gedaan, maar k vind de functie niet zo interessant. Maar als ik het niet aanneem, kom ik zonder werk te zitten en zonder auto:(
In mijn contract is een concurrentiebeding opgenomen. Dat houd in dat ik niet bij een soortgelijk bedrijf werkzaamheden mag uitvoeren. En de functie calculator is ook bij een deta-bureau. Ik was eerst echt ziek en dat duurde twee weken, maar die andere 2 weken had ik geen zin om terug te gaan omdat zij geen opdracht hadden.
Shokran hbiba voor je reactie :kus:
Salam Alaikum,
Ik heb ervaring met het concurrentiebeding. Ben zelf in het verleden ook overgestapt van het ene naar het andere detcheringsbureau overgestapt. Kreeg in 1e instantie een brief van de advocaat van het mijn oude werkgever, later is er niks gebeurt na ingrijpen van mij. Als je meer wilt weten hierover PM dan maar.
Poppetje22
09-03-2009, 14:29
Zeg gewoon dat je depri bent, dan kan die arts je niks maken.
Dank voor je reactie.
Ik heb gezegd dat ik een virus heb opgelopen. Dus dat kan ik moeilijk zeggen.:(
Poppetje22
09-03-2009, 14:30
Salam Alaikum,
Ik heb ervaring met het concurrentiebeding. Ben zelf in het verleden ook overgestapt van het ene naar het andere detcheringsbureau overgestapt. Kreeg in 1e instantie een brief van de advocaat van het mijn oude werkgever, later is er niks gebeurt na ingrijpen van mij. Als je meer wilt weten hierover PM dan maar.
Alikoem salam.
Dank voor je reactie. Ik ben echt blij met je reactie:)
Check je pm.:kus:
tja...eigen schuld he??
ik heb heleboel collega's die gedetacheerd zijn...op dit moment gaat het superslecht met de branche..jullie kosten bedrijven teveel geld... minimaal 80 euro per uur...tja vind je het gek dat je jompo krijgt...
maaruhm..Toen je ziek was...ben je bij de dokter geweest?? zo ja..vraag om verklaring van je arts...
zo niet?? ga maar op de blaren zitten.
Poppetje22
09-03-2009, 23:25
tja...eigen schuld he??
ik heb heleboel collega's die gedetacheerd zijn...op dit moment gaat het superslecht met de branche..jullie kosten bedrijven teveel geld... minimaal 80 euro per uur...tja vind je het gek dat je jompo krijgt...
maaruhm..Toen je ziek was...ben je bij de dokter geweest?? zo ja..vraag om verklaring van je arts...
zo niet?? ga maar op de blaren zitten.
Shokran voor het uploaden;)
Shokran voor het uploaden;)
uploaden? het zijn feiten schat...Als jij bij één van de grote detacherings buro werkt, dan ben je naar de klote..
want ik heb vandaag nog gehoord dat bijv Yacht (dochter van Randstad en grootste detacheringskantoor) van mensen afwilt...er volgen exit gesprekken.
en werk je bij een kleinere bureau, tja dan zou ik helemaal vrezen.
dus daarom zei ik...zou me nix verbazen als jij op straat staat.
ik zeg het niet om je te treiteren hoor ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.