Bekijk originele versie : een zaal beginnen
Beste dames en heren, broeders en zusters,
Wie kan mij meer info geven, over als je zelf een zaal in beheer wil hebben en hem wil verhuren voor bruiloften en andere doeleinden.
Welke stappen moet men ondernemen?
Wie is er ook zoiets soortgelijks begonnen?
Ik hoor graag van jullie.
Lella_Fatima
09-03-2009, 13:46
zoiets wil ik ook graag doen.. goede verdiensten:goedzo:
ik heb er geen ervaring mee, maar suc6
droom verder dames.
een locatie vinden is al een ramp opzicht.
en heb je er een, moet je zoveel vergunningen voor hebben dat je op geven moment de handdoek in de ring gooit.
maar je dromen na streven is altijd een uitdaging.
Lella_Fatima
09-03-2009, 14:43
droom verder dames.
een locatie vinden is al een ramp opzicht.
en heb je er een, moet je zoveel vergunningen voor hebben dat je op geven moment de handdoek in de ring gooit.
maar je dromen na streven is altijd een uitdaging.
als je iets heel graag wilt dan ga je dervoor..
alles is moeilijk hier in nederland:jammer:
GoudAppeltje20
09-03-2009, 15:00
Kijk in je omgeving rond wat het te bieden heeft qua gelegenheid.
Is er bijvoorbeeld al een pand die verhuurd wordt en kun je daar wat van maken.
Zo niet, dan moet je contact opnemen met de gemeente en vragen wat de mogelijkheden zijn om eventueel te bouwen.
Ik ben er nu mee bezig in mijn eigen woonplaats. Heb onlangs contact gehad met iemand van de gemeente. Ik ben nu bezig met een bedrijfsplan die ik binnenkort moet voorleggen.
GoudAppeltje20
09-03-2009, 16:23
hoeveel heb je nodig om zoiets te kunnen opzetten..
??
Het ligt eraan hoe je ermee begint.
Wanneer je een kale pand hebt, heb je geld nodig om het aan te kleden en spullen te kopen als die er niet zijn.
Als je echt gaat bouwen, dan moet je wel aan een breed budget denken en aan leningen wanneer je het geld zelf niet hebt.
Bedenkt eerst van te voren wat je precies wilt en waar je het wilt. Ga daarna naar je gemeente om te kijken wat voor vergunningen er zijn en wat de mogelijkheden zijn in je woonplaats.
Van te voren kan je helaas niet bedenken hoeveel geld je erin zult steken.
Maak daarom eerst een bedrijfsplan aan de hand van alle informatie.
Ain_soukhna
09-03-2009, 17:43
hoeveel heb je nodig om zoiets te kunnen opzetten..
??
ga maar uit van 30-40 rug :)
ga maar uit van 30-40 rug :)
Met verbouwing? Dat denk ik niet!
Makkelijkste manier om mee te beginnen is:
- Benader een zaalverhuurder. Meestal zijn ze Nederlanders,
- Vertel ze dat je weddingplanner wilt worden,
- Spreek met ze af dat je voor elk feest een percentage of korting krijgt,
- Als jij je klanten hetzelfde prijs geeft wat de zaaleigenaar ook geeft, dan komen ze bij jou. Gegarandeerd!
Omdat jij ook hun bruiloft organiseert, en contacten legt met diverse partijen die bij een bruiloft betrokken zijn. Denk daarbij aan: fotograaf, ngafa, band, etc. Dat is voor zowel de zaaleigenaar als de klanten een win-win situatie.
Meestal willen de zaaleigenaren weinig met Marokkanen te maken hebben, omdat ze bang zijn dat er ruzie zal ontstaan. Als jij ervoor zorgt dat hij zonder koppijn zijn geld krijgt, dan ben je een zeer interessante partner. En die korting geven zeker.
Dan ga je opzoek naar klanten. Als je klanten hebt gevonden, dan moet je ze begeleiden en zo goed mogelijk helpen. In het begin verdien je misschien 200 euro per avond. Omdat je nogal onbekend bent binnen je doelgroep, heb je vaak 1 feest per maand. Soms per kwartaal. Dat geeft niet, bezoekers (als ze goed bediend zijn, en goed ervaring met je hebben) geven het weer door!
Als je wilt groeien, dan kun je zelf spullen inkopen. Denk daarbij aan, stoel en tafelbekleding, mooie taarttoppers, bestek, etc.
Op gegeven moment kent iedereen jouw naam, en bedrijf. Dan is het interessant om uit te breiden. Of je kunt een aparte BV oprichten voor de catering, een aparte BV voor het verhuren van tafels, kleding, en allerlei zaken die belangrijk zijn voor een bruiloft. Of tweede zaal erbij nemen. Of allebei.
Als je administratie netjes bij hebt gehouden, kun je zelfs denken aan kopen/pachten van een zaal, of een stuk grond. Om zelf erop te bouwen.
Daarvoor heb je een goed en gedegen plan nodig. Vooral financieringsplan! Niet te vergeten om te melden, banken financieren nooit 100%. Meestal kun je met zeer goed plan tot 75% krijgen. Van is het in de entertainment 75% van de executiewaarde. Wat veel lager ligt dan de koopsom!
Maar zoals ik al zei, met een zeer goed plan, kun je meer krijgen.
Maar hoe dan ook, of moet je vanaf het begin veel eigen vermogen hebben, of 2 tot 3 jaar wachten tot je wat vermogen bij elkaar hebt gespaard. Want bouwen van zo'n zaal, en ook nog eens naar duizend en een nacht sfeer, kost je heel veel geld. Denk makkelijk aan 2 tot 5 ton!
Tot zover mijn reactie,
GoudAppeltje20
09-03-2009, 20:10
- Als jij je klanten hetzelfde prijs geeft wat de zaaleigenaar ook geeft, dan komen ze bij jou. Gegarandeerd!
Omdat jij ook hun bruiloft organiseert, en contacten legt met diverse partijen die bij een bruiloft betrokken zijn. Denk daarbij aan: fotograaf, ngafa, band, etc. Dat is voor zowel de zaaleigenaar als de klanten een win-win situatie.
Meestal willen de zaaleigenaren weinig met Marokkanen te maken hebben, omdat ze bang zijn dat er ruzie zal ontstaan. Als jij ervoor zorgt dat hij zonder koppijn zijn geld krijgt, dan ben je een zeer interessante partner. En die korting geven zeker.
Dan ga je opzoek naar klanten. Als je klanten hebt gevonden, dan moet je ze begeleiden en zo goed mogelijk helpen. In het begin verdien je misschien 200 euro per avond. Omdat je nogal onbekend bent binnen je doelgroep, heb je vaak 1 feest per maand. Soms per kwartaal. Dat geeft niet, bezoekers (als ze goed bediend zijn, en goed ervaring met je hebben) geven het weer door!
Als je wilt groeien, dan kun je zelf spullen inkopen. Denk daarbij aan, stoel en tafelbekleding, mooie taarttoppers, bestek, etc.
Op gegeven moment kent iedereen jouw naam, en bedrijf. Dan is het interessant om uit te breiden. Of je kunt een aparte BV oprichten voor de catering, een aparte BV voor het verhuren van tafels, kleding, en allerlei zaken die belangrijk zijn voor een bruiloft. Of tweede zaal erbij nemen. Of allebei.
Als je administratie netjes bij hebt gehouden, kun je zelfs denken aan kopen/pachten van een zaal, of een stuk grond. Om zelf erop te bouwen.
Daarvoor heb je een goed en gedegen plan nodig. Vooral financieringsplan! Niet te vergeten om te melden, banken financieren nooit 100%. Meestal kun je met zeer goed plan tot 75% krijgen. Van is het in de entertainment 75% van de executiewaarde. Wat veel lager ligt dan de koopsom!
Maar hoe dan ook, of moet je vanaf het begin veel eigen vermogen hebben, of 2 tot 3 jaar wachten tot je wat vermogen bij elkaar hebt gespaard. Want bouwen van zo'n zaal, en ook nog eens naar duizend en een nacht sfeer, kost je heel veel geld. Denk makkelijk aan 2 tot 5 ton!
Tot zover mijn reactie,
TOP :goedzo:
Gypsymeid
09-03-2009, 20:49
Nou geloof me, het is écht moeilijk om zoiets voor elkaar te krijgen. Bij KvK wordt er echt veel hierover gebelt, mensen die een zaal willen beginnen maar geen geschikte locatie kunnen vinden met de benodigde vergunningen. Het is echt een ramp. Je moet heel veel geluk hebben al kom je zoiets tegen.
in Gouda is er een te koop
sleutelgeld 600 m2 nog niet persoonlijk bezocht maar lijkt me wel een klus om die 600 m2 goed te krijgen in 2 mooie zalen
waarschijnlijk is die 600 m2 in allemaal verschillende ruimtes
met vergunning
In utrecht een van 1700 m2 daar hebben ze liever een combi zaal verhuur met fitness ruimte of een soort verhuur voor beurzen
hier zit al een horecavergunning op
(kortom een te groot project)
maar zoals velen het hier zegggen
Frustraties Frustraties Frustraties ! :D
het makkelijkst is om te bouwen maar dat gaat knaken kosten
GoudAppeltje20
09-03-2009, 21:08
in Gouda is er een te koop
sleutelgeld 600 m2 nog niet persoonlijk bezocht maar lijkt me wel een klus om die 600 m2 goed te krijgen in 2 mooie zalen
waarschijnlijk is die 600 m2 in allemaal verschillende ruimtes
met vergunning
In utrecht een van 1700 m2 daar hebben ze liever een combi zaal verhuur met fitness ruimte of een soort verhuur voor beurzen
hier zit al een horecavergunning op
(kortom een te groot project)
maar zoals velen het hier zegggen
Frustraties Frustraties Frustraties ! :D
het makkelijkst is om te bouwen maar dat gaat knaken kosten
Waar staat ie in Gouda dan ?
Waar staat ie in Gouda dan ?
Ik zou zeggen zoeken mevrouwtje :)
GoudAppeltje20
10-03-2009, 11:47
Ik zou zeggen zoeken mevrouwtje :)
Ok Meneertje :rolleyes:
Weet niet waar ik moet beginnen, kun je mij een beetje de weg wijzen :D
Ain_soukhna
10-03-2009, 14:25
Tot zover mijn reactie,
2 tot 5 ton? haha, ik denk dat jij een beetje stoned was bij het typen van jouw reactie.
Ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben hier, maar als je het hebt over bouwen bedoel je neem ik aan de verbouwing en inrichting. Een ander zegt hier ''het makkelijkst is om te bouwen'' hehe wash waar denken jullie dat je bent, marokko ofzo?
en jij beste gozer, je hebt het over 200 euro per avond en een feest per maand/kwartaal. Ik zal je zeggen, als je dat denkt te gaan halen ken je beter helemaal niks doen. Weet je behda wat het gangbare tarief is van een trouwfeest tegenwoordig? je kan makkelijk 1500-3000 per trouwfeest vragen al dan niet incl. catering en andere aanvullende zaken.
Zoals ik zei, bouwen kan je sowieso vergeten hier in nederland. Wat je moet doen is op zoek gaan naar een leegstaand pand dat geschikt is voor een zaal en de daarbij behorende verhuurder. Daarna is de gemeente je beste vriend, althans dat hoop ik dan voor je, want zonder vergunningen kun je die droom ook beter laten varen. Je moet het contract krijgen, stedelijk vernieuwingscontract. Voor de rest zal je een overnameprijs moeten betalen, elmohim met 30-40 duizend euro kan je wat doen, mits je het slim aanpakt natuurlijk. :)
Ik denk dat jullie het hier meer hebben over het benaderen van een zalenverhuurder en daarna je eigen klantenkring opbouwen en beetje als tussenpersoon optreden, maar ja dan heb je geen eigen zaal he.
succes allemaal
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.