Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe ver mag je gaan?

Pagina's : [1] 2 3

Yousra22
01-04-2004, 11:22

Liefde is een begrip dat wij Marokkanen moeilijk kunnen bespreken met onze ouders (is natuurlijk verschillend van gezin tot gezin) maar toch ligt het anders bij ons dan bij de westerlingen. (gelukkig maar!) En toch vraag ik me af hoe ver je mag gaan voor de liefde?? Mag je je ouders daarvoor bedriegen, beliegen, verlaten... Is dit aanvaardbaar voor jullie? Wie heeft er eens al in zo'n dilemma gezeten?

minga
01-04-2004, 11:26
hahhaha nou mijn ex wel :D

Scottie
01-04-2004, 12:02
Nou, wat een vervelende opmerking, echt een trap na:" Gelukkig maar". Kon de plaatser zijn topic niet neerzetten zonder gelijk een tik uit te delen? In het Westen, met name Nederland en Scandinavie kunnen kinderen en jongeren met hun ouders praten over seks en liefde. Niet iedereen natuurlijk, maar het is wel normaal om dat te doen. Ouders hebben hierbij ook een belangrijke taak. Dat dat bij niet-Westerlingen niet zo is, is bekend. Kijk hier naar het forum Liefde en Relaties. De onwetendheid, de vooroordelen en de mythes druipen als het ware van het scherm af. Zo vroeg laatst iemand hoe homomannen er "van onderen" uitzien! Je mag het niet zeggen maar dat klonk toch behoorlijk onderontwikkeld. Die vraag natuurlijk, want homomannen zijn "van onder" wel gewoon ontwikkeld. Als er in allochtone gezinnen gewoon over sex en liefde gesproken kon worden, als je als dochter eens met je moeder kunt praten, dan had voorganger Van Bommel op een concurrerende site geen forum hoeven te beginnen, samen met de stichting Sexueel Overdraagbare Aandoeningen. Maar ja, wat kunnen ouders eigenlijk vertellen over sexualiteit en liefde als zij getrouwd zijn met iemand die ze zelf niet mochten uitzoeken en waarbij er dus van liefde geen sprake was ...?

minga
01-04-2004, 12:05
ontwikkeld ja in de verkeerde richting :D yousra22 let niet op snottie hij is nogal gek :rolleyes: niet ontwikkeld in zijn branis weet je wel :D

Yousra22
01-04-2004, 12:16

Origineel gepost door minga ontwikkeld ja in de verkeerde richting :D yousra22 let niet op snottie hij is nogal gek :rolleyes: niet ontwikkeld in zijn branis weet je wel :D Ach ik reageer niet op zulke zielige opmerkingen. Ik stel een serieuze vraag en verwacht ook serieuze antwoorden. Iemand die zo bekrompen en oppervlakkig antwoordt, daar verspil ik mijn tijd niet aan.

gaviel
02-04-2004, 09:23
Even een kleine noot....in Marokko praten tieners ook met hun moeders tantes over seks...en ook de jongens met hun vaders op enkele gezinnen daar gelaten is het tegenwoordig heel normaal (was het vroeger trouwens ook) om met ouderen. Dan wel meisjes aan vrouwen en jongens aan mannen om om raad te vragen op dat gebied en nog veel meer gebieden!!!! Maar ja om dat te weten moet je een poosje nadenken!!! Denk ook dat het over de gehele wereld "normaal"wordt gevonden dat jongeren ouderen om raad vragen...behalve in tegenwoordig zo "moderne" westerse maatschappij. :rolleyes:

Yousra22
02-04-2004, 09:28
Origineel gepost door Corrie Je geeft de voorkeur aan meisjes die helemaal in paniek zijn en hun maagdevlies laten herstellen ook al zijn ze maagd omdat ze bang zijn dat ze niet bloeden? Of kinderen die goed in de war zijn omdat ze niet begrijpen wat er met hun lichaam gebeurt? Abortussen omdat mensen niet weten hoe ze zichzelf moeten beschermen, soa's omdat mensen denken dat ze ze niet kunnen krijgen enz enz enz... Epe is trouwens ook zo'n conservatieve gemeente, ook totaal geen sexuele voorlichting, daar is alles wat met se.x te maken heeft een flink taboe, dat brengt rare sexuele misstanden met zich mee.... Als je zo wilt beginnen dan kunnen we nog wel even doorgaan hoor.... Epe is iig niet gebeurt door sexuele vrijheid en goede voorlichting, ik denk dat je maar eens op zondag naar epe moet gaan, dan weet je gelijk wat ik bedoel... als er toch zo'n goede voorlichting is bij de Westerlingen, waarom zijn er daar dan véél méér mensen met aids, dan bij ons Marokkanen??? Ik zal je vertellen waarom: wij worden beschermd door onze godsdienst (daarom heb ik ook 'gelukkig maar' geschreven). Wij kruipen niet zomaar met de eerste de beste in bed. Hoeveel one night stands komen er wel voor bij Nederlanders, Belgen en ga zo maar door?! Dat is gewoon niet bij te houden, maar bij ons ligt heel die kwestie volledig anders, en nogmaals GELUKKIG MAAR. Wij horen daar niet met onze ouders over te spreken. Van dochter tot moeder en van zoon tot vader uiteraard WEL!! Maar ik als meisje ga niet tegen mijn vader zeggen: 'hé pa, vertel me nou eens wat meer over hoe ik moet ****** en wat voor voorbehoedsmiddelen er allemaal zijn? En welke standjes kan ik allemaal uitproberen...?' Als jullie als meisje zo praten met jullie vader dan zijn er geen grenzen bij jullie thuis. Er moet nog een miniumum aan respect zijn. Als je als meisje zo tegen je moeder praat: no problem, of als zoon zo tegen zijn vader praat: no problem. Maar niet van dochter tot vader en van zoon tot moeder. Sex ligt heel gevoelig, en is iets héél intiems. Dus spreek je daar niet zomaar met iedereen over. En een vader die aan zij dochter uitlegt wat ze moet doen allemaal bij het vrijen, en ga zo maar door, dat kan niet voor mij. En dat heeft niets met conservatief zijn te maken, neen, dat heeft te maken met de ISLAM. En dit laatste is belangrijker dan wie ook en wat ook. See ya!

TETOUANIET
02-04-2004, 09:36
Origineel gepost door Scottie Nou, wat een vervelende opmerking, echt een trap na:" Gelukkig maar". Kon de plaatser zijn topic niet neerzetten zonder gelijk een tik uit te delen? In het Westen, met name Nederland en Scandinavie kunnen kinderen en jongeren met hun ouders praten over seks en liefde. Niet iedereen natuurlijk, maar het is wel normaal om dat te doen. Ouders hebben hierbij ook een belangrijke taak. Dat dat bij niet-Westerlingen niet zo is, is bekend. Kijk hier naar het forum Liefde en Relaties. De onwetendheid, de vooroordelen en de mythes druipen als het ware van het scherm af. Zo vroeg laatst iemand hoe homomannen er "van onderen" uitzien! Je mag het niet zeggen maar dat klonk toch behoorlijk onderontwikkeld. Die vraag natuurlijk, want homomannen zijn "van onder" wel gewoon ontwikkeld. Als er in allochtone gezinnen gewoon over sex en liefde gesproken kon worden, als je als dochter eens met je moeder kunt praten, dan had voorganger Van Bommel op een concurrerende site geen forum hoeven te beginnen, samen met de stichting Sexueel Overdraagbare Aandoeningen. Maar ja, wat kunnen ouders eigenlijk vertellen over sexualiteit en liefde als zij getrouwd zijn met iemand die ze zelf niet mochten uitzoeken en waarbij er dus van liefde geen sprake was ...? Weet je wat mij iriteert van de meeste Nederlanders, ze vinden ons pas geintegreerd als wij onze taal niet meer praten op straat, onze hoofddoekjes verruilen voor korte rokjes, als niet maagd het huwelijk in gaan, ons niet meer op straat vertonen in andere culturele kleding, en als wij dingen doen zoals zij. Zoals over sex praten in huis. IK weet dat je topic niet veel te maken heeft met integratie of zoals de meesten willen assimilatie, maar begrijp het nou eens: HET IS TABOE OM OVER DAT SOORT DINGEN TE PRATEN die dingen doen wij niet. En waarom niet?? Die dingen horen niet volgens de Koran. KLAAR! wat kunnen ouders eigenlijk vertellen over sexualiteit en liefde als zij getrouwd zijn met iemand die ze zelf niet mochten uitzoeken en waarbij er dus van liefde geen sprake was?? Dus de rest die uit liefde getrouwd is praat daar wel over? We don't talk about that bro!!!!!!!!! Begrijp het nou eens.

TETOUANIET
02-04-2004, 09:39
Origineel gepost door gaviel Even een kleine noot....in Marokko praten tieners ook met hun moeders tantes over seks...en ook de jongens met hun vaders op enkele gezinnen daar gelaten is het tegenwoordig heel normaal (was het vroeger trouwens ook) om met ouderen. Dan wel meisjes aan vrouwen en jongens aan mannen om om raad te vragen op dat gebied en nog veel meer gebieden!!!! Maar ja om dat te weten moet je een poosje nadenken!!! Denk ook dat het over de gehele wereld "normaal"wordt gevonden dat jongeren ouderen om raad vragen...behalve in tegenwoordig zo "moderne" westerse maatschappij. :rolleyes: Mezjaaaaaan laat me raden.... je komt uit Casa?? :D

Elberfeld
02-04-2004, 12:05
Origineel gepost door Corrie Bij nederlanders komen ongeveer net zoveel one night stands voor als bij marokkanen, ook niet zijn niet heilig hoor ook al denk je van wel.... Niet elke nederlander wipt maar wat rond, niet elke marokkaan of moslim is zo kuis.... Dus dat we kruipen niet zmaar met de eerste de beste in bed kan je beter veranderen in ik kruip niet met de eerste de beste in bed, want dat ligt dichterbij de waarheid... En wat betrefd soa's, ik vraag me af wat eruit gaat komen als er getest gaat worden, dat je het niet weet betekend niet dat het er niet is.... Dat er onder andere bevolkingsgroepen ook aan buitenechtelijke se.x gedaan wordt is een feit, dus daar zal vast ook wel het een en ander aan ziekte's rondwaren... En natuurlijk is sexualiteit een intiem iets, ik weet soms echt niet wat voor beeld sommige van nederlanders hebben, maar er verder naast zitten kan gewoon niet... Ik ken niemand die met zijn ouders bespreekt welke standjes ok zijn, natuurlijk is daar respect tussenin, sommige dingen bespreek je niet met je ouders. Maar als je bv als jong jochie een natte droom krijgt en niet weet wat je ermee aan moet is het best fijn als papslief verteld dat dat normaal is en niets is om je zorgen over te maken. Dingen als voorbehoedsmiddelen bespreken is van levensbelang, om soa's en om ongewenste zwangerschappen te verkomen, dit soort dingen dient een kind gewoon te weten.... Maar zoals ik al zei, lijkt me dat ook geen probleem in een normaal moslim of marokkaans gezin, als dat soort dingen een probleem zijn om over te praten dan vind ik dat persoonlijk erg fout. De islam staat niet voor een taboe tegenover sexualiteit, het gaat er alleen respectvol mee om. Er is nog altijd een verschil tussen open zijn en platvloers zijn.... Ik zie dat Corrie al aardig heeft weergegeven wat ik wilde zeggen. Ik wil nog wel citeren uit het “Commissiestuk Gemeente Den Haag 15 april 2003” dat over de Aidsproblematiek handelt: Overigens is de afgelopen jaren sprake van een verschuiving in de kenmerken van de groepen waar veel SOA's en HIV-infectie worden geconstateerd. Naast een flinke stijging bij homoseksuelen van Nederlandse origine wordt HIV-infectie nu voor meer dan de helft gevonden bij niet-Westerse heteroseksuelen, meestal afkomstig uit gebieden waar HIV (en andere SOA's) veel voorkomt. De belangrijkste groepen hiv-dragers dus zijn de homoseksuelen en mensen uit landen met een groot Aids-probleem. Turkije en Maroko vallen niet onder de laatstgenoemde gebieden: in Den Haag bestond in 1999 slechts 2 % van de 314 behandelde HIV-dragers uit Turken en/of Marrokanen. (60% bestaat uit Nederlanders, 15% uit mensen van onder de Sahara, 9% bestaat uit surinamers). Van deze 314 werd tweederde deel van de besmettingen veroorzaakt door homoseksueel geslachtsverkeer; door de instroom van migranten uit aidslanden is het percentage homo/hetero nu evenwichtiger geworden. Ik deel dus de gevolgtrekkingen van Yousra22 grotendeels niet. Ze heeft alleen wel gelijk als ze zegt, dat haar geloof zorgdraagt voor een lage verspreiding. Immers, de islam verbied homoseksualiteit, en homoseksualiteit is in Nederland nog altijd een risicofactor.

Deliana
02-04-2004, 14:29
Ik lees dit een beetje met dubbele gevoelens. Op mijn school is van de leerlingen die vragen of problemen hebben over sex 100% allochtoon. Vorige week nog een meisje. Wilde eens tampons gebruiken want dat deden al haar vriendinnen. En omdat mams altijd maxi maandverband aan haar gaf, omdat ze zeker in haar eerste dagen hevig vloeit, kocht ze maar gelijk stiekum maxi tampons. En dan nog van die lekkere met zo'n inbrenghuls. (de mannen hier kunnen nu afhaken als ze het niet aankunnen) Ze heeft er drie verspild, biechte ze me op totdat het haar eindelijk gelukt was er een in te brengen. Voor het naar bed gaan wilde ze het er snel uithalen, omdat haar moeder maar bleef roepen wat ze zo lang in de douche deed. Gevolg, het touwtje brak. Ze zat me dit met een hoog rode kleur te vertellen, en ik vroeg haar wat er daarna gebeurde. Ze is naar bed gegaan en heeft het ding laten zitten. Voorzichtig vroeg ik haar wanneer dit is gebeurt. Antwoord, 5 dagen geleden. En het ding zat er nog steeds in. En dit is maar een van de vele voorbeelden die ik zou kunnen geven.

amused
02-04-2004, 14:44
Triest.

Danielle2
02-04-2004, 14:58
Ik ken niemand in mijn omgeving die met zijn vader uitgebried over zijn of haar sexleven praat. Met zijn moeder ook niet trouwens. Het lijkt me ook sterk dat er er veel meisjes zijn die dat wel doen. Over one-night-stands, dat lijkt mij helemaal niks, maar wie dat prima vindt moet dat toch helemaal zelf weten? De meeste nederlanders zijn geen moslims, als je dat wel bent en je houdt je aan de regels van je geloof moet je dat ook zelf weten, daar heb ik alleen maar respect voor. Over liefde en relaties bij marokkanen, een marokkaans vriendinnetje van mij had haar grote liefde ontmoet en ze haden trouwplannen. Uiteindelijk moest ze met hem breken van haar familie, want hij was wel moslim, maar geen marokkaan. Ze koos voor haar familie, maar haar hart is nog steeds totaal gebroken. Ik vind dat heel erg, en ik vind dit wel van een bepaalde geslotenheid en bekrompenheid spreken. Maar ja, hier gaat het om een specifieke familie, je kan niet generalisren, niet wat betreft moslism en niet wat betreft niet-moslims.

butterfly920
02-04-2004, 18:23
Danielle...Heel triest wat er met je vriendin gebeurd is.. maar je moet weten dat wat er met je vriendin gebeurd is, niets met het Islam te maken heeft..want in de Islam is het toegestaan om met wat voor nationaliteit dan ook te trouwen, als het maar een moslim is...

gaviel
02-04-2004, 19:00

Origineel gepost door TETOUANIET Mezjaaaaaan laat me raden.... je komt uit Casa?? :D Neu ikke niet maar mijn man wel dus ook mijn schoonfamilie, maar oorspronkelijk komen ze wel uit beni milel. En de familiegewoontes zijn dus mamas worden door dochter over "de geheimen"gevraagd en de papas door de jongens heel gewoon....wel met een groot fijngevoel en respect dus niet van dat (stomme opmerking trouwens) standjes gedoe.

Pagina's : [1] 2 3