Bekijk originele versie : Hoofddoek invoeren bij de Nederlandse Politie/ Jouw mening is gevraagd!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Beste Moslimgenoten,
Een aantal jaren geleden werd er vanuit de politiele wereld een voorstel gelanceerd door een hoofdcommissaris in de Raad van Hoofdcommissarissen. In het overleg zaten 26 regio chefs, (26 hoofdcommissarissen). Een van hen was de chef van regio Flevoland. Deze stelde voor om een blauwe hoofddoek in te voeren voor moslimvrouwen/ meiden die willen werken of al werken bij de politie. Het voorstel werd door 25 regio chefs van de tafel geveegd omdat de neutraliteit van de politie in het geding komt. Oftewel de objectiviteit van de Nederlandse politie.
Dat vraag ik mij ernstig af, ik ben het daar niet mee eens dat daarmee de neutraliteit of objectiviteit van de Nederlandse politie uit het oog wordt verloren, het is immers ook BLAUW. Ik zelf vergelijk het met de EERSTE vrouw die bij de politie kwam werken. Toen werd er ook hevig geprotesteerd. In Engeland doen zij het BETER, daar dragen Hindoes een tulband tijdens het politiewerk, en mogen ook moslimmeiden of vrouwen hoofddoek dragen tijdens uniformdienst.
Nu vraag ik mij echter af hoe de moslimgemeenschap, jij dus, in Nederland over denkt om een passende blauwe hoofddoek bij de Nederlandse politie in te voeren.
Geef je mening door aan te geven of je het eens bent of niet om de hoofddoek een onderdeel te laten worden van het kledingpakket van de Nederlandse politie.
Geef dan ook aan waarom wel/ niet.
Ik hoop op groot aantal respons van jullie kant!
Bedankt!
Gegroet bent U!
(Ps: Dit onderzoek is dus niet bedoeld voor de niet- moslims)
Djoelaibib.
Tempelier
31-03-2004, 20:12
Ik ben ervoor dat er vooral joodse agenten met keppeltjes ingezet worden bij Marokkaanse criminelen, en agenten met hoofdoekjes bij Joodse criminelen.
Lijkt me heel gezellig worden.
Of toch maar niet?
Tempelier
31-03-2004, 20:19
Het geeft alleen een reden aan waarom het belangrijk is dat de staat neutraal moet blijven.
Ik ben er erg voor dat de politie een mooie afspiegeling is van de samenleving en dat alle bevolkingsgroepen er in vertegenwoordigt zijn en zich thuis voelen, maar laat je religieuze symbolen a.u.b thuis.
Stop je haar maar onder die pet ofzo.
Ik weet niet het lijkt me natuurlijk wel een goed plan maar denk er een beetje tegenstrijdig over,kijk eens in marokko zelf heb je daar wel eens een vrouw met hoofdoek bij de politie zien werken of bij de douane???
Origineel gepost door latifaaa
Ja ik heb daar een vrouw met hoofddoek zien werken ja. Alsof een vrouw met hoofddoek minder goed haar werk zou doen??? En wat nou neutraliteit, het is een term geworden waar iedereen graag mee smijt als het gaat om het dragen van een hoofddoek. Want wat zou het toch erg zijn als een hoofddoekdragende agent een jood ofzo zou moeten oppakken. Kun je ook zeggen dat het niet neutraal is dat blanke agenten geen donkere mensen mogen oppakken.....
Ik heb nog nooit een vrouw met een hoofdoek zien werken bij de politie of douane ook niet bij royal air maroc.
Er zijn zelfs veel leraressen die geen hoofdoek dragen.Wat belachelijk is vind ik ben zelfs bang dat marokko de kant op gaat net als turkije en tunesie!!
RitaMaria
01-04-2004, 11:28
Origineel gepost door Tempelier
Het geeft alleen een reden aan waarom het belangrijk is dat de staat neutraal moet blijven.
Ik ben er erg voor dat de politie een mooie afspiegeling is van de samenleving en dat alle bevolkingsgroepen er in vertegenwoordigt zijn en zich thuis voelen, maar laat je religieuze symbolen a.u.b thuis.
Stop je haar maar onder die pet ofzo.
Vrouwen met hoofddoeken ZIJN juist een afspiegeling
van de huidige samenleving, men laat in het dagelijkse leven
religieuze symbolen ook niet thuis...beetje een onzinnige
redenering...wel een afspiegeling van de samenleving maar
vervolgens wel 'verwachten' dat men de hoofddoek thuis laat,
terwijl dit in het dagelijkse leven, buiten de deur ook niet
gebeurt.
Tempelier
01-04-2004, 12:09
Origineel gepost door RitaMaria
gebeurt.
In de samenleving lopen er ook mensen in een roze string door de stad met een politiepet op, of mensen die proberen hun gezicht met zoveel mogelijk piercings te versieren.
Moeten de politie er ook zo uitzien omdat ze een afspiegeling van de samenleving moet zijn? Nee, natuurlijk niet.
Met een afspiegeling bedoel ik alle bevolkingsgroepen, niet alle soorten van kledij en religieuze tekens.
RitaMaria
01-04-2004, 12:17
In de samenleving lopen er ook mensen in een roze string door de stad met een politiepet op, of mensen die proberen hun gezicht met zoveel mogelijk piercings te versieren .
Moeten de politie er ook zo uitzien omdat ze een afspiegeling van de samenleving moet zijn? Nee, natuurlijk niet.
Met een afspiegeling bedoel ik alle bevolkingsgroepen, niet alle soorten van kledij en religieuze tekens.
We hebben het hier nog steeds over religieuze symbolen,
en hier hoort voor (sommige) moslima's een hoofddoek bij..
Moslims horen ook bij deze samenleving, moslima's met hoofd-
doek horen ook bij deze samenleving; waarom dragen ze een
hoofddoek? ze geloven dat dit in de Islam hoort. waarom dragen
ze geen pet zoals jij eerder aangaf (hun haren onder een
politiepet) nee, ze kiezen ervoor om een hoofddoek te dragen,
anders was dit wel eerder gebeurt. Je vergelijking een string en
piercings is niet evenredig, we hebben het hier nog steeds over
religieuze uitingen ..
Tempelier
01-04-2004, 12:26
Ja en religeuze uitingen horen niet bij de politie.
De politie is vertegenwoordiger van de staat der Nederlanden, de staat der Nederlanden is neutraal kent geen religie.
Dus de politie hoort ook geen religie uit te dragen, net als rechters geen religie horen uit te dragen.
Joodse politieagenten met keppeltje die Marokkanen komen oppakken? Rechters met keppeltjes die moslims moeten gaan berechten?
Op die manier verliest de politie en de rechterlijke macht haar neutraliteit en dat is dus foute boel.
Hmm..
Nee ok goed, dan heeft een vrouw een hoofddoek op bij de politie. En de rest van de kleding dan?
Ik bedoel, die politie-outfitjes zijn nou niet bepaald wijd en lang. Het zijn korte jasjes, waar de bilpartij duidelijk in te zien is. Je zou kunnen kiezen voor een rok, maar die eindigt ergens net onder de knie...
Waar zou je die hoofddoek dan voor moeten dragen?
Onlogisch eigenlijk.
RitaMaria
01-04-2004, 12:47
Ja en religeuze uitingen horen niet bij de politie.
De politie is vertegenwoordiger van de staat der Nederlanden, de staat der Nederlanden is neutraal kent geen religie.
Dus de politie hoort ook geen religie uit te dragen, net als rechters geen religie horen uit te dragen.
Joodse politieagenten met keppeltje die Marokkanen komen oppakken? Rechters met keppeltjes die moslims moeten gaan berechten?
Op die manier verliest de politie en de rechterlijke macht haar neutraliteit en dat is dus foute boel.
Religieuze uitingen horen bij deze samenleving;
De Nederlandse politiekorpsen zijn in hun personeelssamenstelling steeds meer een afspiegeling van de samenleving. Om de herkenbaarheid van de politie in de samenleving te vergroten is het belangrijk dat de politie een diverse en pluriforme samenstelling kent: mannen, vrouwen, autochtonen, allochtonen, heteroseksuelen en homoseksuelen.
En wie bevinden zich ondermeer in deze samenleving? juist
vrouwen met hoofddoek, hier horen ook mannen met keppeltjes
en bv sihk bij..
ps- we hebben het hier over de politie en niet over rechters.
RitaMaria
01-04-2004, 12:50
Origineel gepost door Lay
Hmm..
Nee ok goed, dan heeft een vrouw een hoofddoek op bij de politie. En de rest van de kleding dan?
Ik bedoel, die politie-outfitjes zijn nou niet bepaald wijd en lang. Het zijn korte jasjes, waar de bilpartij duidelijk in te zien is. Je zou kunnen kiezen voor een rok, maar die eindigt ergens net onder de knie...
Waar zou je die hoofddoek dan voor moeten dragen?
Onlogisch eigenlijk.
Oh jee..
arabchrstn
01-04-2004, 13:04
gebeurt.
Probleem is dat, wanneer je bij de overheid in dit soort functies werkt, je de SCHIJN van partijdigheid dient te vermijden.
Hoewel je jezelf misschien als objectief persoon zal zien, is het je publiek waar dat anders bij is. Ten positieve of ten negatieve.
Huidskleur zegt nog niet veel over identiteit, een religieus symbool wel. Jezal dan bv door je medemoslim als 'vriend' behandeld worden, terwijl dat bij niet-moslims niet het geval is. Je moet dus voor beide kanten zorgen voor een onpartijdig uiterlijk, ook al is dat voor jouw gevoel wel het geval. Je moet namelijk niemands 'vriend' en niemands 'vijand' zijn.
Een politieagent, maar ook een rechter moet er letterlijk 'uniform' uitzien...
Je komt ook niet bij de politie als je lang hippie-haar hebt, of een sikh-dolk draagt.
Overigens heb ik het niet over bureaudienst. Bij ons politiebureau werkt een meisje achter het bureau met een hoofddoek.
Sheena407
01-04-2004, 16:00
Ik vind dat Nederland de voorbeeld van engeland moeten volgen.
En corrie
dat slaat nergen op!(stop dan je haar maar onder een petje)
Een vrouw die een hoofddoek draag draagt het niet alleen om haar haar de bedeken maar ook om haar hals debedeken.
Iedere vrouw zou overal mogen werken waar ze wil of ze nou een hoofddoek draagt of niet.
Necerland doet gewoon moeilijk.
RitaMaria
02-04-2004, 12:06
Origineel gepost door arabchrstn
Probleem is dat, wanneer je bij de overheid in dit soort functies werkt, je de SCHIJN van partijdigheid dient te vermijden.
Hoewel je jezelf misschien als objectief persoon zal zien, is het je publiek waar dat anders bij is. Ten positieve of ten negatieve.
Huidskleur zegt nog niet veel over identiteit, een religieus symbool wel. Jezal dan bv door je medemoslim als 'vriend' behandeld worden, terwijl dat bij niet-moslims niet het geval is. Je moet dus voor beide kanten zorgen voor een onpartijdig uiterlijk, ook al is dat voor jouw gevoel wel het geval. Je moet namelijk niemands 'vriend' en niemands 'vijand' zijn.
Een politieagent, maar ook een rechter moet er letterlijk 'uniform' uitzien...
Je komt ook niet bij de politie als je lang hippie-haar hebt, of een sikh-dolk draagt.
Overigens heb ik het niet over bureaudienst. Bij ons politiebureau werkt een meisje achter het bureau met een hoofddoek.
Religieuze uitingen horen bij deze samenleving;
De Nederlandse politiekorpsen zijn in hun personeelssamenstelling steeds meer een afspiegeling van de samenleving. Om de herkenbaarheid van de politie in de samenleving te vergroten is het belangrijk dat de politie een diverse en pluriforme samenstelling kent : mannen, vrouwen, autochtonen, allochtonen, heteroseksuelen en homoseksuelen.
En wie bevinden zich ondermeer in deze samenleving? juist
vrouwen met hoofddoek, hier horen ook mannen met keppeltjes
en bv sihk bij..
ps- we hebben het hier over de politie en niet over rechters.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.