Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ouders laten kinderen achter!

Pagina's : [1] 2

sahira
31-03-2004, 18:06

31 maart 2004, 13:39 uur • Artikeloverzicht Drents echtpaar dumpt eigen kinderen in Gambia Robbert Willemsen assen - Een gezinsvoogd en een medewerker van Bureau Jeugdzorg Drenthe zijn onderweg naar Gambia om daar drie kinderen uit Drenthe op te halen, die in het Afrikaanse land zijn achtergelaten door hun ouders. De kinderen (15, 12 en 10 jaar) worden in Gambia momenteel opgevangen door een welzijnsorganisatie. Hoe lang de kinderen alleen op straat in Gambia hebben gezworven, is niet bekend. De welzijnsorganisatie nam anderhalve week geleden contact op met Buitenlandse Zaken. Na overleg met de Raad voor de Kinderbescherming kreeg Jeugdzorg Drenthe de opdracht de kinderen terug naar Nederland te brengen. Naar verwachting arriveert het gezelschap donderdag vroeg op Schiphol. Zij gaan niet terug naar de ouders, maar worden opgevangen in een pleeggezin. Cees Wierda, directeur van Jeugdzorg Drenthe in Papenvoort, wil om privacyredenen de identiteit van de ouders en de kinderen niet vrijgeven. Hij kan alleen maar gissen naar het motief van de in Drenthe woonachtige ouders. In de war "De vader en moeder, de biologische ouders van de kinderen, zijn behoorlijk in de war, maar voorlopig weten we de exacte reden nog niet. De zaak is in onderzoek bij de Raad voor de Kinderbescherming. Pas als dat onderzoek is afgerond, kunnen we in overleg met de rechter beslissen wat er verder met de kinderen moet gebeuren. Nu is het onze eerste zorg de kinderen uit Gambia te halen en in veiligheid te brengen." Wierda heeft bij Jeugdzorg Drenthe wel meer vreemde dingen meegemaakt, maar dit slaat volgens hem alles. "Onze medewerkers moeten soms Nederlandse kinderen ophalen uit Suriname of van de Antillen. Maar Afrika? Nee. Een hele vreemde zaak." 31 maart 2004, 13:39 uur

redcat
31-03-2004, 18:23
:toink: Allemachtig, hoe in de war moet je wel niet zijn om je kinderen in Afrika achter te laten? Arme kinderen!

sahira
31-03-2004, 20:27
Origineel gepost door kaasje Hoeft toch geen opzet te zijn, ik vergeet ook wel eens wat. Geen opzet? :D

sahira
01-04-2004, 11:26
Ontheemde kinderen terug in Nederland Anita Pepping en Robbert Willemsen assen/meppel - Met verbijstering en ongeloof is gereageerd op het verhaal van de drie Drentse kinderen, die vier maanden zonder hun ouders vertoefden in Gambia. Denise (15), Cynthia (13) en Björn (10) Winter uit Meppel werden twee weken geleden 'ontdekt' door Friese toeristen die onmiddellijk de autoriteiten waarschuwden. De kinderen zijn inmiddels opgehaald door een gezinsvoogd en een medewerker van Jeugdzorg Drenthe. Zij arriveren donderdagochtend op Schiphol. Willem en Aaltje Meesters uit het Friese Beetgumermolen kwamen Denise, Cynthia en Björn op het spoor. De kinderen verbleven in een Gambiaans huis. ''Ze kwamen redelijk gezond over, maar wilden dolgraag naar huis. Het is triest dat ouders zoiets doen.'' Jantje van der Veen en haar vriend Hans Diever, de moeder en stiefvader van de kinderen, wonen momenteel in Assen. Zij hebben, naar eigen zeggen, de kinderen noodgedwongen achter moeten laten in Afrika. De moeder werd tijdens een bezoek aan Nederland ziek en kwam in het ziekenhuis terecht. De stiefvader ging daarom ook terug naar Nederland. ''Ik wilde in Nederland eerst onderdak regelen voor Jantje, daarna zou ik teruggaan naar de kinderen. Maar van niemand kregen we hulp, terwijl we geen cent meer hadden voor een vliegreis.'' Twee jaar De biologische vader van de kinderen, Jan Winter uit Diever, zegt erg geschrokken te zijn van het verhaal. Hij heeft zelf zijn kinderen al twee jaar niet meer gezien, maar wil zich nu ontfermen over zijn kroost. ''Ik wil in elk geval niet dat ze teruggaan naar mijn ex-vrouw. Dit is een intrieste zaak.'' Voorlopig ligt alle verantwoordelijkheid voor de kinderen bij Jeugdzorg Drenthe. Van der Veen en Diever zijn per direct uit de ouderlijke macht ontheven wegens 'grove verwaarlozing' en misbruik van het ouderlijk gezag'. De Raad voor de Kinderbescherming stelt binnen zes weken een onderzoek in, waarbij alle betrokken partijen zullen worden gehoord. Uiteindelijk beslist een rechter wat er met de kinderen gaat gebeuren. Rechter De Raad voor de Kinderbescherming praat zo snel mogelijk met onder meer de kinderen, de ouders, politie en scholen. Martin Sagel, teamleider bij de Raad in Assen: "Ons onderzoek leidt tot een rapport dat als advies naar de rechter gaat. Uiteraard bespreken we dit eerst met de ouders." Tijdens een rechtszitting waar ouders, voogd en Raad aanwezig zijn, wordt uiteindelijk bepaald wat er verder moet gebeuren. 01 april 2004, Dagblad van het Noorden

Aislin
01-04-2004, 12:39

Volgens het bericht in de telegraaf was de oudste (Denise) in augustus met de nieuwe vriend van haar moeder naar Gambia afgereisd, een maand later is haar moeder met de twee andere kinderen daar aangekomen. Ruim twee maanden geleden kreeg de vriendin van Denise een vreemd telefoontje uit Gambia,ze vroeg of ik wist waar haar moeder en stiefvader waren, ze had die al twee weken niet gezien, steeds als ze zelf naar meppel belde om haar moeder te spreken kreeg ze gene kontakt. De vriendin heeft toen zelf met die moeder gebeld en die bleek al twee weken in Meppel te zijn, verder deed ze heel raar en vroeg waar ze zich mee bemoeide. Uieindelijk bleek dat de moeder al tijden terug was in Meppel. Ze bleek malaria te hebben en de stiefvader Hans kwam haar achterna en 'vergat'de kinderen mee te nemen. Een heel raar verhaal, ik zou mijn dochter van 15 al niet heben meegeven aan hem en zelf een maand later pas nareizen maar dat is mijn persoonlijke mening. Wat bezielt iemand om zijn kinderen alleen achter te laten????? en wat is er verder in Gambia gebeurt vraag ik mij af. Velen verdienen de titel ouder niet dat blijkt hier wel weer uit, als je zo met je kinderen omgaat mag je van mij meteen ontzet worden uit de ouderlijke macht.

sahira
01-04-2004, 15:45
Origineel gepost door Aislin Volgens het bericht in de telegraaf was de oudste (Denise) in augustus met de nieuwe vriend van haar moeder naar Gambia afgereisd, een maand later is haar moeder met de twee andere kinderen daar aangekomen. Ruim twee maanden geleden kreeg de vriendin van Denise een vreemd telefoontje uit Gambia,ze vroeg of ik wist waar haar moeder en stiefvader waren, ze had die al twee weken niet gezien, steeds als ze zelf naar meppel belde om haar moeder te spreken kreeg ze gene kontakt. De vriendin heeft toen zelf met die moeder gebeld en die bleek al twee weken in Meppel te zijn, verder deed ze heel raar en vroeg waar ze zich mee bemoeide. Uieindelijk bleek dat de moeder al tijden terug was in Meppel. Ze bleek malaria te hebben en de stiefvader Hans kwam haar achterna en 'vergat'de kinderen mee te nemen. Een heel raar verhaal, ik zou mijn dochter van 15 al niet heben meegeven aan hem en zelf een maand later pas nareizen maar dat is mijn persoonlijke mening. Wat bezielt iemand om zijn kinderen alleen achter te laten????? en wat is er verder in Gambia gebeurt vraag ik mij af. Velen verdienen de titel ouder niet dat blijkt hier wel weer uit, als je zo met je kinderen omgaat mag je van mij meteen ontzet worden uit de ouderlijke macht. Heel vreemd verhaal... :confused: Blijkbaar waren deze 'ouders' zó met hun eigen problemen bezig dat ze de kinderen 'vergaten'. Sommige mensen zou men moeten verbieden kinderen te krijgen. Ouders uit hun ouderlijke macht ontzetten is nog niet zo eenvoudig, maar deze 'vergissing' is reden genoeg om de ouders 'op de voet' te volgen, want er gebeuren rare dingen in dit gezin.

Johanna
01-04-2004, 16:38
Origineel gepost door kaasje Zie je wel gewoon vergeten, zei ik toch al. Kan iedereen gebeuren. Vergeten, echt niet. Je kinderen vergeet je toch niet. Ik hoop dat ze een goed gezin vinden voor die kinderen.

sahira
01-04-2004, 17:21
Origineel gepost door Johanna Vergeten, echt niet. Je kinderen vergeet je toch niet. Ik hoop dat ze een goed gezin vinden voor die kinderen. Deze keer is het 'bewust vergeten'....erg hoor! Wel heb ik het een keer meegemaakt dat een client haar dochtertje bij de bushalte had 'vergeten'...ze kwam er achter toen ze uitstapte...(gelukkig stond het arme kind nog bij de bushalte, huilend en overstuur.... :() ze was zo met haar problemen bezig dat ze in gedachten de bus instapte en verder droomde.. :confused:

a3ir
01-04-2004, 17:36
Origineel gepost door sahira Heel vreemd verhaal... :confused: Blijkbaar waren deze 'ouders' zó met hun eigen problemen bezig dat ze de kinderen 'vergaten'. Sommige mensen zou men moeten verbieden kinderen te krijgen. Ouders uit hun ouderlijke macht ontzetten is nog niet zo eenvoudig, maar deze 'vergissing' is reden genoeg om de ouders 'op de voet' te volgen, want er gebeuren rare dingen in dit gezin. Hoe groot kunnen die problemen zijn dat je je eigen kinderen vergeet in een andere werelddeel???????????? :confused:

a3ir
01-04-2004, 18:05
Origineel gepost door kaasje In sommige landen laten ouders kinderen zichzelf in een ander land opblazen. KAASJE,behalve de Palastijnen ,wie laat zijn kids in een ander land opblazen :confused: De palastijnen zijn trouwens al thuis?

a3ir
01-04-2004, 18:11
Origineel gepost door kaasje Die bedoel ik ook. Enne of je het wil of niet Israel is niet van de Palestijnen. Buiten dat je eigen kind laten opblazen is ziek. Kaasje, een kind een pak slaag geven vind ik al ziek,laat staan opblazen.palastijnen die in Iesrael wonen zijn wel degelijk thuis.

sahira
01-04-2004, 18:38
Origineel gepost door kaasje In sommige landen laten ouders kinderen zichzelf in een ander land opblazen. Dat klopt ja, weet je ook waarom ze dat doen? Geen toekomst perspectieven, elke dag zien hoe je moeder vernedert wordt omdat ze naar haar werk gaat in het ziekenhuis eindje verderop...enzo.... enzo..

sahira
02-04-2004, 12:02
Origineel gepost door kaasje Een mooie manier om "wraak" te nemen lijkt me eerder een welvaarende Palestijnse staat op te richten. En keiharde concurentie met Israel aan te gaan. Wat is een betere manier om een Jood aan te pakken als financieel. Maar ja leg dat een paar kamelen.eukers maar eens uit. Wat dat betreft lijkt een jood erg veel op een nederlander, wil je hem pakken, pak hem dan op zijn portemonnee... :rolleyes:

sahira
02-04-2004, 12:04
Kinderen keren in redelijke conditie terug uit Gambia Robbert Willemsen assen - Denise, Cynthia en Björn Winter, de kinderen uit Meppel die vier maanden zonder hun ouders in Gambia zaten, zijn donderdagochtend in redelijke conditie teruggekeerd in Nederland. Dat zegt Cees Wierda, directeur van Bureau Jeugdzorg Drenthe. Een medewerker van Jeugdzorg, die de kinderen in Gambia ophaalde, constateerde dat de kinderen goed zijn opgevangen door de plaatselijke gemeenschap. Wierda: ''De kinderen hebben niet rondgezworven, maar hebben alle aandacht en zorg gehad van de mensen aldaar. En voor Afrikaanse begrippen hebben ze niet slecht gegeten. Toch is het nog even de vraag of ze alledrie honderd procent gezond zijn. Wellicht heeft een van hen malaria.'' Volgens Wierda zijn de kinderen blij dat ze weer in Nederland zijn. ''Ze hadden toch ook een wat dubbel gevoel. Van de acht maanden die ze in Gambia waren, hebben ze vier moeten doorbrengen zonder ouders. Ze voelden zich verlaten. Gelukkig zijn ze nu terug en zal er goed voor ze gezorgd worden.'' De moeder heeft verklaard dat ze destijds door ziekte niet in staat was naar Gambia terug te keren en haar vriend had geen geld voor een vliegreis naar Afrika. ''Tja'', meent Wierda, ''je laat je kinderen natuurlijk niet zomaar achter. Aan de andere kant mag je gezinshereniging ook niet uitsluiten. We moeten nu eerst het onderzoek afwachten. 02 april 2004, 07:27 uur Dagblad van het Noorden

sahira
03-04-2004, 10:58

Onderzoek naar Gambia-affaire Anita Pepping en Robbert Willemsen groningen - Had iemand eerder kunnen ingrijpen en de kinderen Winter uit Gambia moeten halen? ''Wij moeten altijd inschatten hoe acuut een situatie is. Ingrijpen of niet. Vaak een lastige afweging'', zegt directeur Cees Wierda van Jeugdzorg Drenthe. Onderzoek moet uitwijzen waar het mis is gegaan. Waren politie, Jeugdzorg en de scholen op de hoogte van deze situatie? Hadden de instanties eerder stappen moeten of kunnen ondernemen? Tevens moet antwoord worden gegeven op de vraag of de moeder van de kinderen en haar vriend onverantwoord hebben gehandeld. [/size=4]Zijn de kinderen inderdaad achtergelaten als onderpand voor een lening?[/size] Wierda: ''Als dat waar is, krijg je al snel de impressie dat dit niet deugt en neigt naar crimineel gedrag.'' Denise (15), Cynthia (13) en Björn (10) Winter uit Meppel waren donderdagochtend blij dat ze voet op Nederlandse bodem konden zetten. Van de acht maanden die de kinderen doorbrachten in Afrika, hebben ze het vier maanden moeten doen zonder hun ouders. Ze voelden zich triest en verlaten. 02 april 2004, Dagblad van het Noorden. Mijn mond staat nog steeds open, 'je kinderen achterlaten als onderpand voor een lening...' het wordt steeds gekker! :(

Pagina's : [1] 2