Bekijk originele versie : zowel voor jongens als meisjes
hallo allemaal
in mijn omgeving zie ik vaak dat als iemand een bruid of bruidegom uit marokko halen dat ze na 5 jaar gaan scheiden en hij of zij toch zijn verblijfsvergunning heeft en dan met een ander trouwen
maar wat ik nu aan jullie wil vragen is:
ik vind dat ze geen verblijfsvergunning moeten krijgen maar voor een bepaalde tijd dus al ga je na 10 jaar scheiden dan ga je lekker terug naar je land van herkomst want je bent immers voor haar of hem hierheen gekomen.
zo voorkom je dat je gebruikt wordt en je twijfels van zal hij of zij mij gebruiken voor papieren
nou ik hoop dat jullie je mening geven al ben je er niet mee eens geef je je mening
groetjes yamine :zwaai:
ik_oke_is
31-03-2004, 15:01
Origineel gepost door yas
hallo allemaal
in mijn omgeving zie ik vaak dat als iemand een bruid of bruidegom uit marokko halen dat ze na 5 jaar gaan scheiden en hij of zij toch zijn verblijfsvergunning heeft en dan met een ander trouwen
ik vind dat ze geen verblijfsvergunning moeten krijgen maar voor een bepaalde tijd dus al ga je na 10 jaar scheiden dan ga je lekker terug naar je land van herkomst want je bent immers voor haar of hem hierheen gekomen.
zo voorkom je dat je gebruikt wordt en je twijfels van zal hij of zij mij gebruiken voor papieren
nou ik hoop dat jullie je mening geven al ben je er niet mee eens geef je je mening
salaam oe 3alaikoem;
je kan niet zomaar iemand na zoveel jaar gewoon terugsturen,
zowel voor de vrouw als de man, die gaan hier immers een heel
nieuw leven opstarten;
als je trouwt, trouw dan met het goede en het beste voor ogen
kan je dat niet , trouw dan gewoon niet
op die manier een huwelijk beginnen is niet goed;
en als hij/zij met slechte bedoelingen aan het huwelijk start,
dan zal Allah hem/haar veel erger straffen dan wat je zelf
kan doen
ma3a salaam
UndercoverAngel
31-03-2004, 15:08
Ik begrijp niet waarom er zoveel uit het land van herkomst trouwen er zijn er heus wel een paar die echt verliefd zijn geworden op iemand van daar, maar de "meeste" zijn toch door de ouders uitgekozen en aan elkaar gekoppeld.
Je moet zoveel moeite doen om iemand hier te halen, hem of haar helpen met alles omdat die persoon de taal nog niet spreekt. Alles voor hem/haar regelen en na een paar jaar (soms minder) gaat het fout omdat ze toch niet bij elkaar passen wat betreft denkwijze etc.. of ze komen hier en zien al die "luxe", "vrijheid" etc.. en draaien hem door. De man of vrouw heeft dan al die moeite voor niks gedaan en zit met de gebakken peren.
De meeste zeggen dat ze van daar trouwen omdat de jongens & meisjes van hier "slecht" of "te verwesterd" zijn. Zulke mensen heb je niet alleen hier in Nederland, die heb je ook in Marokko. Als je met iemand uit Nederland trouwt weet je in ieder geval dat hij of zij met je trouwt om wie je bent en niet om de "papieren", aangezien hij of zij ze zelf al heeft.
Maar ja, ze zeggen dat het Lmektab is met wie je trouwt. Ik vind gewoon dat personen die besluiten te gaan trouwen daar voor 100 % achter moeten staan en echt voor hun huwelijk moeten gaan. En als ze iemand uit Marokko trouwen ze niet de hele tijd moeten gaan denken, "misschien trouwt hij alleen met me om de papieren" want dan moest je er maar niet aan beginnen.
Je moet je Huwelijk met Nijaa ingaan en niet met "slechte" gedachte..
.:UcA:.
ik vind je komt voor die gene hier en als je dan gaat scheiden dan ga je terug naar je land van herkomst
je kan iedereen weg sturen je hebt mischien hier een leven op gebouwd maar die had je in marokko of waar dan ook ook
dus het kan wel
neem maar van mij aan 9 van de 10 gaat het om papieren en je kunt niet in het begin zien van hij trouwt om mij je kunt niemands gedachten lezen
als ik alles met nyja moet doen dan was ik een hoop kwijt
groetjes yasmine :zwaai:
Lady_moi
31-03-2004, 16:14
Das mektoub éh ge kunt da nie veranderen éh of ge nu gaat scheiden of nie wat mektiub staat gebeurd ook
ik_oke_is
31-03-2004, 16:17
ik vind je komt voor die gene hier en als je dan gaat scheiden dan ga je terug naar je land van herkomst
je kan iedereen weg sturen je hebt mischien hier een leven op gebouwd maar die had je in marokko of waar dan ook ook
dus het kan wel
neem maar van mij aan 9 van de 10 gaat het om papieren en je kunt niet in het begin zien van hij trouwt om mij je kunt niemands gedachten lezen
als ik alles met nyja moet doen dan was ik een hoop kwijt
groetjes yasmine :zwaai:
nee dat vind ik niet kunne,
hij /zij begint hier helemaal van o ; en als het niet blijkt te lukken
of soms na zoveel jaar ga je hem gewoon terug naar daar sturen???
wat denk je eigenlijk dat je bent ????
niet alleen jij hebt rechten a gaar mens ; :maf:
tatouzient
31-03-2004, 16:23
Origineel gepost door Lady_moi
Das mektoub éh ge kunt da nie veranderen éh of ge nu gaat scheiden of nie wat mektiub staat gebeurd ook
je moet ni in je luie zetel blijve zitte nixe en zegge da t je mektab is é ;)
voorafgaande een mektab is er sabaab... dus je hebt t een en ander in je eigen hande...
Tatou.
Lady_moi
31-03-2004, 16:34
Ik was nie tege u bezig
Origineel gepost door tatouzient
je moet ni in je luie zetel blijve zitte nixe en zegge da t je mektab is é ;)
voorafgaande een mektab is er sabaab... dus je hebt t een en ander in je eigen hande...
Tatou.
tatouzient
31-03-2004, 16:40
Ik was nie tege u bezig
mr ik wel tegen u...
Tatou. ;)
ilham2222
31-03-2004, 16:41
Of niet??
Als je vol zit, moet je niet meer eten....VOl is VOl............... :D
Lady_moi
31-03-2004, 16:41
Da intresseer mij nie
tatouzient
31-03-2004, 16:57
Da intresseer mij nie
:rolleyes:
Tatou.
volgens mij is ik-ok-is of wat dan ook een illy billy het is gewoon een feit zo het zijn mensen en neem van mij aan ze komen hier voor nl, geld etc wie kan zijn land verlaten voor een ander anders had hij wel haar gevraagd in marokko te komen wonen en zelf ben ik hier geboren en getrouwd met iemand met papieren en ik zal never iemand uit marokko halen
wat je mening over ook is dit is mijn mening klaar uit
hallo allemaal
nope, helemaal mee oneens!
want ook al kan die partner teruggestuurd worden als ie gaat scheiden of zo, maar alleen maar de gedachte van zo een man dat ie alleen maar met je gaat voor papieren is al mislukt! maakt niets uit of het hem lukt om hier te blijven en met een ander vrouw te trouwen :)
ik_oke_is
31-03-2004, 19:42
volgens mij is ik-ok-is of wat dan ook een illy billy het is gewoon een feit zo het zijn mensen en neem van mij aan ze komen hier voor nl, geld etc wie kan zijn land verlaten voor een ander anders had hij wel haar gevraagd in marokko te komen wonen en zelf ben ik hier geboren en getrouwd met iemand met papieren en ik zal never iemand uit marokko halen
wat je mening over ook is dit is mijn mening klaar uit
gij zijt een vies lelijk wijf;
als ge toch OOH ZOOO tegen die illys bent ;
trouw dan gewoon iemand met papieren en zeik niet zoveel
veel beter voor je ,
wat ik erg vind, is dat jij doet alsof je zoveel beter bent dan
iemand van daar omdat je "papieren" hebt
denk maar dat je daar op de dag dat het erop aankomt
niks mee koopt ;)
:maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.