Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Alcohol en een andere roddel!

Mazlout
30-10-2002, 20:30

Weer een saai dagje uit het leven van Mazlout... Ben ze3ma uitgeput van een lange dag colleges op school. Ik slenter richting bushalte om daar de bus naar huis te nemen. Eindelijk komt de bus eens aan om 15:20uur. Alweer 5 minuten te laat. Maar dat is die altijd. Ik stap de bus in, en zeg nog vriendelijk "goede middag" tegen de chauffeur terwijl ik mn ov laat zien. Ik loop verdre de bus in... Geen bekenden vandaag. Alleen die ene gestoorde uit de bunders die ik liever nie wil spreken. ik zeg hoi en loop door. Achterin een plaatsje vrij op de laatste bank. Shiiiish, heb ik weer, een plaatsje naast die dikkop met die baard. Wayoow hij stinkt altijd. Dan maar staan. Hobbelend rijdt de bus dus verder. Half in slaap sta ik daar mee te hobbelen alsof de chauffeur milkshake van me wil maken. bzzzzz bzzzzzz bzzzzz, telefoon gaat. "E...." staat er op het schermpje. "Heeey E..... Labbas?" "ewa ja el7amdoulah en met jou?" "ook goed he!"antwoord ik. "Hee Mazlout, wa sa7bi, je raadt nooit wat ik nu hoorde." zegt E. "Wat wat?" vraag ik. E gaat verder: "mn moeder zegt net tegen me dat ze van me pa heeft gehoord, fesh msha lejjemme3, kanou shi nas waren aan het roddelen." "ik snap dat niet" antwoord ik weer. "Wash ka yemshiw i selliw, oula i tkellmou fi nas?" "jaa man, stelletje eikels, mouhim, deze keer waren de roddels over jou en mij!" "Huh? wat nou weer? wat werd er gezegd dan?" "Ewa het ging zo van ould el Haj rah ka i shreb. ou koul simana ka i mshiw i sekrou!, dat is toch nie meeer normaal man?" "koul simana?" vraag ik. "Waar halen ze dat vandaan? ik drink niet eens, en laatste keer dat ik uit ben geweest is ook al 6weken terug, weet je nog? toen met jou en A en H.?" "Jaa sa7bi, mn ouders geloofden het gelukkig niet, maar ik denk ik geef het ff door" "ja shoukran, ik licht ze straks meteen in thuis" Thuis aangekomen: "Maaamaaaaaa! wa maaaaamaaa!, fin rakki?" "Henni el foug fi el bit!" antwoord ze terug. ikke jas uit, schoenen uit geschopt. en naar boven toe. Tas in mn kamer gelegd en naar mn ouders' kamer toe. "Wa mama, etsenti (luister), lyoum rah gal-liya E, rahou ennas ka i hadrou fih ou fiya fi jamme3!" "Esh ka i goulou 3awedtani?" "Ewa rakki 3arfa klam ennas, moet je niet geloven" "n3aam a waldi, ghir esh galou?" "Ze zeiden binli enna ou houwa ka en sekrou, ou enna goult m3a rassi ik zeg het ff tegen jullie besh meshi et sem3ouha men 3end nes okhrin. Ou rah ga3 dakshi kdoub. ik weet dat ik nie mag drinken en dat doe ik ook nie." "iwa hakak a weldi, be3ed men lebla! ou saffi la et khafsh, enna 3arfak ma ka teskersh" "ok mama, shoukran, kayna shi makla?" "raha 3ad ka et tib (is nog aan het koken), 7etta i jiw lokhrin ou net3esshaw" "En saweblik debba matisha ou el bid?" "nee hoef nie, ik smeer wel boterham. Meteen weer ff E bellen. "ja hallo?" "Hee E, ik ben net huis gekomen. Heb da gedoe tegen mn moeder gezegd. Rah mazal ma sem33a-thash zei ze, maar ze geloofde het gelukkig niet" "Ewa mezyaan, beter dat je het zelf tegen ze hebt gezegd dan dat ze het van iemand anders horen." "ja man, b7aal die ene keer, toen ze naar me toe kwam, galtliya zomaar opeens, be33ed men lebnaat. je weet toch, toen had ze da geloof ik van je moeder gehoord." "Wa jaa, ik weet nu nog niet van wie mn moeder het heeft, maar iemand had je zien lopen met paar meiden" "Ik snap da echt niet, ik weet zelf nu nog niet met wie ik toen zou gelopen moeten hebben. 3ad ou rah labbas ma galoush shi ma 3ar men lopen." "wallahila, anyway, straks fitnessen?" "ja is goed, wanneer wil je gaan?" "rond een uur of 8?" "saffi, bel me maar als je vertrekt!" "ok, thalla!" "Beslemma!" zo zie je maar, roddels krijg je altijd. Gelukkig vertrouwen mijn ouders me wel. Succes met jullie roddels!

mocrogurly
30-10-2002, 20:39
EcHt VeRs VeRHaAL....... kOMt Er NOg EeN vErvOlG.......? bEslAmMa mOCroGuRLy

Nadiah
30-10-2002, 20:49
ja dat vraag ik me ook af...en hoe bedoel je suc6 met jullie roddels?? Nadia

Mazlout
30-10-2002, 20:51
welk vervolg wil je horen? dat was het verhaal, als ik ga vervolgen, dan gaat het fictief worden... en succes met jullie roddels, daar bedoel ik ze3ma mee, succes met het tegenwerpen van eventuele roddels die je over jezelf tegen komt in het dagelijks leven....

mocrogurly
30-10-2002, 20:57

Ow OKeJ ........ MaAr heT wAS oNDaNKs DE kOrtE lENgTe ToG eeN lEuK vErhAalTjE............. bOuSsA moCrOgUrLy

Mazlout
30-10-2002, 21:12
thnx for the compliment mocht ik weer wat leuks herinneren, dan krijg je dat weer te horen...

mocrogurly
30-10-2002, 21:14
yOuR WelOcOmE.... OKej Ik hOu Je eRaaN............. -XxXxxXX- MOcROgUrlY

al_hamka
30-10-2002, 21:34
Waaaa Mazlout :schok: Wiliiii 3la erg!!!!!! Meskien :D Ik weet dat je niet drinkt ;) Zo'n persoon ben je niet (denk ik :D) ** Al_Hamka **

Nadiah
30-10-2002, 21:42
Origineel gepost door Mazlout welk vervolg wil je horen? dat was het verhaal, als ik ga vervolgen, dan gaat het fictief worden... en succes met jullie roddels, daar bedoel ik ze3ma mee, succes met het tegenwerpen van eventuele roddels die je over jezelf tegen komt in het dagelijks leven.... ok.. ik begrijp het.. Origineel gepost door Mazlout thnx for the compliment mocht ik weer wat leuks herinneren, dan krijg je dat weer te horen... hou ik je aan... beslamma groetjes Nadia

HIND_3
01-04-2003, 21:31
hee ik ga het zo lezen maar heb ff geen tijd moet leren voor school daarom heb ik nu HAVO wil geen kapsones hebben maar heb er geen woorden voor