Bekijk originele versie : stille tocht 2 april om 19.00 uur op rotterdam centraal i.v.m aanslag Madrid
Sarah_86
30-03-2004, 18:30
Beste sitebezoekers,
Bij deze wil ik jullie vragen om aanstaande vrijdag 2 april om 19.00 uur te zamen te komen op rotterdam centraal aan de conradstraat. Om steun te betuigen aan de nabestaande van de slachtoffers van de ramp in Madrid.
Neem zoveel mogelijk vrienden, kennisen en familie mee.
Nee! tegen terreur
ja! voor vrede
Ik reken op jullie komst.
OneTouch
31-03-2004, 00:11
Onzin!!! Deze stille toch wordt nu puur georganiseerd uit schuldgevoel. De Nederlanders verwijten de Marokkanen dat ze hun stem niet laten horen en ja hoor, er moet weer een stille toch georganiseerd worden.
Het is nu alweer een paar weken geleden. Laat de doden rusten en laat ons weer verdergaan met ons leven.Met een stille toch haal je ze niet terug en je hoeft al helemaal niet meer te proberen om een wit voetje bij de Nederlandse maatschappij te halen. Immers, wat we ook doen het is toch nooit goed.
Organiseer liever een stille toch voor de slachtoffers die nu vallen in Bosnie
OneTouch
01-04-2004, 01:00
Nozaroc: Je zegt dat het de organisatie niet gaat om het schuldgevoel...?? Wel, kun je mij dan uitleggen waarom deze toch nu pas georganiseerd wordt? Waarom niet een week na de aanslag in Madrid? Want dan had ik namelijk wel geloofd dat het echt uit solidariteit werd gedaan maar nu...??? Volgens mij gaat het nu echt om de maatschappelijke druk en ik vind niet dat we daarvoor moeten zwichten.
Daarnaast geef jij aan dat ik weer in de slachtofferrol kruip. Dat doe ik dus helemaal niet. Als je mij (persoonlijk) zou kennen zou je weten dat ik juist degene ben die zich nimmer achter de slachtofferrol verschuilt. Ik ga de confrontatie graag aan en ik ben ook zeker kritisch naar de Marokkaanse gemeenschap indien nodig. Echter, bij dergelijke discussies m.b.t. aanslagen gepleegd door moslims e.d. krijg ik vaak het idee dat het toch nooit goed is.
Organiseren we vandaag een demonstratie tegen geweld, krijg je de volgende dag de volle laag over je relschoppene mede Marokkanen. Ga je daar weer over demonstreren, krijg je weer ander gezeik naar je hoofd toe geslingerd.
Kortom, we kunnen wel bezig blijven maar het is toch nooit goed (dat bedoelde ik te zeggen)
Een demonstratie organiseren t.b.v. de oorlogsslachtoffers in bijvoorbeeld Bosnie was maar een voorbeeld. Ook hier heb je me (waarschijnlijk) verkeerd begrepen. Ik bedoel daarmee te zeggen dat we niet moeten blijven hangen op een punt.
Er is zo gigantisch veel media aandacht voor Madrid geweest, het is vreselijk maar we moeten toch echt verder. Nu nog, een paar weken later, zie je veel beelden e.d.. Ik zeg niet dat ik daar geen behoefte aan heb, integendeel, ik volg het zeer nauwkeurig.
Echter, ik vind wel dat we consequent moeten blijven. De Nederlandse samenleving verwacht van ons moslims dat we onze stem moeten laten horen. Dat we duidelijk laten horen dat we tegen geweld zijn. Prima!! Maar men moet wel beseffen dat we geen enkele vorm van geweld dulden. Als we voor de slachtoffers in Madrid gaan demonstreren moeten we dat ook doen voor de slachtoffers van Congo, Bosnie, Irak en noem maar op.
De doden die daar vallen zijn niet minder waard dan de Spaanse doden.
Tot slot....natuurlijk demonstreer je eerder als het gaat om je eigen moslimbroeders en zusters. Dit wil niet zeggen dat je al het andere geweld goedkeurt. Natuurlijk niet! Maar het is net als bij 'jullie' Nederlanders. Een aanslag in Madrid of bijvoorbeeld Belgie raakt jullie meer dan een aanslag in Somalie of Iran. Dat kun je wel ontkennen maar dat zou hypocriet zijn.
Je hebt gewoon binding met bepaalde landen, volkeren en noem maar op. En zo hebben wij dat ook met moslims. Maar nogmaals, dat wil niet zeggen dat we niet treuren om andere doden!!
OneTouch
01-04-2004, 01:04
Origineel gepost door jacko
Dan blijf jij toch lekker thuis... waarom niet naar ALLE demo's gegaan?
Jij bent te lui om een demo voor Bosnie te organiseren maar wilt wel kunnen mekkeren over deze demo...
Wij zullen als we gezamenlijk demonstreren (kazen en marro's), denken aan de slachtoffers (spanjaarden en vanalles) en aan de thuisblijvers (kazen en marro's).
De garoeten...
Ik bepaal nog altijd zelf wel naar welke demo ik wel of niet ga. Dit hangt af van een aantal factoren, te weten:
het weer
mijn stemming
de organisatie en haar imago
de reisafstand
het doel
Dus ik ga zeker niet naar ALLE demo's. Ik heb ook nog een leven !
By the way, waarschijnlijk heb ik in een paar jaar tijd meer demo's bijgewoond dan jij in je hele leven dus probeer mij niet op mijn vingers te tikken. En de demo's die ik heb bijgewoond waren echt niet alleen bedoeld voor Islamitische aangelegenheden of moslimslachtoffers. (voordat je me dat weer gaat verwijten)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.