Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zegt de Islam over terrorisme?

Pagina's : [1] 2

Screech_Bep
30-03-2004, 00:37

Allah verbiedt ons om bloedvergietend op Aarde rond te lopen. Hij spoort ons het goede te doen, en afstand te nemen van het kwade. Wij moslims moeten kwaad tegengaan met goed. De volgende Sura geeft dit weer: Het goede en kwade zijn niet gelijk. Daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet, degene met wie gij vijandschap hebt, hij zal als uw boezemvriend worden. Koran:41:34 Verder zegt Allah dat we niet verderf op Aarde moeten zaaien. De volgende Sura geeft dit weer: Het verwijt is slechts tegen hen, die de mensen onrecht aandoen en ten onrechte in het land opstand veroorzaken. Dezen zullen een pijnlijke straf ontvangen. Koran42:42 Bovendien is onschuldige mensen vermoorden een hele grote zonde. Immers alleen Allah is in staat levens te nemen en te geven. De volgende Sura geeft dit weer: Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood Koran5:32 Onze profeet begon nooit zomaar een oorlog. En als hij dat deed dan gaf hij de opdracht aan zijn mensen om onschuldige mensen niet te vermoorden. Noch mocht er enige schade aan de kerken en synagogen gebracht worden. Deze moesten gerespecteerd worden. Veel mensen zeggen terrorist te zijn in de naam van Islam, en maken hiermee de Islam zwart. Daarom moeten wij, moslims, tegen het terrorisme treden. Want onze geloof is een geloof van Vrede en Genadigheid En weet : ...en Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief. Koran 3:140 En weet dat Allah zelf met de onrechtvaardige afrekent.

missblunder
30-03-2004, 12:47
Salaouma 3alikom warahmatoe lah wabarakatoeh, Zo zijn wij Arabieren, altijd meedwalen en de meningen herhalen van de Kafirs. Wie zijn de terorristen?????? De moslims zijn de terorristen omdat ze hun deen en 3aqiedah verdedigen? Waarom zouden we ons zelf terrosit benoemen als met de dag Palastina kleiner wordt! En dat de Islam en zelfs onze Profeet Mohammed 3alehi salat wasalam met de dag zwarter wordt gemaakt! Wallah wij moeten onze instelling maar gaan veranderen, anders hebben de toekomstige genaraties nog meer problemen,. En als je gelijk een stempel krijgt omdat je voor je recht en godsdienst vecht, dan zijn we maar terroristen! Ps: ik hoop dat je tekst hierboven gaat over de Joden

Screech_Bep
30-03-2004, 13:15
Origineel gepost door missblunder Salaouma 3alikom warahmatoe lah wabarakatoeh, Zo zijn wij Arabieren, altijd meedwalen en de meningen herhalen van de Kafirs. Wie zijn de terorristen?????? De moslims zijn de terorristen omdat ze hun deen en 3aqiedah verdedigen? Waarom zouden we ons zelf terrosit benoemen als met de dag Palastina kleiner wordt! En dat de Islam en zelfs onze Profeet Mohammed 3alehi salat wasalam met de dag zwarter wordt gemaakt! Wallah wij moeten onze instelling maar gaan veranderen, anders hebben de toekomstige genaraties nog meer problemen,. En als je gelijk een stempel krijgt omdat je voor je recht en godsdienst vecht, dan zijn we maar terroristen! Ps: ik hoop dat je tekst hierboven gaat over de Joden Zeer zeker, je moet ten strijde trekken voor Islam. In de tijd van de Profeet(vzmh) hadden de Joden het rustigste leven ooit. Hij beschermde ze, immers hij volgde het Woord van Allah. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik de aanslagen zoals die in Madrid, Casablanca, New York en Bali zeer veroordeel. Palestina is een ander verhaal. Die mensen worden zo onderdrukt dat er geen andere uitweg is.

Screech_Bep
30-03-2004, 13:32
Origineel gepost door missblunder Salaouma 3alikom warahmatoe lah wabarakatoeh, Zo zijn wij Arabieren, altijd meedwalen en de meningen herhalen van de Kafirs. Ik herhaal niks, slechts verkondig ik de visie van de Koran op het terrorisme ;)

amused
30-03-2004, 14:28

Origineel gepost door missblunder Ps: ik hoop dat je tekst hierboven gaat over de Joden Sinds wanneer hebben teksten uit de Koran alleen betrekking op de Joden? Mijn wereldbeeld wordt hier telkens behoorlijk op z'n kop gezet... :D

Screech_Bep
30-03-2004, 18:50
Origineel gepost door raelberbergirl ik kan het niet beter zeggen ja wie zijn nou die terorristen???????? Ik heb het over die gasten zoals in Madrid. Die zeggen in naam van Islam te handelen. Terwijl de Islam zoiets niet toestaat ;)

fadoria
31-03-2004, 09:47
Wat zegt de Islam over terrorisme? De Islam wordt geassocieerd met terrorisme..Integendeel de Islam veroordeelt terrorisme! Religie beveelt liefde, genade en vrede. Terreur daarentegen is het tegenpool van de religie; er is geen genade, er wordt bloed vergoten, er wordt vermoordt en brengt een hoop ellende. De oorsprong moet gezocht worden bij mensen die een fascistische, communistische, racistische en materialistische gedachte hebben. De namen of de identiteit van de terroristen is niet zo belangrijk. Als iemand zonder een oog te knipperen een onschuldige kan vermoorden, is hij geen gelovige maar een ongelovige die God niet vreest en alleen bloedvergieten en pijn laten lijden als doel heeft. Daarom zijn begrippen zoals "islamitische terreur", "christelijke terreur" en 'joodse terreur" valse en verkeerde begrippen. Want in de Islam en twee andere geloven is er geen plaats voor terrorisme. Terreur (d.w.z onschuldige mensen vermoorden) is juist een grote zonde volgens de Islam, en de moslims zijn ervoor verantwoordelijk om zulke daden te verhinderen en de wereld vrede en gerechtigheid te brengen.

lady32
31-03-2004, 13:43
Salaam, Het kwets mij wanneer islam en terrorisme in één adem word genoemd! Ik vraag mij soms af wat rasoul peace be upon him!denkt wanneer hij neerkijkt op ons! Ik denk dat zijn hart ook pijn doet wanneer hij ziet wat er met de moslims gebeurd op deze aarde! Wij moslims moeten geloven en doen wat allah ons zegt!Inshallah islam insar! En ik wil meemaken dat palestina een eigen staat heeft en dat de joden gestraft worden inshallah!

Screech_Bep
31-03-2004, 18:35
Origineel gepost door fadoria De Islam wordt geassocieerd met terrorisme..Integendeel de Islam veroordeelt terrorisme! Religie beveelt liefde, genade en vrede. Terreur daarentegen is het tegenpool van de religie; er is geen genade, er wordt bloed vergoten, er wordt vermoordt en brengt een hoop ellende. De oorsprong moet gezocht worden bij mensen die een fascistische, communistische, racistische en materialistische gedachte hebben. De namen of de identiteit van de terroristen is niet zo belangrijk. Als iemand zonder een oog te knipperen een onschuldige kan vermoorden, is hij geen gelovige maar een ongelovige die God niet vreest en alleen bloedvergieten en pijn laten lijden als doel heeft. Daarom zijn begrippen zoals "islamitische terreur", "christelijke terreur" en 'joodse terreur" valse en verkeerde begrippen. Want in de Islam en twee andere geloven is er geen plaats voor terrorisme. Terreur (d.w.z onschuldige mensen vermoorden) is juist een grote zonde volgens de Islam, en de moslims zijn ervoor verantwoordelijk om zulke daden te verhinderen en de wereld vrede en gerechtigheid te brengen. Kijk dit zijn wijze woorden. Kom jij toevallig niet op www.hyahya.org? ;)

Screech_Bep
31-03-2004, 18:38
Origineel gepost door lady32 Salaam, Het kwets mij wanneer islam en terrorisme in één adem word genoemd! Ik vraag mij soms af wat rasoul peace be upon him!denkt wanneer hij neerkijkt op ons! Ik denk dat zijn hart ook pijn doet wanneer hij ziet wat er met de moslims gebeurd op deze aarde! Wij moslims moeten geloven en doen wat allah ons zegt!Inshallah islam insar! En ik wil meemaken dat palestina een eigen staat heeft en dat de joden gestraft worden inshallah! De Joden worden afgestraft, dat is een ding wat zeker is. Allah omringt de ongelovigen! Maar zoals onze Profeet(vzmh) heeft gezegd tegen zijn volk: Dood geen onschuldigen, heb respect voor kerken en synagogen. Dit wijst er weer eens op wat een geweldige man hij was, en hieruit volgt tevens dat we de verschillende religies naast de Islam moeten respecteren ;)

fadoria
31-03-2004, 19:19
Origineel gepost door Screech_Bep Kijk dit zijn wijze woorden. Kom jij toevallig niet op www.hyahya.org? ;) Zou best kunnen :) Heb je 'De bedreiging van de Islam' en 'Heilige terreur' gelezen?

fadoria
31-03-2004, 19:47
P.s. Fanatisme en terrorisme is op de eerste plaats een grote bedreiging voor de moslim zelf!

Screech_Bep
31-03-2004, 20:58
Origineel gepost door fadoria Zou best kunnen :) Heb je 'De bedreiging van de Islam' en 'Heilige terreur' gelezen? Nee hoe kom je daaraan? Heb je misschien een isbn-nummer voor mij? ;)

fadoria
31-03-2004, 21:51
Origineel gepost door Screech_Bep Nee hoe kom je daaraan? Heb je misschien een isbn-nummer voor mij? ;) Heb een aantal boeken uitgeleend, zal de isbn-nummer voor je opzoeken :) hieronder vind je alvast een paar: Titel: De crisis van de Islam (vertaald, oorspronkelijke titel 'The crisis of Islam') ISBN: 9027484511 Auteur: B. Lewis Titel: Fundamentalisme in de islam ISBN: 9057500604 Auteur: T. Sunier Titel: Islam, bedreiging en onderdrukking ISBN: 9055601292 Auteur: L.W. De Graaff P.s. je mag mijn boeken wel lenen

Pagina's : [1] 2