Bekijk originele versie : Landelijke campagne 'Hoe leuk zijn Marokkanen?'
MANinBLACK
30-10-2002, 14:59
TILBURG - Hoe leuk zijn Marokkanen? Verschillende gemeenten willen eens op een positieve manier iets doen aan de beeldvorming over Marokkanen. Daarom doen zij mee aan de landelijke campagne, die maandag 4 november in Den Haag begint.
Het communicatiebureau Attacom in Tilburg nam het initiatief, dat werd ondersteund door het ministerie van Binnenlandse Zaken. De deelnemende gemeentes brengen een boek uit met daarin ruim tien interviews met lokale, jonge Marokkanen. Zo vertelt een meisje over haar afstuderen en een jongen dat hij op het verkeerde pad is geweest, maar daaruit is gekomen.
Den Haag vult de campagne verder in met posters in trams en bussen. Zo kan op zo'n affiche onder anderen een Marokkaan staan die achter een bord eten zit. Op de poster staat de tekst: 'Ik houd ook van boerenkool, maar dan met lamsvlees'.
Attacom heeft 42 steden benaderd; de 25 grootste gemeenten en 17 steden met relatief veel Marokkanen. De steden beslissen of ze deelnemen. Hoeveel er meedoen, is het bureau niet bekend.
Lokaal vullen de gemeenten samen met organisaties de campagne verder in. Attacom denkt aan discussies tussen allochtone en autochtone bewoners en gesprekken tussen jonge Marokkanen en winkeliers en bewonersverenigingen.
"Het is de bedoeling Marokkanen van de positieve kant te laten zien. Nu komen ze vaak negatief in het nieuws", aldus een woordvoerder van het communicatiebureau. "De eenzijdige benadering belemmert een goede integratie." Attacom hoopt met de campagne Marokkaanse jongeren bovendien een positief referentiekader te verschaffen, waaraan zij zich kunnen spiegelen
Nederlandse schijnheiligheid- KELLY !!!!!!!!
WHAUAHAHHAHAHAHAHAHAHA
ZULLEN WE HET EVEN OVER DE MAROKKANEN HEBBEN !
HOU TOCH EENS OP MAN MET DEZE DOMME ONZIN
GA NAAR FORUM VOOROORDELEN !
Nou, nou... Dames!
Als ik eerlijk moet zijn ben ik het met jullie beide eens. Aan de ene kant, zi jn we als marokkaanse gemeenschap gedurende een lange periode in een kwaad dag licht gezet. Niets was goed of kon goed gedaan worden. En nu 'mogen' we laten zien dat het ook anders kan., dat we in bepaalde mate ook wel geintegreerd zijn. Je reinste onzin..... ik ben wie ik ben, en totzover heeft iemand daar wel of geen probleem mee. Een of andere campagne zal daar niet zo heel veel aan veranderen, hooguit de nodige sarcastische opmerkingen in de wereld brengen.
Aan de andere kant kan het ook wel een positieve draai geven aan de beeldvorming die de nederlanders hebben...
Ik betwijfel het.... maar ik zou zeggen: Niet geschoten is altijd mis. Wie weet werpt het wel z'n vruchten af?!?
Ben benieuwd..
Groet....
Sorry maar wees blij dat men er nog wat aan wil doen. Marokkanen hebben het (grootendeels) aan zichzelf te danken dat ze negatief in het nieuws zijn. Vaak (helaas) worden misdrijven en gewelddelicten wel door marokkanen gepleegd. Ik vind NL hoeft dit helemaal niet te doen. Ik vind het wel netjes hoor.
Boyfriend
30-10-2002, 15:55
Ze vinden het gewoon niet leuk meer, om negatiefte spreken over mgarbakes, dus richten ze een organisatie op, die iets positiefs zegt over de marokkaantjes, een pot nat, de situaties waar marokkanen zich terugvinden ,dankzen ze aan ten eerste zichzelf, ten tweede de extreme partijen ie misbruik van die situaties maken, om het nog zwarter te maken en negatief te schetsen over de maatschappij
dussssssss .....no comment further
maar
to be continued/...
Allemaal leuk en aardig.... Maar ondertussen schieten de zogenaamde 'laten we de marokkanen de winter door helpen' organisaties als paddenstoelen uit de grond. Herstel sneller dan de paddenstoelen ..... wat doen de andere organisaties dan..?!? behalve zich distantieren van marokkanen die door onwetenheid en de duk van de pers bepaalde minder goede opmerkingen plaatsen!!
spontane
30-10-2002, 16:52
jullie zijn ook nooit tevreden
Origineel gepost door spontane
jullie zijn ook nooit tevreden
Inderdaad zeg, ik sluit me hierbij aan.
Het is ook echt nooit goed he?
will you satisfy my needs? ;)
HAHAHAHAHHA
JONGEN MAROKKANEN MOETEN NIET ZO SCHIJNHEILIG
DOEN KIJK HOE MAROKKANEN OVER NEDERLANDERS
PRATEN...... NIET ALLEMAAL.
JA EN ER ZIJN NEDERLANDERS DIE OVER MAROKKANEN
PRATEN.
BEGIN EERST BIJ JEZELF EN ZEUR DAN PAS
OVER RASICME.
OKAYYYYYYYY
PS: NIET IEDEREEN HOEFT ZICH AANGESPROKEN
TE VOELEN
KELLY WELLLL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ik vind het een zinloos plan. Het kost alleen maar bakken met geld die ze beter kunnen besteden aan het bestrijden van de echte problemen. Werkloosheid, zorg, educatie, misdaadpreventie etc. Mensen die toch al iets tegen Marokkanen hebben laten zich nu echt niet door de strot duwen dat ze wel leuk zijn. En in een land als Nederland zal het me niets verbazen als bij die Boerenkoolposter de varkenshouders dwars gaan liggen. (overheid maakt reclame voor lamsvlees)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.