Bekijk originele versie : ...'Nooit weten wat te zeggen aan de Telefoon'...
SweetRose
28-03-2004, 23:30
Salaam,
Ik heb afgelope zomer m'n jawoord gegeven (half Marokko.nl weet dit ondertussen maar soit).
Mijn verloofde belt mij wekelijks..Ik bereid me een heel week voor wat ik ga zeggen en vragen, want zo leren we elkaar goed kennen. Ik heb nooit aan relaties gedaan en weet niet eens wat of hoe liefde is. Alles is nieuw voor me.
Het enige wat er bij mij uitkomt is als ik vraag hoe het met hem, zijn ouders en zussen gaan. Safi..Dan klap ik dicht.
Ik weet dan nix meer te zeggen...
Telefoon uit marokko is duur...Ik verspil gewoon zijn geld..Ik zeg toch nix..
Als ie dan vraagt wat er is, zeg ik nix.
Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik verlegen ben en niet weet wat zeggen.
Hoe kan ik dit verhelpen en hoe moet ik m'n verlegenheid overwinnen om eens een degelijk gesprek met hem te hebben.?
chockrane bezef.
riffiette
28-03-2004, 23:33
dat is inderdaad wel moeilijk, ma ik vind dat je je gewoon moet gedragen hoe je altijd bent.
Je zal hem ooit wel gewoon zijn, ik vind da nie meer als normaal da ge nu zo reageert.
Ge moet em zien als een goeie vriend .
Ma schateke succes en tgaat u lukke :goedzo:
SweetRose
28-03-2004, 23:38
Origineel gepost door riffiette
dat is inderdaad wel moeilijk, ma ik vind dat je je gewoon moet gedragen hoe je altijd bent.
Je zal hem ooit wel gewoon zijn, ik vind da nie meer als normaal da ge nu zo reageert.
Ge moet em zien als een goeie vriend .
Ma schateke succes en tgaat u lukke :goedzo:
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn eigen. Maar walou. Verlegenheid is de baas. :jammer:...Ik ben altijd kwaad als ons gesprek gedaan is. :(. Dan denk ik..Damn...kon je nu es ni normaal doen en iets zeggen...:verdriet:...maar kdoe da ni express :(...En bedankt..(f)
ik_oke_is
28-03-2004, 23:39
Origineel gepost door SweetRose
Salaam,
Ik heb afgelope zomer m'n jawoord gegeven (half Marokko.nl weet dit ondertussen maar soit).
Mijn verloofde belt mij wekelijks..Ik bereid me een heel week voor wat ik ga zeggen en vragen, want zo leren we elkaar goed kennen. Ik heb nooit aan relaties gedaan en weet niet eens wat of hoe liefde is . Alles is nieuw voor me.
Het enige wat er bij mij uitkomt is als ik vraag hoe het met hem, zijn ouders en zussen gaan. Safi..Dan klap ik dicht.
Hoe kan ik dit verhelpen en hoe moet ik m'n verlegenheid overwinnen om eens een degelijk gesprek met hem te hebben.?
chockrane bezef.
:hihi: jij doet me altijd in tranen uitbarsten !! :maf:
Ain_Sfa_Sscarr
28-03-2004, 23:43
ik ken dat geval wel
is altijd lastig en al helemaal als je verlegen bent
maar het komt wel beetje bij beetje, tgaat natuurlijk niet in een keer
je blijft niet eeuwig verlegen bij hem
tja en die centjes moet je er maar voorover hebben
Harlem69
28-03-2004, 23:48
Salaam,
Mijn verloofde belt mij wekelijks..Ik bereid me een heel week voor wat ik ga zeggen en vragen, want zo leren we elkaar goed kennen. Ik heb nooit aan relaties gedaan en weet niet eens wat of hoe liefde is. Alles is nieuw voor me.
chockrane bezef.
Persoonlijk vind ik die verlegenheid wel iets charmants... en dat komt wel goed, zodra jullie elkaar in het echt beter leren kennen...
Maar hoe is je verloofde dan aan de telefoon... neemt hij rustig de tijd om een gesprek op te bouwen en vraagt ie veel dingen etc... verteld ie veel over wat er met/bij hem gebeurt... voel je je op je gemak verder als je met hem praat...
Het lijkt mij dat jullie nog zo veel te leren en te bespreken hebben...
Doe gewoon rustig aan... alles komt wel goed uiteindelijk... stap voor stap he...
XXXX
:zwaai: ;)
SweetRose
28-03-2004, 23:55
Origineel gepost door ik_oke_is
:hihi: jij doet me altijd in tranen uitbarsten !! :maf:
Hoe da?
Origineel gepost door Ain_Sfa_Sscarr
ik ken dat geval wel
is altijd lastig en al helemaal als je verlegen bent
maar het komt wel beetje bij beetje, tgaat natuurlijk niet in een keer
je blijft niet eeuwig verlegen bij hem
tja en die centjes moet je er maar voorover hebben
Ik hoop het. Maar op dit moment vind ik dat echt niet leuk. Ik wil 'm zoveel vragen en vertellen. Maar er komt heeeeeeeel weinig van in huis. :(.
Origineel gepost door Harlem69
Persoonlijk vind ik die verlegenheid wel iets charmants... en dat komt wel goed, zodra jullie elkaar in het echt beter leren kennen...
Maar hoe is je verloofde dan aan de telefoon... neemt hij rustig de tijd om een gesprek op te bouwen en vraagt ie veel dingen etc... verteld ie veel over wat er met/bij hem gebeurt... voel je je op je gemak verder als je met hem praat...
Het lijkt mij dat jullie nog zo veel te leren en te bespreken hebben...
Doe gewoon rustig aan... alles komt wel goed uiteindelijk... stap voor stap he...
XXXX
:zwaai: ;)
Hij is zelf ook verlegen, maar er zijn veeeel stiltes tss ons en dan neemt hij toch de stap om iets te vragen of te vertellen.
Ik voel me zeker op mijn gemak bij hem. HIj wordt tenslotte m'n partner voor de rest van mijn leven...Maar alleen het praten vlot niet echt...
En het zal wel goedkome..dat weet ik..Ik wil alleen dat die tijd snel komt...
Salaam sweetrose,
Ik vraag me af hoe je deze jongen dan hebt leren kennen? En heb je dan niet met hem gesproken voor jullie verloving? Ik bedoel je gaat toch niet zomaar met iemand in het huwelijksbootje springen, zonder dat je hem echt kent. Maar heb je dan wel gevoelens voor hem?
Misschien kom ik nu over als een zeur, maar dit is wel belangrijk voor een relatie. En als jullie voor mekaar gaan dan hoef je echt niet verlegen te zijn.
Ik heb dit zelf n.l ook gehad. Was verloofd met een jongen zonder hem echt t hebben leren kennen, dit ging al snel botsen omdat ik niet vantevoren wist wat ik aan hem had.
Succes verder
SweetRose
29-03-2004, 00:11
Origineel gepost door Sabryne
Salaam sweetrose,
Ik vraag me af hoe je deze jongen dan hebt leren kennen? En heb je dan niet met hem gesproken voor jullie verloving? Ik bedoel je gaat toch niet zomaar met iemand in het huwelijksbootje springen, zonder dat je hem echt kent. Maar heb je dan wel gevoelens voor hem?
Misschien kom ik nu over als een zeur, maar dit is wel belangrijk voor een relatie. En als jullie voor mekaar gaan dan hoef je echt niet verlegen te zijn.
Ik heb dit zelf n.l ook gehad. Was verloofd met een jongen zonder hem echt t hebben leren kennen, dit ging al snel botsen omdat ik niet vantevoren wist wat ik aan hem had.
Succes verder
Hij is een neef van mijn ma. Ik ken hem al heel mijn leven, maar heb eigenlijk nog nooit een echt gesprek met hem gehad voordien. Dit is toch de enigste halalmanier om elkaar te leren kennen toch? En jah ik heb gevoelens met hem..trouwen zonder gevoelens kan niet...Je zeurt niet hoor ;)...Ik ga echt voor hem maar die verlegenheid is er gewoon...De eerste dage na m'n ja woord heb ik hem denk ik één keer recht in de ogen aangekeken. Ik durfde gewoon niet :(...
ik ga je wel leren hoe je dat oplost :o
en zoals ik al eerder heb gezegd: dit riekt naar een gearrangeerd huwelijk. Wel zonde eigenlijk :rolleyes:
Aaaaaaaah meissie toch.
Nou ik ben blij dat je gevoelens hebt voor deze jongen en ik kan je 1 advies geven en dat is dat je zo snel mogelijk over die verlegenheid heen moet komen, ik weet makkelijk gezegd, maar hoe langer je zo doorgaat des te moeilijker het word. En je hoeft je echt nergens voor te schamen echt waar. Ik heb dit zelf meegemaakt precies zelfde verhaal.Ik ging ook voor de halalmanier, maar was zoooooo verlegen voor hem omdat ik hem ook mijn hele leven kende begrijp je dus ik snap jpuw situatie. Maar je moet zo denken, elke keer wanneer je zo een gesprek hebt gehad is weer een keer teveel. Uiteindelijk is dit niet goed voor je relatie meid. Bij mij is het in ieder geval op niets uit gelopen. We kregen er op een gegeven moment allebei genoeg van min of meer.
Probeer het maar eens over je dag te hebben wanneer je met hem praat. Zo van ik heb dit gedaan of dat meegemaakt. Of vertel hem iets over jouw kijk op het leven, maakt niet uit als je maar blijft praten. Zo zal het voor hem ook makkelijker worden om te gaan praten en dan zal de rest vanzelf komen. Maar je moet uitkijken voor momenten als. Hoe is het met jouw moeder? Met mijn moeder goed etc. Dat is echt killing. Probeer het meer over jullie te hebben, over jullie plannen etc. Zo krijgt hij ook het gevoel dat je om hem geeft begrijp je? En dat is net zo belangrijk.
Als je advies of iets dergelijks nodig hebt mag je me altijd pmen, want ik heb echt precies hetzelfde gehad oke ;)
thalla :zwaai:
SweetRose
29-03-2004, 00:31
Origineel gepost door d0c25
ik ga je wel leren hoe je dat oplost :o
en zoals ik al eerder heb gezegd: dit riekt naar een gearrangeerd huwelijk. Wel zonde eigenlijk :rolleyes:
Olaaa dus alle meisjes die trouwen zonder ooit een relatie te hebben gehad, zijn getrouwd via een gearrangeerd huwelijk? :rolleyes:..
Domme reactie van je...
SweetRose
29-03-2004, 00:33
Origineel gepost door Sabryne
Aaaaaaaah meissie toch.
Nou ik ben blij dat je gevoelens hebt voor deze jongen en ik kan je 1 advies geven en dat is dat je zo snel mogelijk over die verlegenheid heen moet komen, ik weet makkelijk gezegd, maar hoe langer je zo doorgaat des te moeilijker het word. En je hoeft je echt nergens voor te schamen echt waar. Ik heb dit zelf meegemaakt precies zelfde verhaal.Ik ging ook voor de halalmanier, maar was zoooooo verlegen voor hem omdat ik hem ook mijn hele leven kende begrijp je dus ik snap jpuw situatie. Maar je moet zo denken, elke keer wanneer je zo een gesprek hebt gehad is weer een keer teveel. Uiteindelijk is dit niet goed voor je relatie meid. Bij mij is het in ieder geval op niets uit gelopen. We kregen er op een gegeven moment allebei genoeg van min of meer.
Probeer het maar eens over je dag te hebben wanneer je met hem praat. Zo van ik heb dit gedaan of dat meegemaakt. Of vertel hem iets over jouw kijk op het leven, maakt niet uit als je maar blijft praten. Zo zal het voor hem ook makkelijker worden om te gaan praten en dan zal de rest vanzelf komen. Maar je moet uitkijken voor momenten als. Hoe is het met jouw moeder? Met mijn moeder goed etc. Dat is echt killing. Probeer het meer over jullie te hebben, over jullie plannen etc. Zo krijgt hij ook het gevoel dat je om hem geeft begrijp je? En dat is net zo belangrijk.
Als je advies of iets dergelijks nodig hebt mag je me altijd pmen, want ik heb echt precies hetzelfde gehad oke ;)
thalla :zwaai:
Voilà dit wou ik horen..en dit advies ga ik proberen op te volgen...K pm je zo..Bedankt :goedzo:
tatouzient
29-03-2004, 00:35
verlege van je toekomstige? kan me dan ni in beelde... raar ...
hoe kun je verlege zn van degene waarmee je je leve gaat dele? hoe heb je je ja-woord aan hem kunne geve dan? da je misschien wa 'verlege' was opt begin, tot daar toe; mr hoe heb je t in de zomer gedaan toen je daar was? heb je hem wel kunne spreke btw?
Tatou.
Olaaa dus alle meisjes die trouwen zonder ooit een relatie te hebben gehad, zijn getrouwd via een gearrangeerd huwelijk? :rolleyes:..
Domme reactie van je...
dat heb ik niet gezegd ;)
je weet wel waar ik het over heb, denk ik. Je hoeft je voor niemand te verantwoorden. Maar ik vind het wel uiterst jammer dat dit soort dingen gebeurt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.