LiveLaughLove
28-02-2009, 15:27
Hee allemaal Ik ben nu pas 3 daagjes met Weight Watchers bezig, maar ik vind het echt een fijn dieet. Ik weeg nu 61.8 kg en wil 55 kg wegen. Ik vond via de zoekfunctie topics over weight watchers, maar ze zijn allemaal n beetje uitgestorven dus vandaar een nieuw fris topic! Even ter info voor als je WW niet kent: Weight Watchers is een manier om af te vallen. Je berekent eerst hoeveel punten je mag eten per dag via deze test: Geslacht: (1) vrouwen 7 / mannen 15 Leeftijd: (2) 18-20 jaar --> 5 punten 21-35 jaar --> 4 punten 36-50 jaar --> 3 punten 51-65 jaar --> 2 punten 65 en ouder -> 1 punt Gewicht: (3) De tientallen tellen (dus: 83 kg = 8 punten, 51 kg = 5 punten, 108 kg = 10 punten,...) Lengte: (4) < 1,60 = 1 punt, 1,60 m en groter = 2 punten. Activiteit: (5) Zittend = 0 punten Rechtstaand / gedeeltelijk zittend = 2 punten Lopend / gedeeltelijk rechtstaand / zittend = 4 punten Intense fysieke activiteit = 6 punten Stabilisatie: (6) Om gewicht te verliezen = 0 punten Om de stabilisatie te beginnen = 4 punten (1)+(2)+(3)+(4)+(5)+(6) = je nieuwe dagelijkse puntenaantal En bij mij komt er dan 21 punten uit. Dat is het aantal points dat je per dag mag eten en je kunt het helemaal invullen zoals jij wilt. Alles wat je eet heeft een punten waarde, zo is een boterham 1 punt, een ei 2 punten, en een tonijnpizza wel 7! Maar je hebt ook dingen met 0 punten, die je dus onbeperkt kunt eten/drinken. Alle dingen die je op een dag eet moeten bij elkaar 21 punten zijn (in mijn geval dan) Je mag er 4 punten onder, of 4 punten boven zitten, maar liever het preciese getal. (punten die je tekortkomt of teveel heb, maar je doorschuiven naar de volgende dag, dus morgen iets meer of minder punten eten) Een lijst met punten kun je hier vinden: http://www.vetvrij.com/weightwatchers-puntenlijst.html Dus... doen jullie mee? :D (Je mag dus gewoon chocola, ijs etc eten.. alleen de rest van de dag dan minder/magerder) Ps. Als je nog meer wil weten vraag t maar :)