Bekijk originele versie : Wie Gelooft Er In Het Boze Oog En Sihr
missarabia
28-03-2004, 18:35
Hallo allemaal,
De laatste tijd gebeuren er steeds meer dingen in mijn leven die niet prettig zijn. Mijn ouders zeggen dat het el 3ain is. Nou geloof ik daar niet in en had dus een discussie hierover met hun. Volgens mij is dit een bijgeloof uit vroegere tijden. Wie is het eens met mij en wie niet????
Groetjes missarabia
DOUKALIA18
28-03-2004, 19:24
als ik het goed heb staat er in de Koran iets over Sihr ik zal het voor je na vragen
sallaam ,
ik geloof er zeker wel in het staat ook in de koran
mijn ervaring met de e3ien was toen ik nog niet getrouwd was ging ik naar een bruiloft en toen had ik een slank figuur :o en dik lange mooie haar en liet het los en had me licht op gemaakt.
en zag er uit als een bruid en daar aan gekomen keek iedereen naar mij echt iedereen keek de hele tijd naar mij maar ik stond er niet echt bij stil dat ze me een slechte e3ien gaven.
de volgende dag was ik erg ziek geworden ik dacht echt dat ik dood ging
ik had nog nooit zoiets mee gemaakt en toen wil het kwartje en realiseerde mij dat het kwam door de ogen die naar mij keken.
en heb me later met sebbha en gharmel in de mesmar gedaan en toen kwam er een oog uit en midden in midden in die oog werd ie puntig :eek:
schrok echt
nou meid het bestaat ECHT
ik herhaal wel vaak de bgoor
ik zelf geloof er in want het staat duidelijk in de koran en heb familie die het heeft gehad.
missarabia
29-03-2004, 23:15
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat het in de Koran staat. Maar, en dan heb ik het vooral over sihr, komt dit in zo'n grote mate voor als de mensen denken. Ik zie in Marokko overal wel mensen die zeggen gaven te hebben waardoor ze sihr weg kunnen halen. Ik geloof dat gewoon niet. Volgens mij hebben maar een paar mensen een echte gave.
Groetjes
marokkoANGEL
30-03-2004, 09:50
ik geloof er zeker in ik heb het in me omgeving zien gebeuren en ik ken ook mensen die een boze oog hebben......een vriendin van mij had zo mooi lang haar en krullen waren zo mooi gewoon niet normaal ......iedereen zat er altijd aan en alleen maar zegge oh wat ik is het mooi bla bla.....in een paar dagen waren haar haren super dun geworden en zeker 20 cm korter geworden.......en zo kan ik nog meer voorbeelden geven...
Darine_Chamalia
03-04-2004, 22:44
Origineel gepost door missarabia
Hallo allemaal,
De laatste tijd gebeuren er steeds meer dingen in mijn leven die niet prettig zijn. Mijn ouders zeggen dat het el 3ain is. Nou geloof ik daar niet in en had dus een discussie hierover met hun. Volgens mij is dit een bijgeloof uit vroegere tijden. Wie is het eens met mij en wie niet????
Groetjes missarabia
El 3ajn bestaat! Wordt ook 3ajn El Oenta genoemd.
Wat tegen el3jan helpt is het volgende: zodra je het huis verlaat, zeg je 3x Soerra Koel A3oedoe Bie Rabbie Elfalak..
En Hazrat el fak, zijn kleine witte steentjes die je elke vrijdag op de elf7am moet doen!
Sterkte ermee meid.
Darine
misstangaouia
03-04-2004, 23:41
geloof zeker ook in boze ogen komt ook omdat me famillie daar vaak mee te maken hebben gehad
missarabia
04-04-2004, 15:28
HOi Darine el Chamalia,
Wat is elf7am?????????????????????????
Groetjes missarabia
Darine_Chamalia
04-04-2004, 15:40
Origineel gepost door missarabia
HOi Darine el Chamalia,
Wat is elf7am?????????????????????????
Groetjes missarabia
Houtskool (als ik de juiste vertaling heb)..
Schijnt echt te helpen (hazrat el fak) probeer het maar eens!
Succes,
Darine
islamicgirl3
06-04-2004, 15:57
Origineel gepost door toety
sallaam ,
ik geloof er zeker wel in het staat ook in de koran
mijn ervaring met de e3ien was toen ik nog niet getrouwd was ging ik naar een bruiloft en toen had ik een slank figuur :o en dik lange mooie haar en liet het los en had me licht op gemaakt.
en zag er uit als een bruid en daar aan gekomen keek iedereen naar mij echt iedereen keek de hele tijd naar mij maar ik stond er niet echt bij stil dat ze me een slechte e3ien gaven.
de volgende dag was ik erg ziek geworden ik dacht echt dat ik dood ging
ik had nog nooit zoiets mee gemaakt en toen wil het kwartje en realiseerde mij dat het kwam door de ogen die naar mij keken.
en heb me later met sebbha en gharmel in de mesmar gedaan en toen kwam er een oog uit en midden in midden in die oog werd ie puntig :eek:
schrok echt
nou meid het bestaat ECHT
ik herhaal wel vaak de bgoor
Salam Aleikom,
Daarom moeten we als we een mooi of goed persoon zien: MashAllah wal la 7awla wa la quatta illa billah zeggen.
De betekenis: Allah ta3la heeft het zo gewild, er is geen macht of kracht buiten die van Allah ta3la.
Wa Aleikom Salam
Thug_Sebnia
08-04-2004, 14:02
Wa lahu a3lam of je ziek kan worden door het oog van anderen.
misz_zineb
11-04-2004, 13:36
ga naar www.***************** en daar heb je een topic over zwarte magie en sihr alleemaal informatie over het hoe en wat ik heb der veel aan gehad
misz_zineb
11-04-2004, 13:37
www.femmes.du.maroc.nl alles aan mekaar vast
Oemel_Nawawi
11-04-2004, 17:51
Salaam,
Een aantal artikelen hieromtrent in 't Engels, insha ALLAH..
Zuivere bron: http://www.fatwa-online.com/creed/magic/index.htm
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.