Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Je wenkbrauwen epileren ...is dat Haram ??

Pagina's : [1] 2 3

IhSsaN_7
27-03-2004, 19:33

ik las gister dat als je je wenkbrauwen epileert...dat dat haram is want je verandert iets aan je gezicht wat Allah je heeft gegeven........????maar iedereeen epileert...

sammiegirl
27-03-2004, 19:43
ik heb gehoord dat tussen je wenkbrauwen wel mag maar aan je wenkbrauwen zelf niet

Echie
27-03-2004, 20:07
jaaah volgens mij ook jah!

nouredinne_el
27-03-2004, 20:17
kom op waarom zou dat haram zijn je knipt toch ook je haar, scheren enzo.

nouredinne_el
27-03-2004, 20:35

ik zou het gewoon doen als ik een meisje was dan he

Jalilla
27-03-2004, 23:19
Maar dus? HiHihi...maar je mag toch wel ertussen..ik bedoel het is niet de bedoeling dat je op een man gaat lijken...strax is het zo vol dat je ONE BIGG wenkbrauw hebt...in plaats van 2....

Chirihen
27-03-2004, 23:25
alles wat je op een man laat lijken mag je weg halen volgens de islam het is toegestaan om haren weg te halen tussen je wengkbrauwen maar niet je wengkbrauwen zelf dat is harm.

Lima
28-03-2004, 00:17
EPILEREN IS EN BLIJFT HARAM... Ihhsan, kijk niet naar de mensen die epileren... Kijk naar de regels van de Islam. Epileren is net zo iets als TANDEN LATEN BLEKEN OF VIJLEN.....ALLEMAAL HARAM !!! Helaas heb ik hier geen hadith van, andere mensen mischien ? Beslama en denk goed na over wat je doet of wil doen

Someya5
29-03-2004, 11:01
jah maar bij sommige meisjes is het echt nodig...vooral die met mc donalds-wenkbrauwen..!!

najhwa
30-03-2004, 17:34
HEEE SORRY HOOR MAAAR EEN BEUGEL NEMEN IS ZEKER OOK HARAM EN WAAROM IS JE HAREN VERFEN DAN NIER HARAM EN IK HEB EENS NAVRAAG GEDAAN BIJ EEN IMAAM EN DIE ZIJ DAT JE JE WENKBRAUWEN PAS MAG EPILER ALS JE GETROUWD BENT EN TOESTEMING VAN JE MAN HEB GEKREGEN EN IK HEB EENS EFFE GEVRAAGD OF HET HARAM IS OM JE TANDEN TE BLEKEN HARAM IS EN DAT IS OOK ONZIN WANT HET ZIET ER ONREIN UIT ALS JE EEN GEEL GEBID HEBT

lady32
31-03-2004, 14:44
salaam, Toen ik de eerste keer mijn wenkbrauwen epileerde papa zag het gelijk en dat terwijl ik er heel weinig had laten epileren! mijn vader was razend! Maar ik heb van die zware wenkbrauwen je weet wel , net of ik heb één wenkbrauw, dus ik dacht dat mag wel! niet dat ik zo een fijn lijntje wil!! Dat vind ik niet eens mooi, ik heb volle wenkbrauwen en ik wil het zo houden maar dan netjes.Heb je op de arabische tv al eens gezien hoe die gesluierde vrouwen hun wenkbrauwen hebben, gewoon een lijntje en dan geven ze nog hadith dus ik begrijp het niet zo goed! Allah iehdiena

lady32
31-03-2004, 14:50
Salaam, Ik wil nog even reageren op het bleken van tanden! Ik geloof niet dat het haram is om je tanden te bleken.Verzorgen van je tanden is essentieel,Wat is het volgende!! Je tanden ook niet vullen wanneer dat nodig is! Voor een vrouw is het nog belangerijker om er aantrekkelijk uit te zien voor haar man dus!TANDEN ZIJN BELANGRIJK!!!

Unicorn
31-03-2004, 15:06
Mijn moeder heeft zo'n tatoeage (thafferjoent) op haar kin. Is dat ook haram? Die vrouwen van vroeger waren zo ontwetend, kan/wil me niet voorstellen dat ze daarvoor gestraft worden.

ElMeRdIyA
31-03-2004, 16:21
Over het bleken van tanden durf ik niks te zeggen, heb er zelf niet over gehoord, Allahou a3lam. Ik heb wel vaak gehoord over het tanden vijlen (er zijn vrouwen die een split/open ruimte tussen hun 2 voortanden laten vijlen). Die hele hadith ken ik trouwens ook. En ik zag het een paar dagen geleden bij een fatawa op Iqra. Geen twijfel of discussie: het epileren scheren of wat dan ook van je wenkbrauwen is Haram. Wel werd erbij vermeld dat je de haren tussen je wenkbrauwen mag verwijderen en ergens anders op je gezicht (kin, snor enz.) ook (Allahou A3laam). Van je wenkbrauwen moet je afblijven. Hierbij wat bronnen en fatawa’s op een rij: (bron: al-islaam.com) Sheikh Mohammed Ibn 'Oteymien heeft zo'n zelfde vraag beantwoord door te zeggen: "Wat betreft het haar die niet op gewone plekken groeit bij de vrouw, zoals snorharen, of haren op de wangen, is het toegestaan om het weg te halen omdat het verschilt van de natuurlijke aanleg van de vrouw. (Fataawa al-Mar-ah al-Moesliemah; 2/536-537). Aan het fatwa comité van Saudi Arabië werd de vraag gesteld of het toegestaan is voor de vrouw om haren die op haar gezicht groeien te verwijderen. Het antwoord was dat het voor de vrouw toegestaan is om de snorharen weg te halen als deze te veel zijn. Dit geldt ook voor de haren op de dijbenen, benen en schouders. Dit behoort namelijk niet tot het verbod van de boodschapper van Allah dat inhoud dat de vrouw haar wenkbrauwen niet mag epileren. (Abdul-Aziz Ibn Baaz, Abder-razzaaq 'afifi, Abdoellah Ibn Ghadyaan en Abdoellah Ibn Qa'oed. - Fataawa al-ladjnah ad-daa-iemah; 5/194-195 Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper. Het fundamentele uitgangspunt is dat de dienaar de schepping van Allah accepteert, Allah zegt in de Qor'aan: "Voorzeker, Wij hebben de mens in de beste vorm geschapen." (soerat Attien aya 4). Vanuit dit uitgangspunt heeft Allah de Verhevene het veranderen van Zijn schepping verboden verklaard. Psychische stoornissen ontstaan als een persoon het lot van Allah niet accepteert en de schepping van Allah aan wil passen. How far will u go? Allah de verhevene heeft de vrouw die haar wenkbrauwen epileert vervloekt. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zegt in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn): (reeds in eerdere posting door een zuster vermeld) "Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966). Dit omdat desbetreffende persoon de schepping van Allah verandert. Mbt de opmerking over een beugel: Als de tanden niet hun natuurlijke aanleg hebben ingenomen en de tandarts heeft u aangeraden om die beugels in te brengen dan is er niks aan de hand. Is het iets anders dan dit dan heeft men niet het recht om de schepping van Allah te (bijvoorbeeld: je hebt perfect gebit maar je wil iets dat je bij iemand gezien hebt of om op iemand te lijken ofzo) veranderen. Men moet de schepping van Allah accepteren en de influisteringen en twijfelachtigheid van de shaytan te vermijden. Vele vrouwen willen hun schepping veranderen naar een wens die zij willen bereiken, hierbij begaan zij een zonde door de macht van Allah proberen na te doen. In een vers uit de Qor'aan vinden wij de oorzaak van het veranderen van de schepping van Allah waarbij de vervloekte shaytan zegt: "En ik zal hen doen dwalen en ik zal hun ijdelheid opwekken en ik zal hen bevelen de oren van het vee te snijden en ik zal hen bevelen de schepping van Allah te veranderen". En wie in plaats van Allah de Satan tot beschermer neemt, die zal waarlijk een duidelijk verlies lijden." (Soerat Anniessa' aya 119). mbt de vraag over de vrouw die later achterkwam dat haar tatouage op haar kin haram is: Ik heb de bron/bewijs niet bij de hand, maar Allah soubhanah is Barhmartig en vergevingsgezind, voor zover ik weet wordt een gelovige niet gestraft voor iets dat hij/zij echt niet heeft kunnen weten (dat het haram is). Een gelovige heeft wel de plicht om kennis te zoeken. Ik denk inderdaad dat de meesten vrouwen in marokko dit op jongere leeftijd hebben ondergaan, zonder dat zij of hun ouders wisten dat het haram was. Moge Allah hen en ons allemaal vergeven. (El Baqara aya 285).Deze boodschapper gelooft in hetgeen hem van zijn Heer is geopenbaard en ook de gelovigen, allen geloven in Allah, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij maken geen verschil tussen Zijn boodschappers"; en zij zeggen: "Wij hebben gehoord en gehoorzaamd, Heer, wij vragen U vergiffenis en tot U is (onze) terugkeer." 286. Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die vóór ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk." Bovenstaande is een aya uit sourat elBaqara, Allah soubhanah spoort ons aan om als moslim in Hem en in al zijn profeten te geloven. De hadith mbt vijlen van tanden, etc. is van Moeslim en dus Saheeh bevonden. Het is onze plicht om hieraan gehoor te geven,.... wa Allahou a3lam. Dingen die duidelijk zijn zijn duidelijk, vragen stellen is goed om kennis te vergaren, niet met de intentie om net zolang door te vragen (ja maar, ja maar, ja maar) om ooit een keer iemand tegen te komen die je 'toestemming' (idn) geeft om iets te doen dat eigenlijk haram is. Sorry tis een langer bericht geworden dan de bedoeling was... :D

hajatie2
31-03-2004, 21:59

jij bent je wenkbrouwen epuleren is natuurlijk haram

Pagina's : [1] 2 3