Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Morgen is het zover! Sollicitatiegesprek! HELP!

Preci0us__
23-02-2009, 21:14

Salaam o3aleykom dames en heren! InchAllah gaat het goed met jullie allen.. Morgen is -de grote dag- waar ik zo lang op gehoopt had: Een sollicitatie gesprek! Ik moet moet moet deze baan hebben. Niet alleen om de functie zelf, maar ook omdat ik een SJD gerelateerde baan moet hebben voor september! Anders kan ik niet verder met m'n hbo opleiding en word ik van school gestuurd! :( Plaats hier AUB tips die ik goed kan gebruiken. Wat voor soort antwoorden kan ik geven op: Wat zijn je sterkte punten? Wat zijn je zwakke punten? :confused: Waarom dit bedrijf? Etc. Dankjulliewel! Preci0us__

motorola
23-02-2009, 21:57
JE moet voor zorgen dat je jezelv ZO MIN MOGELIJK verdedigd!! met anderwe woorden, ze moeten geen tegenvragen hebben op je functioneren en doen. Kom zeker over, heel belangrijk, maar kom niet uit de hoogte, niet overdrijven. Laat ze interesse in je tonen, zorg ervoor dat je ze nieuwsgierig maakt en dat ze denken dit meisje willen we meer over weten, wat ze allemaal in haar petto heeft. Als ze een vraag stellen en je weet het even niet, denk rustig na, probeer het met voorbeelden duidelijk te maken. Veel vragen kun je verwachten, zoals wat zijn je sterke en zwakke punten. Zorg er voor dat je een aantal voorbereid hebt. Iedereen heeft zwakke punten, dus jij ook. Maar noem het geen zwakke punten, maar verbeterpunten. Ze zullen waarschijnlijk met praktijkvoorbeelden komen, leef je in wat zou jij in die situatie doen en leg uit waarom. En ga niet een andere persoon uithangen van ik ga dit doen omdat dit van me verwacht wordt. Enne wordt je neit aangenomen? Genoeg andere leuke banen, mischien zelfs nog leuker dan deze!! Onthou dat goed, ga relaxed naar je sollicitaite (dus ga vroeg je bed in, kun je goed nadenken tijdens de sollicitatie). Er zijn zoveel dingen op te noemen, maar belangrijkste is, denk goed na voor je iets antwoord:o Succes!!

Preci0us__
23-02-2009, 22:07
JE moet voor zorgen dat je jezelv ZO MIN MOGELIJK verdedigd!! met anderwe woorden, ze moeten geen tegenvragen hebben op je functioneren en doen. Kom zeker over, heel belangrijk, maar kom niet uit de hoogte, niet overdrijven. Laat ze interesse in je tonen, zorg ervoor dat je ze nieuwsgierig maakt en dat ze denken dit meisje willen we meer over weten, wat ze allemaal in haar petto heeft. Als ze een vraag stellen en je weet het even niet, denk rustig na, probeer het met voorbeelden duidelijk te maken. Veel vragen kun je verwachten, zoals wat zijn je sterke en zwakke punten. Zorg er voor dat je een aantal voorbereid hebt. Iedereen heeft zwakke punten, dus jij ook. Maar noem het geen zwakke punten, maar verbeterpunten. Ze zullen waarschijnlijk met praktijkvoorbeelden komen, leef je in wat zou jij in die situatie doen en leg uit waarom. En ga niet een andere persoon uithangen van ik ga dit doen omdat dit van me verwacht wordt. Enne wordt je neit aangenomen? Genoeg andere leuke banen, mischien zelfs nog leuker dan deze!! Onthou dat goed, ga relaxed naar je sollicitaite (dus ga vroeg je bed in, kun je goed nadenken tijdens de sollicitatie). Er zijn zoveel dingen op te noemen, maar belangrijkste is, denk goed na voor je iets antwoord:o Succes!! Hele goede tips!! Echt bedankt!! Check je hoekje, inchAllah!! Ik ga nu dan de belangrijkste vragen die ik zeker kan krijg in word zetten met een antwoord daarop. Ik klap heel snel dicht door zenuwen, dat mag me echt niet overkomen:( Het programma ziet er zeg maar zo uit.. Tis een selectieochtend, waar 54 sollicitanten voor komen!! Uiteindelijk nemen ze morgen 20 tot 25 van deze mensen aan.. Ze beginnen eerst met een introductie, dan een groepsopdracht om te kijken of je intiatief neemt, beslisvaardig bent etc. En daarna de individuele gesprekken. Als je wordt aangenomen krijg je een rondleiding door het gebouw.. :hihi: Ik vind het heel moeilijk om antwoord te geven op de vraag wat mijn sterke en zwakke punten zijn! DjazaakAllaho khairan!