Bekijk originele versie : zelfmoordneigingen
Whoop_whoop
22-02-2009, 21:38
wie heeft hier last van
en
wat doen jullie dan
alleen serieuze reacties a.u.b.
saida123
22-02-2009, 23:27
qoran gaan lezen en bidden
Just_A_Moker
22-02-2009, 23:32
wie heeft hier last van
en
wat doen jullie dan
Niet doen! :(
Meid, je mag me toevoegen ik wil met je praten daarover
nour3ain
22-02-2009, 23:37
ik denk iedereen heeft ze wel gehad,... het verschilt per leeftijd en hoe diep je in een dip zit
schaam daar niet over maar praat, en geloof me, medicijnen helpen niet altijd.... ik heb er veel over gelezen
en ja na een tijdje verdwijnen die gevoelens, vraag me niet hoe
ik spreek uit ervaring,.... elhemdoulillah nooit geprobeerd
maar mijn hele leven de gedachten en pogingen mee gedragen in het geheim
op een jonge leeftijd raakte ik in een diepe verdriet wat heeft te maken met een verhuizing naar buitenland.... sindsdien had ik ze.... jaren later nog.... nu ben ik een dertiger plusser en gelukkiger dan ooit.... ik heb wel heel wat moeten doorstaan,.... ben alleen sterker van geworden
één ding kan ik je zeggen
Leer van jezelf houden
alstublieft
ik denk iedereen heeft ze wel gehad,... het verschilt per leeftijd en hoe diep je in een dip zit
schaam daar niet over maar praat, en geloof me, medicijnen helpen niet altijd.... ik heb er veel over gelezen
en ja na een tijdje verdwijnen die gevoelens, vraag me niet hoe
ik spreek uit ervaring,.... elhemdoulillah nooit geprobeerd
maar mijn hele leven de gedachten en pogingen mee gedragen in het geheim
op een jonge leeftijd raakte ik in een diepe verdriet wat heeft te maken met een verhuizing naar buitenland.... sindsdien had ik ze.... jaren later nog.... nu ben ik een dertiger plusser en gelukkiger dan ooit.... ik heb wel heel wat moeten doorstaan,.... ben alleen sterker van geworden
één ding kan ik je zeggen
Leer van jezelf houden
alstublieft
Juist ja :goedzo:
nour3ain
22-02-2009, 23:57
Juist ja :goedzo:
Het is niet makkelijk, Maar ik geloof in wonderen
Ik kreeg mee te maken toen ik 10 jaar was, jaren later toen ik volwassener werd in mijn huwelijk en tijdens mijn jeugd bij mijn ouders werd het alleen maar erger, zo ongelukkiger was ik dat die gedachten mij altijd volgden en mij dwongen om het te proberen.... toch hield iets mij ervan
in mijn huwelijk werd het alleen maar erger, daar zorgde mijn exman juist meer daarvoor, van shor tot geestelijke geweld, zelfs na de scheiding bleef die maar doorgaan tot ik onder de aarde zou eindigen
na dit alles leerde ik van mezelf houden, ik vond het licht ... de kracht putte ik uit mijn kinderliefde.... Ik leef gelukkiger dan ooit al is de situatie zo moeilijk te accepteren,.... maar van die gedachtes heb ik afscheid genomen sinds nu bijna 2 jaren....
Leer van jezelf houden en praat erover.... waarom zou ik hiervoor schamen,
zelfmoord plegen is Haram, ja dat weten we allemaal
Maar iemand die het pleegd daar mogen we niet over praten hij is gewoon slecht
daar mag je geen begrip voor tonen,... pff allemaal flauwekul
zie het onder jullie ogen wat veel in onze cultuur Taboe is,... wees eerlijk en hard
praat erover en schaam niet
vraag waarom iemand het zo doet, niet voor de lol toch!!!!
wie heeft hier last van en wat doen jullie dan
Als je last hebt van zelfmoordneigingen, dan moet je kijken wat jouw precies zo somber maakt. Sombere tijden gaan altijd voorbij (met of zonder hulp), of je het gelooft of niet, na een tijd (dit kan lang of kort duren), gaat het over. Je moet sterk genoeg zijn om jezelf er doorheen te slepen. Praat erover, met iemand die je heel dierbaar is en die je vertrouwd.
Denk aan de dingetjes die wel goed gaan(bv: studie/werk?), of aan de mensen die om je geven. Je moet niet vluchten voor problemen.
Want je helpt jezelf absoluuut niet door zelfmoord te plegen.
JIJ bent het WAAARD om te leven.
Een leven is iets heeel waardevols.
Je moet kunnen genieten van de mooie dingetjes in het leven. Want als we dood gaan, staat er ons wel méér te wachten dan rust! Allahie hfadna!
R.I.P is alleen werkelijk in sprookjes.
Dood gaan is bovendien helemaal geen pretje, de pijn die je dan voelt is onverdraaglijk. Ook al denk je dat je jezelf 'snel' van kant wilt gaan maken. ECHT NIET, dood gaan is hoe dan ook onverdraaglijk! Je ziel wordt van je lichaam onttrokken. Als je ooit in een ziekenhuis iemand hebt zien sterven, dan hooooop je dat de dood je ver weg mag blijven!
Dus schat, Kop op! En wees blij dat je nog niet dood bent!!!!
Zoek de positieve dingetjes op.
Wasalaam,
Nr3.
Fouzia-Moslima
23-02-2009, 00:02
verkoop je ziel nooit aan de duivel !
nour3ain
23-02-2009, 00:10
Als je last hebt van zelfmoordneigingen, dan moet je kijken wat jouw precies zo somber maakt. Sombere tijden gaan altijd voorbij (met of zonder hulp), of je het gelooft of niet, na een tijd (dit kan lang of kort duren), gaat het over. Je moet sterk genoeg zijn om jezelf er doorheen te slepen. Praat erover, met iemand die je heel dierbaar is en die je vertrouwd.
Denk aan de dingetjes die wel goed gaan(bv: studie/werk?), of aan de mensen die om je geven. Je moet niet vluchten voor problemen.
Je moet kunnen genieten van de mooie dingetjes in het leven. Want als we dood gaan, staat er ons wel méér te wachten dan rust! Allahie hfadna!
Dood gaan is bovendien helemaal geen pretje, de pijn die je dan voelt is onverdraaglijk. Ook al denk je dat je jezelf 'snel' van kant wilt gaan maken. ECHT NIET, dood gaan is hoe dan ook onverdraaglijk! Je ziel wordt van je lichaam onttrokken. Als je ooit in een ziekenhuis iemand hebt zien sterven, dan hooooop je dat de dood je ver weg mag blijven!
Wasalaam,
Nr3. :goedzo: :goedzo: :goedzo:
Tbarkelaah e3lik :hadj:
Wasalaam,
Nr3.
:goedzo:
Berber4life
23-02-2009, 00:17
elke keer als je denkt aan zelfmoord zet je hoofd boven een brandend fornuis(vuur) en probeer dan daarna aan zelfmoord te denken kijken of je het dan nog steeds wil.
nour3ain
23-02-2009, 00:18
elke keer als je denkt aan zelfmoord zet je hoofd boven een brandend fornuis(vuur) en probeer dan daarna aan zelfmoord te denken kijken of je het dan nog steeds wil.
ik weet niet of dat helpt
iets wat in je hoofd zit, zit in je hoofd, en duivel gedachten kunnen moeilijk verdwijnen
Dounia_Rdam
23-02-2009, 00:20
Stagfiro'Allah, mensen worden gekker en gekker
Fouzia-Moslima
23-02-2009, 00:23
Stagfiro'Allah, mensen worden gekker en gekker
je word tegen woordig pas gek verklaard als je eerst je familie uitmoord en dan pas jezelf dan ben je gek ! Stagfiroe'Allah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.