Bekijk originele versie : schoonmaakactie!!
Zeven aanhoudingen bij grote anti-hennepactie
LEEUWARDEN - De politie Friesland heeft donderdagochtend in de Leeuwarder wijk De Wielenpôlle in twaalf woningen hennepplantages opgerold. Agenten omsingelden de hele wijk met 140 woningen. Bij de actie werden ongeveer honderd politiemensen ingezet.
Agenten doorzochten 39 woningen en hielden zeven verdachten aan. De politie sloot alle in- en uitvalswegen van de wijk de hele ochtend af. Kinderen moesten hun schooltassen openen om aan te tonen dat ze geen verdachte spullen de wijk uitsmokkelden. Ook was er controle van voertuigen van mensen die de wijk uit wilden. Bewoners konden zich wel vrij door de wijk bewegen en de buurt verlaten.
Aanleiding voor de actie was een tip van energiemaatschappij Essent. ,,Het bedrijf constateerde een extreem hoog energieverbruik in de wijk'', aldus een politiewoordvoerder. Een controlevlucht met een helikopter bevestigde dat beeld. Infraroodbeelden lieten een verhoogde concentratie warmtebronnen in De Wielenpôlle zien. In zeven woningen werd illegaal stroom afgetapt.
Bewoners liepen donderdagochtend verdwaasd in badjassen en op pantoffels over straat. Sommigen reageerden verbolgen op de omsingeling van de wijk. ,,Had dit niet anders gekund?'', vroeg een buurtbewoner zich af.
De politie heeft meer dan 2000 hennepplanten inbeslaggenomen. Alle planten en apparatuur die bij de kweek wordt gebruikt, zijn met drie containerauto's afgevoerd en vernietigd. Volgens de politie was de actie een succes. ,,Bij het begin was er een kleine vechtpartij, maar verder verliep alles prima'', aldus de woordvoerder.
Dagblad van het Noorden, 26 maart 2004
AlHoceima_Leila
26-03-2004, 13:57
haha ik had het al gelezen grappig zeg
alleen snap ik niet waarom ze in de tassen van de kinderen kijken :confused:
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
Misschien om te kijken of er weed-plantjes in de tassen zit?
Belachelijk toch, maar goed...het zal wel een reden hebben... :rolleyes:
Tjiiiisk tis toch wat mogen ze niet eens een paar plantjes hebben.
Welke kant gaat het toch op in deze wereld.
Plantenhaters :D
Maar een beetje overdreven was het wel. Pfff je zal er maar wonen, niets vermoedend uit je slaap worden gerukt en dan staat er geen Gamma of Praxis klaar om je boeltje weer te renoveren!!! ;)
Origineel gepost door gaviel
Tjiiiisk tis toch wat mogen ze niet eens een paar plantjes hebben.
Welke kant gaat het toch op in deze wereld.
Plantenhaters :D
Maar een beetje overdreven was het wel. Pfff je zal er maar wonen, niets vermoedend uit je slaap worden gerukt en dan staat er geen Gamma of Praxis klaar om je boeltje weer te renoveren!!! ;)
:D
Een paar planten... :D
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
Ik snap het wel. Het is (stigmatiserend) allemaal SKORUM wat daar woont, ook de kinderen. Kampers zijn het en in heel Leeuwarden bekend als de minste wijk van de stad. Overigens grotendeels van dat typische autochtone stadsvolk met te veel klatergoud, geblondeerd en zonnebank(te)bruin wat op hun slippers de boadskapp'n doet op zaterdag. Ik vond het niet grappig. Het wordt hoog tijd dat de gemeente Leeuwarden 's wat doet. Misschien dat Geert Dales de bezem erdoorheen weet te halen.
Niet dan?
2000 is toch niet veel in mijn tuin staan (andere soorten dan wel) denk ik bijna!!! net zoveeeeel. :p
Origineel gepost door Erwin
Ik snap het wel. Het is (stigmatiserend) allemaal SKORUM wat daar woont, ook de kinderen. Kampers zijn het en in heel Leeuwarden bekend als de minste wijk van de stad. Overigens grotendeels van dat typische autochtone stadsvolk met te veel klatergoud, geblondeerd en zonnebank(te)bruin wat op hun slippers de boadskapp'n doet op zaterdag. Ik vond het niet grappig. Het wordt hoog tijd dat de gemeente Leeuwarden 's wat doet. Misschien dat Geert Dales de bezem erdoorheen weet te halen.
Ik begrijp het ook, hier waar ik woon zijn het ook de kampers die voor moeilijkheden veroorzaken. Ze dealen en de politie doet net of z'n neus bloedt... :kwaad:
Tot er wat gebeurd, dan is er mot... :confused:
AlHoceima_Leila
26-03-2004, 14:22
Origineel gepost door sahira
Misschien om te kijken of er weed-plantjes in de tassen zit?
Belachelijk toch, maar goed...het zal wel een reden hebben... :rolleyes:
jah dat denk ik ook jah
Origineel gepost door Erwin
OHHhhhhhhhhhhhhhhh nu snap ik het
jah ik weet niet hoe daar is
ik dacht dat het wel goed zat
maar jah
bedankt voor je uitleg :goedzo: :zwaai:
Origineel gepost door wolfowitz
Ook de "schurken(vrij)staten" in Nederland worden nu aangepakt.
Ze gaan maar eens integreren, die kampers, met hun belasting voordeeltjes die oplopen tot 97 %!!!!!!!!!
Zelfs dat was ze nog te veel, vandaar die wiet, want die verkoopt natuurlijk "zwart".
Integratiecursus voor kamper autohandelaren!
"nou, meneer, van dat ohtootje hepu allenig maor plesier, de tenk lijkt wel niet leeg te willen, en met zoo'n spartstuurtje gleeeit U door de boggies; en dat allemaal voor deusent eurootjes!!!!!!!!!!!"
wat wiel u meer!".
de leraar;
Nee, dat is fout!
Eerst informeert U naar de wensen van de klant, en zijn voorkeuren voor merk en kleur.
Dan aait U over het hoofd van zijn kinderen, en zegt"leuke kinderen heeft U".
Vervolgens biedt U een kopje koffie aan, en stelt voor de verkoopcatalogus te bekijken!
:D
sommige mensen zijn nooit tevreden... :rolleyes:
Origineel gepost door Corrie
Zonde, ze worden vernietigd....
Ze zouden ze ook aan iemand kunnen geven die hennepkleding, papier, touw of weet ik veel wat maakt...
Alles wat in beslag genomen word wordt maar weggegooit, ik vind dat nonses...
Maar erwin, meen je dat, leeuwarden??
Ik ben daar op een wolfclan teaching geweest(indianen), het leek zo vredig... ;)
Maar ik weet presies hoe dat komt...
Dat komt omdat het friesen zijn, wonen hier al eeuwen en zijn nogsteeds niet geintergreerd...
Friesen, daar moet je mee oppassen, ongeintergreerd zooitje... ;) :D
Je kan er ook zeep van maken! Ooit ben ik in Amsterdam bij een wiet-dag geweest, ze lieten alles zien wat met de plant te maken had. Naast roken, uitproberen en de plant opzich bewonderen..(het waren kanjers, sommige echt oud..) Het mooiste vond ik de bruidskleding en de daarbij behorende wiet-boeket! :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.