Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Osama groot leermeester

Pagina's : [1] 2

appie666
26-03-2004, 11:53

door Willem Oltmans Wie wil mee praten of meedenken over hoe 09-11 New York en en 03-11 Madrid echt in elkaar heeft gezeten, zal toch even een stap terug moeten doen en zich verplaatsen in de schoenen van Al Queda of het Islamitische verzet na het ondervinden van negen eeuwen christelijke terreur in de islamitische wereld. Sukarno leerde mij tussen 1956 en 1966 in privélessen hoe de islamitische wereld naar het westen keek. Met ons kwade geweten gingen we er vanuit, dat hij ons Nederlanders haatte. Niets was verder van de waarheid. Hetzelfde geldt voor Osama bin Laden of het opnieuw opgang gekomen verzet vanuit het Oosten tegen aanhoudende westerse terreur vanuit het westen. De Jihad, de nu woedt, is niet gericht tegen Amerikanen of westerlingen, maar tegen de interventiepolitiek van huidige geallieerde regeringen om islamieten in Palestina, Iraq of waar ook de wet voor te schrijven en zonder enige schroom Islamieten als straathonden af te schieten. Riepen de US straaljagerpiloten boven Afghanistan niet naar elkaar, "Het is als de eendenjacht in Kentucky." Wel islamieten voelen zich geen Amerikaanse eenden. Spanje is een veelbetekenende generale repetitie geweest in de zich ontwikkelende islamitische tegenactie op de Bush-Blairoorlog tegen het zogenaamde terrorisme. Op de Azoren, een jaar geleden, was Aznar er apentrost op gastheer te mogen zijn van de twee idioten, Bush en Blair, die niet begrepen, dat ze met vuur speelden. Al Quada bepaalde de afgang van Aznar voor straf voor zijn gedraai en gelieg. Hij wist als ieder weldenkend mens meteen, dat Al Quada 03-11 uitvoerde, maar hij hoopte ETA de schuld te kunnen geven, tot na de verkiezingen van zondag. Ook dat gelieg faalde. Al Quada bracht Aznar down. Al Quada zal Blair de coup de grace toedienen. Let maar goed op. En Al Quada heeft al een einde aan het Bush II regime gemaakt, kijk maar naaar de smoelen, die George nu trekt. Hij zit in de verdedging. Rumsfeld heeft al gezegd, dat zijn baas hem en Powell verboden heeft zich nog verder in de herverkiezingscampagne te mengen of uit te laten. De nood voor de amateur uit Texas, die de dood van 600 Amerikanen, en de hemel mag weten hoeveel Afghanen en Irakezen, op zijn geweten heeft, weet zelf al, dat hij de sigaar is. Grootleermeester Osama bin Laden verdient van de hele westerse wereld een bloemetje - evenals het Irakese en Afghaanse verzet- door ons te hebben verlost van door ons democratisch gekozen leiders, die zich ontpopten als schurken. In Madrid kon de verkiezing, dankzij een minilesje van Al Quada tijdig op scherp worden gesteld, omdat eindelijk begrepen werd wat voor een leugenachtige bende in Madrid de dienst uit maakte. Tachtig en meer procent van de Spanjaarden was tegen de oorlog in Iraq. Waarom zitten er dan Spaanse militairen? Nu kan London zich voorbereiden op een dergelijk lesje, en wellicht Rome, waar een andere gangster in de klasse Bush Blair de dienst uit maakt. Voor mij is een gangster iemand, die tegen de klippen op het land voorliegt en bedriegt om tegen ieder prijs eigen machstpositie te kunnen handhaven, in het geval van Berlusconi, eigen kas nog verder te spekken. Het wordt de hoogste tijd de westerse politiek (na 900 jaar) jegens de islamitische wereld - vooral in Palestina - aan te passen aan nieuwe realteiten en de Jihad tegen het westen houdt vanzelf op. 14-3-2004 Men zou meer colums moeten lezen van deze homo i.p.v. die dikzak Theo.

Scottie
26-03-2004, 12:42
Nou, als die bin Ladern zo gevierd was, waarom moet die engerd dan in een donker hol in een hele grote onvindbare berg wonen ergens in het achterland van Afghanistan. Oltmans is een Amerika-hater. Met haat komen we niet zo ver. En dan die schijnheilige opmerking over homo hier en homo's daar. Het is nog steeds die islam die homo's veroordeelt. Als goede moslim hoor je tegen homo's te zijn. Iemand die sympathiseert met een homo deugt niet als moslim. Als een homo een Marokkaan versiert moet die homo dood, nu een homo een moslim welgevallig stukje heeft geschreven dan mag die homo blijven. Selectieve haat, selectieve verontwaardiging en selectief verdriet, de nieuwe mens, de moslimmens. Dat Oltmans zo klakkeloos 6000 mensen uit zijn roze maar gekreukelde roze hoed tovert is een ding, dat hun dood de schuld van Bush zou zijn is twee, maar dat hij de doden en verminkten en gemartelden van bijvoorbeeld Saddam doet Oltmans steevast af als onzin. De Amerikanen zouden Saddam gesteund hebben. "Ja" dat klopt, maar dat gaf Saddam nog niet het recht of de plicht een complete martel en moordindustrie op gang te brengen. Oltmans is net als vele moslims hier, overal tegen, zeker tegen Amerika en/of joden, ze zijn nooit ergens voor. Zodra er hier iets moslimachtigs komt, dan gaat Oltmans, want zo is die man, daar ook tegen in. Dat hij tegen Bush is maakt hem nog geen vriend van de islam.

appie666
26-03-2004, 12:53
Origineel gepost door Scottie Nou, als die bin Ladern zo gevierd was, waarom moet die engerd dan in een donker hol in een hele grote onvindbare berg wonen ergens in het achterland van Afghanistan. Oltmans is een Amerika-hater. Met haat komen we niet zo ver. En dan die schijnheilige opmerking over homo hier en homo's daar. Het is nog steeds die islam die homo's veroordeelt. Als goede moslim hoor je tegen homo's te zijn. Iemand die sympathiseert met een homo deugt niet als moslim. Als een homo een Marokkaan versiert moet die homo dood, nu een homo een moslim welgevallig stukje heeft geschreven dan mag die homo blijven. Selectieve haat, selectieve verontwaardiging en selectief verdriet, de nieuwe mens, de moslimmens. Zodra er hier iets moslimachtigs komt, dan gaat Oltmans, want zo is die man, daar ook tegen in. Dat hij tegen Bush is maakt hem nog geen vriend van de islam. Wat *** je allemaal, hoe kom je erbij dat ik homo's haat? Homoseksualiteit is gewoon iets dat de Islamitsiche gemeenschap niet accepteert, maar dit wil niet zeggen dat ik bij voorbaat al iets afkeur wat een homo zegt, wat een onzin zeg!

GrandmasterJ
26-03-2004, 12:58
Morabet weet je wel waar je het over hebt? ik zou eens vaker naar het nieuws kijken en goed je ogen en oren open doen en dan iets nuttigs zegt, want je kraamt echt onzin uit.

Scottie
26-03-2004, 13:28

Nou, misschien dat Appie geen homo's haat. Fijn. Is hij moslim dan maakt die tolerantie hem verdacht, is hij geen moslim dan is er niets nieuws onder de zon. Meestal gooien moslims de boodschapper met het slecht nieuws van de rots af, maar nu een homo een stukje schrijft dat zo uit de zandloper van een moslimfanaat had kunnen komen, nu krijgt die homo "respect". Ik heb mijn stukje herschreven en het is er niet aardiger op geworden. Ik het het artikel van Oltmans gelezen. Hij zou zijn stukjes beter in alinea's kunnen indelen. Ik denk dat ik de kern wel begrijp: er is geen terrorisme. Bush en Blair krijgen klappen omdat ze wel een oorlog tegen die terreur zijn begonnen. Aznar is ook gestraft. Alsof Al Kwaaida nu de rechters van de wereld zijn. Het is dus hun eigen schuld. In dat kader past ook de paranoide gedachte dat Busch de Twin Towers en die 8000 doden zelf heeft laten opblazen. Waar die negen eeuwen terreur van het Westen dan uit heeft bestaan wordt niet duidelijk. Oltmans schopt graag om zich heen, maar wie stelt moet bewijzen. Dat de veroverings, of imperialistische orlogsvoering door moslims vanaf de Profeet gekenmerkt werden door wreedheid en geweld laat Oltmans even buiten beschouwing. Dat de fanatieke islam waar die terechtgestelde Yassin voor stond de verovering van de wereld als doel heeft en het bekeren van niet-moslims tot de islam laat Oltmans ook maar even weg. Dat Bin Laden droomt van een groot islamitisch rijk in verenigde Arabische landen is best. Maar zijn droom hoeft niet de nachtmerrie van een ander te worden. Waarbij de vraag gesteld kan worden of Bin Laden wel namens anderen praat. Was hij niet zo rijk geweest, niet zo gestoord dan hadden we wellicht nooit van die Hitler gehoord. Interessant dat Oltmans Soekarno erbij haalt. Het zal wel waar zijn wat deze reeds lang afgezette en inmiddels dode president zei. Was het niet Soekarno die een uiterst streng onderdrukkingsapparaat in stand hield? Was het niet onder diens regering dat er tienduizenden communisten of vermeend communisten in kampen zijn vermoord? Kijken we even naar de jaartallen 1956-1966 dan stel ik vast dan sinds 1966 in de 38 jaar daarna wel wat veranderd is. Ook al doet Oltmans het voorkomen dat dat niet zo is. Zodra er hier iets moslimachtigs komt, dan gaat Oltmans, want zo is die man, daar ook tegen in en op dezelfde toon: schelden, denigrerend. Zoals hij behandeld is. Deze man heeft behoefte te haten, tegen die achergrond past hij zo op de loonlijst van Bin Laden. Het wordt steeds begrijpelijker dat de Nederlandse Stat deze man de mond wilde snoeren. Dat hij tegen Bush is maakt hem nog geen vriend van de islam. Oltmans is een adder in een zijden kous, een roze kous, vol ladders en rafels.

Aislin
26-03-2004, 13:36
Alleen de topic titel al ....Osama groot leermeester :kwaad: Leermeester in het doden en onderdrukken van zijn eigen broeders en zusters in Afghanistan BAH!!! :rolleyes:

Perez
26-03-2004, 18:33
Ik ben het met Aislin eens. Toen Osama en zijn kornuiten het voor het zeggen had in Afghanistan viel er niet veel te leren. Zeker niet voor de vrouwen. En voor de jongens niet veel meer dan gevechtstechnieken. Want zo langzamerhand verwerden de scholen tot trainingscentra. 'k Heb dit al vaker aangeprezen, maar nogmaals wil ik het boek noemen 'Gesluierd door Afghanistan' van de spaanse schrijfster Ana Tortajada. Hierin verwoord zij de gevoelens en levens van de Afghaanse vluchtelingen in Peshawar, waar ze is geweest. Ook is ze in Kabul geweest en heeft ook daar vele Afghanen gesproken. Zij brengt onder woorden wat deze mensen zelf niet vertellen konden.

Aislin
27-03-2004, 01:53
Graag voeg ik daar de volgende titels aan toe. Ahmed Rashid De taliban (ben ik nog aan het lezen) http://www.nnbh.com/base/34/images/9045004534.jpg Siba Shakib Naar Afghanistan komt God alleen nog om te huilen. http://www.nnbh.com/base/03/images/9069744503.jpg Zoya Zoya een Afghaanse vrouw. http://www.nnbh.com/base/16/images/9022531716.jpg Saskia Kunst Ik zal zijn als as Rondreis door Afghanistan http://www.nl.bol.com/intershoproot//BOOKCOVER/FC/9/0/2/8/4/902841813X.gif Latifa Gestolen gezicht http://www.bruna.nl/intershoproot/eCS/Store/nl//images/9058312801.jpg Christina Lamb De borduursters van Herat http://www.nl.bol.com/intershoproot//BOOKCOVER/FC/9/0/5/8/3/9058312860.gif Jane Goodwin De tol van de eer http://www.nnbh.com/base/30/images/9044980130.jpg

Perez
27-03-2004, 08:36
Aislin, hardstikke bedankt. Ik lees veel van zulk soort waargebeurde boeken. Nu kan ik weer vooruit. 'k Had gisteren net bij de bibliotheek gezocht naar een ander boek van Shakib Siba, namenlijk 'Een eindeloze vlucht' die was helaas uitgeleend.

Peej
27-03-2004, 10:13
Origineel gepost door appie666 door Willem Oltmans Wie wil mee praten of meedenken over hoe 09-11 New York en en 03-11 Madrid echt in elkaar heeft gezeten, zal toch even een stap terug moeten doen en zich verplaatsen in de schoenen van Al Queda of het Islamitische verzet na het ondervinden van negen eeuwen christelijke terreur in de islamitische wereld. Sukarno leerde mij tussen 1956 en 1966 in privélessen hoe de islamitische wereld naar het westen keek. Met ons kwade geweten gingen we er vanuit, dat hij ons Nederlanders haatte. Niets was verder van de waarheid. Hetzelfde geldt voor Osama bin Laden of het opnieuw opgang gekomen verzet vanuit het Oosten tegen aanhoudende westerse terreur vanuit het westen. De Jihad, de nu woedt, is niet gericht tegen Amerikanen of westerlingen, maar tegen de interventiepolitiek van huidige geallieerde regeringen om islamieten in Palestina, Iraq of waar ook de wet voor te schrijven en zonder enige schroom Islamieten als straathonden af te schieten. Riepen de US straaljagerpiloten boven Afghanistan niet naar elkaar, "Het is als de eendenjacht in Kentucky." Wel islamieten voelen zich geen Amerikaanse eenden. Spanje is een veelbetekenende generale repetitie geweest in de zich ontwikkelende islamitische tegenactie op de Bush-Blairoorlog tegen het zogenaamde terrorisme. Op de Azoren, een jaar geleden, was Aznar er apentrost op gastheer te mogen zijn van de twee idioten, Bush en Blair, die niet begrepen, dat ze met vuur speelden. Al Quada bepaalde de afgang van Aznar voor straf voor zijn gedraai en gelieg. Hij wist als ieder weldenkend mens meteen, dat Al Quada 03-11 uitvoerde, maar hij hoopte ETA de schuld te kunnen geven, tot na de verkiezingen van zondag. Ook dat gelieg faalde. Al Quada bracht Aznar down. Al Quada zal Blair de coup de grace toedienen. Let maar goed op. En Al Quada heeft al een einde aan het Bush II regime gemaakt, kijk maar naaar de smoelen, die George nu trekt. Hij zit in de verdedging. Rumsfeld heeft al gezegd, dat zijn baas hem en Powell verboden heeft zich nog verder in de herverkiezingscampagne te mengen of uit te laten. De nood voor de amateur uit Texas, die de dood van 600 Amerikanen, en de hemel mag weten hoeveel Afghanen en Irakezen, op zijn geweten heeft, weet zelf al, dat hij de sigaar is. Grootleermeester Osama bin Laden verdient van de hele westerse wereld een bloemetje - evenals het Irakese en Afghaanse verzet- door ons te hebben verlost van door ons democratisch gekozen leiders, die zich ontpopten als schurken. In Madrid kon de verkiezing, dankzij een minilesje van Al Quada tijdig op scherp worden gesteld, omdat eindelijk begrepen werd wat voor een leugenachtige bende in Madrid de dienst uit maakte. Tachtig en meer procent van de Spanjaarden was tegen de oorlog in Iraq. Waarom zitten er dan Spaanse militairen? Nu kan London zich voorbereiden op een dergelijk lesje, en wellicht Rome, waar een andere gangster in de klasse Bush Blair de dienst uit maakt. Voor mij is een gangster iemand, die tegen de klippen op het land voorliegt en bedriegt om tegen ieder prijs eigen machstpositie te kunnen handhaven, in het geval van Berlusconi, eigen kas nog verder te spekken. Het wordt de hoogste tijd de westerse politiek (na 900 jaar) jegens de islamitische wereld - vooral in Palestina - aan te passen aan nieuwe realteiten en de Jihad tegen het westen houdt vanzelf op. 14-3-2004 Men zou meer colums moeten lezen van deze homo i.p.v. die dikzak Theo. Het verbaasd me steeds weer hoe opportunistisch sommige extreme moslims zijn. Ze lopen Bush constant (en terecht) te vervloeken. Maar als die gek beweert dat hij tegen het homohuwelijk is huppelen alle extreempjes ineens in vrolijke ganzenpas achter Mijnheer Bush aan. Zie hier: http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=3866738#post3866738 Homoseksuelen worden hier op de site meermaals virtueel gestenigd en verbrand. Maar als menere Oltmans (een praktizerende ras-homoseksueel) iets zegt in het voordeel van Osama Bin Lafbek.......Inderdaad; dan huppelen alle extreempjes ineens in vrolijke ganzenpas achter Mijnheer Oltmans aan. Hypocriet opportunisme dus. Iets waar ik een beetje misselijk van wordt.

Peej
27-03-2004, 10:28
Origineel gepost door appie666 Wat *** je allemaal, hoe kom je erbij dat ik homo's haat? Homoseksualiteit is gewoon iets dat de Islamitsiche gemeenschap niet accepteert, maar dit wil niet zeggen dat ik bij voorbaat al iets afkeur wat een homo zegt, wat een onzin zeg! Tsja, onderstaande link maakt het wel duidelijk denk ik. http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=3853003#post3853003 Voor diegenen die te lui zijn om te klikken zet ik hier even het citaatje neer. Ik denk dat die homo's meer doelen op het feit dat Nederlandse homo's niet schoon zijn van binnen Appie straatMarokkaan en anti-homo

Aislin
27-03-2004, 12:45
Hallo Perez Ook ik verslind die boeken, ik heb een aantal van wat er in mijn kast staat op mijn website gezet, als je op onderstaande link klikt dan krijg je een lijst met waargebeurde verhalen, mijn lijst is nog lang niet kompleet ik moet er nog vele bijzetten maar voorlopig kun je voorruit. http://groups.msn.com/VluchtelingenCommunitie/boekenmarkt.msnw

redouan19
27-03-2004, 13:22
Mooie column weer. Altijd plezierig om zijn inzichten te lezen. Weer eens wat anders dan de mainstream ;)

appie666
27-03-2004, 14:08
Origineel gepost door Peej Tsja, onderstaande link maakt het wel duidelijk denk ik. http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=3853003#post3853003 Voor diegenen die te lui zijn om te klikken zet ik hier even het citaatje neer. Ik ben inderdaad een tegenstander van homoseksualiteit omdat ik het pervers vind, en omdat het niet wordt geaccepteerd door de Islam. Maar van enige haat is geen nogmaals geen sprake! En hopelijk begrijp je dat 'anti' en 'haat' geen synoniemen zijn ;)

appie666
27-03-2004, 14:14

Origineel gepost door Peej Het verbaasd me steeds weer hoe opportunistisch sommige extreme moslims zijn. Ze lopen Bush constant (en terecht) te vervloeken. Maar als die gek beweert dat hij tegen het homohuwelijk is huppelen alle extreempjes ineens in vrolijke ganzenpas achter Mijnheer Bush aan. Zie hier: http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=3866738#post3866738 Homoseksuelen worden hier op de site meermaals virtueel gestenigd en verbrand. Maar als menere Oltmans (een praktizerende ras-homoseksueel) iets zegt in het voordeel van Osama Bin Lafbek.......Inderdaad; dan huppelen alle extreempjes ineens in vrolijke ganzenpas achter Mijnheer Oltmans aan. Hypocriet opportunisme dus. Iets waar ik een beetje misselijk van wordt. Ik oordeel niet op wie wat zegt, maar op wat men zegt. Ik hoop dat jij dat ook bij mij doet :D

Pagina's : [1] 2