Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : OnderOogLidCorrectie HARAM?

Nice
19-02-2009, 18:25

Ik heb al een tijdje last van wallen onder me oog en vind het geen pretje , ziet er zo vermoeid uit , mensen noemen me junk en zeggen dat ik veranderd ben en lelijker geworden heb alle cremes geprobeerd , alle andere tips , van theezakjes tot koude dingen op je oog het is geloof ik erfelijk nu wil ik een onderooglidcorrectie en wil weten voordat ik het doe of het haram is of niet.. mvg nice..

mizzo
19-02-2009, 18:39
Je mag niks aan je lichaam veranderen tenzij dit noodzakelijk is en dus een gevaar voor je gezondheid kan betekenen zoals een borstverkleining wanneer je rug hieronder komt te lijden. Allahoe a3lem. Ik heb geen daliel bij de hand helaas. Ik hoop dat iemand anders je daarmee kan helpen incha Allah.

Rood79
20-02-2009, 06:35
Ik heb al een tijdje last van wallen onder me oog en vind het geen pretje , ziet er zo vermoeid uit , mensen noemen me junk en zeggen dat ik veranderd ben en lelijker geworden heb alle cremes geprobeerd , alle andere tips , van theezakjes tot koude dingen op je oog het is geloof ik erfelijk nu wil ik een onderooglidcorrectie en wil weten voordat ik het doe of het haram is of niet.. mvg nice.. Het is cosmetisch en voor de buitenwereld. Je draagt geen 'last' op je schouders/ is geen noodzaak. Dat een ander daar iets van vindt is zijn/ haar probleem. Sluit me aan bij reactie van vorig geplaatst bericht van zuster.

rahmatullah
20-02-2009, 12:47
Ik heb al een tijdje last van wallen onder me oog en vind het geen pretje , ziet er zo vermoeid uit , mensen noemen me junk en zeggen dat ik veranderd ben en lelijker geworden heb alle cremes geprobeerd , alle andere tips , van theezakjes tot koude dingen op je oog het is geloof ik erfelijk nu wil ik een onderooglidcorrectie en wil weten voordat ik het doe of het haram is of niet.. mvg nice.. Haraam lijkt mij. Weet je wat niet haraam is, correctie aan je zelfvertrouwen. Who cares wat die mensen zeggen. Je denkt iig aan wat Allah zou denken, ga daar mee door :goedzo:

MamaVanM
20-02-2009, 12:48

Er wordt heel vaak gevraagd naar deze zaken. In het oosten bijvoorbeeld willen heel veel vrouwen een borstvergroting laten doen zodat hun man geen andere vrouw trouwt. In dat geval zeggen veel olama dat het mogelijk is en anderen weer niet. Dus ze zijn het niet helemaal met elkaar over eens. Je moet mensen raadplegen die je met harde bewijzen kunnen helpen, want dit is een serieuze zaak en hier ga je je antwoord niet vinden.

mizzo
20-02-2009, 12:55
Er wordt heel vaak gevraagd naar deze zaken. In het oosten bijvoorbeeld willen heel veel vrouwen een borstvergroting laten doen zodat hun man geen andere vrouw trouwt. In dat geval zeggen veel olama dat het mogelijk is en anderen weer niet. Dus ze zijn het niet helemaal met elkaar over eens. Je moet mensen raadplegen die je met harde bewijzen kunnen helpen, want dit is een serieuze zaak en hier ga je je antwoord niet vinden. Interessant om te weten. Weet je ook welke olama's hier meningsverschillen over hebben? Het is inderdaad een serieuze zaak en van wat ik heb begrepen zijn de meesten het overeens dat je slechts veranderingen mag toebrengen aan je lichaam wanneer dit schadelijk voor je gezondheid is. Allahoe a3lem.

baklava007
20-02-2009, 13:52
ik denk persoonlijk dat het haram is. ze zeggen je moet je lichaam accepteren zoals die is. geen verminkingen of cosmetische ingrepen, tenzij het noodzakelijk is. maar als het je zelfvertrouwen aantast ja, ik weet t ook niet. ik heb er zelf ook last van en sta voor dezelfde dilemma als jij. je bent dus niet alleen. kan je pa of iemand anders het niet voor je navragen bij de imam van de moskee. mischien weet hij t wel succes meid.

MamaVanM
20-02-2009, 17:02
Interessant om te weten. Weet je ook welke olama's hier meningsverschillen over hebben? Het is inderdaad een serieuze zaak en van wat ik heb begrepen zijn de meesten het overeens dat je slechts veranderingen mag toebrengen aan je lichaam wanneer dit schadelijk voor je gezondheid is. Allahoe a3lem. Het is in het arabisch, maar als je het wilt kan ik het je wel geven. Er zijn vrouwen die na 3 of 4 bevallingen hangende borsten krijgen en die er psychisch niet goed van worden of die een nadeel van krijgen in hun relatie kunnen er voor kiezen om een operatie onder te gaan die de borst laat keren naar zijn normale omvang. DIt mag volgens de olama wel. Maar als je een b hebt en je wilt dd of zo dan mag het niet, want het is niet nodig.

mizzo
20-02-2009, 17:16
Het is in het arabisch, maar als je het wilt kan ik het je wel geven. Er zijn vrouwen die na 3 of 4 bevallingen hangende borsten krijgen en die er psychisch niet goed van worden of die een nadeel van krijgen in hun relatie kunnen er voor kiezen om een operatie onder te gaan die de borst laat keren naar zijn normale omvang. DIt mag volgens de olama wel. Maar als je een b hebt en je wilt dd of zo dan mag het niet, want het is niet nodig. Mijn arabisch is helaas niet zo sterk, maar bedankt voor de moeite. Ook wanneer je veel bent afgevallen kan je te maken krijgen met hangende borsten. Daar vrees ik namelijk voor. Als je dat eenmaal hebt dan is er geen weg meer terug (tenzij je weer veel aankomt). En een tijd lang zat ik ook te denken aan een borstlift operatie of een andere vorm van borstcorrectie. Ik heb toen verschillende daliels gehad, maar de meeste waren het overeens dat dit soort operaties alleen gedaan mogen worden wanneer het je gezondheid aantast. Niet dat je het doet om je schoonheid te vergroten voor jezelf of voor een ander. Allahoe a3lem natuurlijk. Ik weet ook niet in hoeverre die daliels te vertrouwen waren, maar ik hoop dat er een uitweg mogelijk is zonder in zondes te vallen.

Rood79
22-02-2009, 11:25
Ik heb al een tijdje last van wallen onder me oog en vind het geen pretje , ziet er zo vermoeid uit , mensen noemen me junk en zeggen dat ik veranderd ben en lelijker geworden heb alle cremes geprobeerd , alle andere tips , van theezakjes tot koude dingen op je oog het is geloof ik erfelijk nu wil ik een onderooglidcorrectie en wil weten voordat ik het doe of het haram is of niet.. mvg nice.. zie onder punt 1: laatste zinnen http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=56&zoek=transplantatie