Bekijk originele versie : Sharon wel doelwit
De Palestijnse Hamas-beweging zal geen Amerikaanse doelen aanvallen in antwoord op de moord op haar geestelijk leider, sjeik Ahmed Yassin. Wel ziet de Hamas het als zijn plicht de Israëlische premier Ariel Sharon te vermoorden. Dat hebben de nieuwe leiders van de Hamas woensdag gezegd. Na afloop van een grote Hamas-demonstratie in Gaza-stad werd een golf van aanslagen in Israël aangekondigd.
Sharon.
"Het is het recht, of liever de plicht, van het verzet om zich te richten op de leiders van het zionistische terrorisme, zoals die zich hebben gericht op de symbolen van het verzet, onder wie het laatste en het grootste symbool, Yassin", zei Khaled Mashaal in een telefonisch interview met het persbureau AP. Mashaal is de in Syrië gestationeerde politieke leider van de beweging.
Kort nadat zijn geestelijk leider, sjeik Ahmed Yassin, maandag door Israël was geliquideerd had de Hamas bedekte dreigementen geuit aan het adres van de Verenigde Staten. In een verklaring zei de Hamas dat de Amerikaanse steun aan Israël de aanslag op Yassin mogelijk had gemaakt en dat "alle moslims van de wereld" er eer in zouden stellen deel te nemen aan de " vergelding voor deze misdaad". De Amerikaanse president George Bush zei het dreigement serieus te nemen.
Abdel Aziz Rantisi, die dinsdag tot de nieuwe Hamas-leider in de Gazastrook werd gekozen, zei tegen verslaggevers in Gaza-stad dat de Hamas geen plannen heeft om Amerikaanse doelen aan te vallen en zich zal beperken tot de strijd tegen de Israëlische bezetting. Berichten als zou de Hamas zich willen aansluiten bij Al-Qaida wees hij van de hand als "zionistische propaganda". "Wij zijn in Palestijns land en we handelen alleen in Palestijns land. We staan op tegen de bezetting, anders niets", zei Rantisi. "Ons verzet gaat door, alleen hier binnen onze grenzen, in ons land."
Rantisi zei desgevraagd niet geïntimideerd te zijn door de dood van Yassin, die met raketten werd bestookt toen hij 's morgens vroeg uit de moskee naar huis terugkeerde. "Dood is dood, of het nu moord of kanker, hartstilstand of een Apache(helikopter) is. Ik geef er de voorkeur aan gedood te worden door een Apache." De 56-jarige Rantisi heeft afgelopen zomer een poging van Israël om hem te liquideren overleefd. Sinds de dood van Yassin is hij veelvuldig in de openbaarheid verschenen, maar steeds temidden van grote mensenmenigten waar hij door Israël niet kan worden aangevallen.
Een grote Hamas-demonstratie in Gaza-stad eindigde woensdag in hetzelfde stadion waar dinsdag Yassin werd herdacht. In aanwezigheid van Rantisi en enkele andere Hamas-leiders las een strijder van de Izeddine al-Qassam, de militaire tak van de Hamas, een verklaring voor waarin een golf van geweld in Israël werd aangekondigd als de periode van rouw over de dood van Yassin is afgesloten. "Onze boodschap aan de zionisten is: wacht op de aardbeving die gaat komen, een zoals jullie die nog nooit hebben meegemaakt." Daarna maakten zo'n vierhonderd bewapende Hamas-strijders hun opwachting in het stadion, waar ze met bloemen en snoep door de demonstranten werden ontvangen.
Bij het huis van Yassin kwamen woensdag enkele honderden Palestijnse vrouwen naar een tent waar rouw kon worden betuigd. "Rantisi, geef wapens aan de vrouwen", riepen sommigen.
Het Israëlische leger trok woensdagavond dat deel van het vluchtelingenkamp Khan Younis in het zuiden van de Gazastrook binnen waar het dinsdag al enkele panden met de grond gelijk maakte. Volgens bewoners werden woensdag opnieuw twee gebouwen met bulldozers verwoest en raakte een politieman gewond door Israëlisch geweervuur.
Hahahah dat zou een ideale vergeldering zijn. Die stomme Sharon verdiend niet anders. Kijk je moet respect hebben voor mensen die dat ook voor jou hebben. En Sharone en zijn Judas army hebben dat niet. Daarom moet je hem en zn leger pakken
Met het vermoorden van Sharon is het hele conflict opgelost? Wordt er iemand beter van, gaan de Palestijnen erop vooruit bij de dood van Sharon?
"Met het vermoorden van Sharon is het hele conflict opgelost? Wordt er iemand beter van, gaan de Palestijnen erop vooruit bij de dood van Sharon?"
Met het doden van yassin zijn mensen er op vooruit gegaan? heeft het nut gehad ?
NEE want, het word nu alleen maar ERGER slimmerik....no offense babe ;) maar ik heb gelijk hierin wie begon sharon of yassin?
SHARON...
arabchrstn
25-03-2004, 10:06
Moorden heet geen zin.
Nu Israel zo stom is geweest om Yassine te vermoorden, zie je nog extremere figuren opstaan.
Als Sharon vermoord wordt, heb je kans dat er nog extremere figuren gaan opstaan.
Het gaat er niet om of Sharon het 'verdiend' heeft. Het gaat er om wat tactisch het beste is.
Origineel gepost door minga
"Met het vermoorden van Sharon is het hele conflict opgelost? Wordt er iemand beter van, gaan de Palestijnen erop vooruit bij de dood van Sharon?"
Met het doden van yassin zijn mensen er op vooruit gegaan? heeft het nut gehad ?
NEE want, het word nu alleen maar ERGER slimmerik....no offense babe ;) maar ik heb gelijk hierin wie begon sharon of yassin?
SHARON...
Ik zou het op prijs stellen als je op een andere toon tegen me zou praten. Ik ben geen slimmerik en al helemaal geen babe.
Met het doden van Yassin is er niemand op vooruit gegaan, in tegendeel. Bijna de hele wereld heeft zijn verontwaardiging uitgesproken over deze afslachting. Dus waarom dezelfde fout maken. Hoe denk je dat de wereld zal reageren als er geen vergeldings aktie komt. Denk je niet dat de Palestijnen daar punten mee scoren.
Het helpt volgens mij ook niet, er zal wel een nieuwe Sharon opstaan, en dan?
Beginnen we weer van voor af aan.
appie666
25-03-2004, 11:18
Geen een zionist, die zich in het bezette gebied bevind is onschuldig!
Hamas moet doorgaan met wat het bezig is, UITMOORDEN!
De wereld staat toe te kijken, en geen een 'beschaafd land' die wat doet aan die vervloekte zionisten.
Maar gerechtigheid zal er zijn Inshallah!
appie666
25-03-2004, 11:21
Origineel gepost door Corrie
Ik zal er geen traan om laten als sharon vermoord wordt, vind het wel gerechtigheid...
Die dikke big heeft erom gevraagd...
Maar.....
Slim is het niet, want israel zal keihard terugslaan en wie weet wat je ervoor terug gaat krijgen.
Misschien werkt het wel als ze zich alleen op politieke leiders gaan richten, maar dan moeten ze de burgerdoelen laten vallen...
Oke Corrie, hoe wouden die arme Palestijnen dat doen dan?
Als een Arabisch land hun helpt, of tracht te helpen, dan spreekt men gelijk van steun aan terrorisme en 'as van het kwaad'
Voor de Palestijnen is er niets MEER over, en het enigste wapen dat ze nou hebben, is zichzelf opblazen, TERECHT!
Danielle2
25-03-2004, 11:25
Origineel gepost door arabchrstn
Moorden heet geen zin.
Nu Israel zo stom is geweest om Yassine te vermoorden, zie je nog extremere figuren opstaan.
Als Sharon vermoord wordt, heb je kans dat er nog extremere figuren gaan opstaan.
Het gaat er niet om of Sharon het 'verdiend' heeft. Het gaat er om wat tactisch het beste is.
"Het gaat erom wat tactisch het beste is..." wijze woorden arabchrstn die je hier maar zelden hoort en in Israel en Palestina al helemaal niet. Er wordt niet vaak gedacht aan wat tactisch het beste is, men wil alleen maar moorden. En voor elke dode Yassin of Sharon staan er 100 nieuwe op.
"Ik zou het op prijs stellen als je op een andere toon tegen me zou praten. Ik ben geen slimmerik en al helemaal geen babe."
excuses was mijn intentie niet ik dacht laat ik eens aardig wezen :( dan maar op een andere toon.....die je gewend bent van me...
nou berecht hem dan tenminste maar dat gebeurt natuurlijk niet die sharon dat vette zwijn is zo slecht als het maar kan...en dat vind het volk van israel ook maar nee dat laten ze nooit zien op t.v de joden worden echt onderdrukt ik heb joodse vrienden die dat zelf zeggen..
Danielle2
25-03-2004, 11:30
Origineel gepost door appie666
Oke Corrie, hoe wouden die arme Palestijnen dat doen dan?
Als een Arabisch land hun helpt, of tracht te helpen, dan spreekt men gelijk van steun aan terrorisme en 'as van het kwaad'
Voor de Palestijnen is er niets MEER over, en het enigste wapen dat ze nou hebben, is zichzelf opblazen, TERECHT!
Hou toch op, terminator. De "leiders" van die arme palestijnen moeten ophouden met aanslagen plegen en terugkeren naar de onderhandelingstafel. Dan stemmen de israelis Sharon tenminste weg en kan er weer gepraat worden. Ik vind dat jij echt respectloos over de palestijnen praat. Alsof het enige dat ze kunnen zichzelf opblazen is. Alsof je ze niet in staat ziet om helder na te denken, om strategische zetten te doen. Mijn palestijnse vrieden zouden het echt niet waarderen dat jij ze als halve debielen afschildert.
....ja oke maar op een manier heeft hij gelijk dame ze worden geisoleerd door de joden en ontken dat niet aub..
appie666
25-03-2004, 11:42
Origineel gepost door Danielle2
Hou toch op, terminator. De "leiders" van die arme palestijnen moeten ophouden met aanslagen plegen en terugkeren naar de onderhandelingstafel. Dan stemmen de israelis Sharon tenminste weg en kan er weer gepraat worden. Ik vind dat jij echt respectloos over de palestijnen praat. Alsof het enige dat ze kunnen zichzelf opblazen is. Alsof je ze niet in staat ziet om helder na te denken, om strategische zetten te doen. Mijn palestijnse vrieden zouden het echt niet waarderen dat jij ze als halve debielen afschildert.
Ik schilder ze niet af als debielen, dat zijn jouw woorden.....
Sharon en het hele vervloekte zionistische volk moeten uit de bezette gebieden, dan pas kan er gepraat worden over vrede, en niet ANDERSOM!
Wat ver sta jij onder strategische zetten? Zwichten voor Sharon en de zionisten meer Palestijns grond laten inpikken?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.