Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ingezonden brieven bij metro!!!

Lunatic
29-10-2002, 10:58

IRRITATIEGRENS BEREIKT MET MAROKKANEN Het is vermoeiend om te zien hoe de Marokkaanse gemeenschap de Nederlandse bevolking ervan probeert te overtuigen dat niet alle Marokkanen '***-Marokkanen' zijn. Het lijkt mij veel minder vermoeiend en des te effectiever om een naar eigen zeggen) zeer kleine groep '***-Marokkanen' te overtuigen van het feit, dat hun gedrag niet op prijs wordt gesteld. Ik vind het eigenlijk al verbazingwekkend dat mensen hiervan overtuigd moeten worden. Het lijkt mij logisch dat wanneer iemand wil mee profiteren van de welvaart van een land, deze op zijn minst zijn best doet zich aan te passen. Maar geldt het niet het plegen van geweld als aanpassen aan de maatschappij? Het likt mij dat dit in iedere gemeenschap verboden is. Ik zeg niet dat alle geweld of overlast veroorzaakt wordt door Marokkanen, maar zij vormen op dit moment wel de groep waarmee de irrtitatiegrens is bereikt. Het wordt tijd dat er verantwoordelijkheid wordt genomen en niet wordt verscholen achter de term 'discriminatie'. ALLOCHTOON BIJ INTEGRATIE NIET ZIEN ALS AUTOCHTOON De laatste tijd wordt vanuit alle hoeken geroepen dat de allochtonen in Nederland moeten integreren. Maar wanneer is een allochtoon geintegreerd? Ik denk dat een allochtoon nooit zodanig kan integreren zolang diegene als een autochtoon wordt gezien. De hoofdverdacht van de tragische moord op Rene Steegmans in Venlo, Khalid L., gebruik ik als voorbeeld. Hij is in mijn ogen een geintegreerde jongen. Hij ging om met Nederlandse vrienden, regelmatig dronken ze samen een borreltje en als ze honger hadden, gingen ze naar de supremarkt om wat frikandellen en bitterballen te kopen. Het is jammer dat Khalid L., voor de gebeurtenis als 'een Nederlander van Marokkaanse afkomst' werd beschouwd en na de gebeurtenis als 'een Marokkaan met een slechte opvoeding'. Ik lees vaker bij de brieven van de metro, gezeik over Marokkanen dan be ik weer benieuwd wat ze nu weer te zeggen hebben over marocs. Mensen vpoelen zich bedreigd door ons, hoe dnk je dat ik me voel telkens als iemand raar naar me kijkt off raar tegen me doet voel ik me bedreigd dan denk ik :oh ze zien dat ik een marokkaan ben en ze haten me ofzo. Ik word hier echt para van het wordt tijd dat ik wat terug ga zeggen ik ga vanmiddag een mailtje sturen wat jij????

Itsjustme
12-11-2002, 11:36
klopt lunatic ik sta verbaast dat ik het eens ben met een lunatic haha joke! anywayzz ik lees die ingezonden brieven ook altijd daarom vind ik de metro ook leuker meeste vinden het maar nix maar weet je laats ook op mn werk een collega van he er is weer mooi reclame gemaakt voor jullie ik hoezo?? hij ja die uitzending van die Venlonaar toen die ouders aan het woord waren en zeiden van jah mn zoon was altijd lief en doet geen vlieg kwaad enz.. hij zei vind je dat nou normaal dat ze dat goedkeuren al mn collegas keken me aan ik ja zo dat zijn ZIJ?? wat heb ik daar nou mee te maken alleen omdat, zij ook marokkaans zijn ofzo?? uiterlijke kenmerken hebben who cares ik ben toch niet verantwoordelijk voor een ander het is gewooon hatelijk je moet je constant verdedigen als het om marokkanen gaat belachelijk!!!

Lunatic
12-11-2002, 11:54
ja dat klopt inderdaad ja, ik las gister weer die achterlijke column van pam van vliet wat ze allemaal voor onzin zat uit te kramen, ik heb een mail terug gestuurd

Morgaine
12-11-2002, 12:03
Er is nog een thread geopend over de column van door nouhaila31 onder de titel 'alleen maar omdat je geen piemel hebt'. Daar kun je lezen wat ik als Nederlandse van haar column vind. En als je me het mailadres kunt bezorgen van de Metro, wil ik daar ook graag eens mijn zegje over doen. Groetjes, Morgaine

Lunatic
12-11-2002, 12:06

das brieven@metronieuws.nl ik heb eigenlijk alleen maar gerageerd over wat ze over de koran enzo maar hij staat er niet in:huil:

Morgaine
12-11-2002, 12:06
Ik vind het op z'n minst gezegd een heel ongenuanceerd stuk. Ook hier wordt weer veel te veel gegeneraliseerd. Worden allochtone vrouwen over één kam geschoren. En ik blijf erbij, dat is verkeerd, uit welke hoek het ook komt. Dan een paar inhoudelijke opmerkingen: NIET ALLE vrouwen worden uitgehuwelijkt. Het uithuwelijken op zich, daar vind ik niks mis mee, OP VOORWAARDE dat het meisje er mee akkoord gaat, NIET alleen omdat ze bang is van haar familie, maar omdat ze het ZELF wil. Het uithuwelijken ONDER DWANG, daar ben ik wel tegen. Omdat dwang nooit een goede basis is van iets, en al zeker niet van iets dat zo belangrijk is (of zou moeten zijn) als het huwelijk. Wanneer de basis, het fundament, zwak is, is het moeilijk om er een 'stevig huis' op te bouwen. De woordkeuze: 'hij geeft me genoeg ruimte' vind ik niet zo negatief als de auteur van het artikel wil doen voorkomen. Het huwelijk, een relatie, is gebaseerd op geven en nemen. Vaak veel meer geven dan nemen... wanneer je bijvoorbeeld zou zeggen: 'ik neem genoeg ruimte' getuigt dit niet van respect voor je partner. Mnee, dit klinkt mij eerder egoïstisch in de oren. Verder vind ik dat een vrouw moet kunnen gaan werken wanneer zij dit graag wil. Maar er zijn ook vrouwen (en niet alleen allochtone vrouwen!) die graag thuisblijven om voor het gezin en de kinderen te zorgen. Ook een autochtone vrouw wordt tegenwoordig niet voor vol aangezien wanneer zij 'alleen maar' huisvrouw is. Dit toont alleen maar dat de zorg voor het huishouden nog altijd zwaar onderschat wordt. Verder vind ik als autochtone vrouw, dat één van de oorzaken van de problemen bij de jeugd, misschien wel ligt in het feit dat ze niet genoeg aandacht krijgen van hun ouders omdat die beiden te druk bezig zijn met carrière maken. Kinderen komen misschien materieel niets tekort maar qua liefde, aandacht en dergelijke, zou er wel eens wat guller aan de kinderen gegeven mogen worden. Een schouderklopje, een complimentje in plaats van een cadeautje, OOK voor een kind dat misschien niet zulke goede resultaten haalt op school maar wel zijn of haar best heeft gedaan! Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of de vrouw thuisblijft, de man, of dat beiden parttime werken, als er maar genoeg tijd en aandacht is voor het gezin en de kinderen. Haar opmerking alsof allochtone vrouwen geen lef zouden hebben, vind ik niet door de beugel kunnen. Natuurlijk zijn er allochtone vrouwen die inderdaad slecht behandeld worden en daar niet durven tegenin gaan. Maar dat geldt net zo goed voor autochtone vrouwen. Hoeveel vrouwen worden niet door hun man mishandelt, keer op keer en slagen er niet in om weg te gaan? Verzinnen steeds maar smoezen voor de blauwe plekken die ze hebben? Het is ook niet zo gemakkelijk. Maar ja, het is blijkbaar wel gemakkelijk om te oordelen. De auteur maakt ook de veelgemaakte fout om cultuur, traditie en Islam te verwarren. Er worden vrouwen besneden onder het mom dat dit geëist wordt door de Islam. Maar er bestaan blijkbaar vele vormen van Islam. Ik ben niet tegen de Islam, wel tegen een aantal zaken die plaatsvinden uit naam van de Islam. Tenslotte, ik persoonlijk vind het inderdaad onzin dat de man de vrouw zou moeten voorschrijven wat zij wel en niet mag doen. Maar wanneer mannen en vrouwen goede relaties met elkaar hebben (of het nu om liefde, vriendschap of sociale relaties gaat), hoeft er ook helemaal niets voorgeschreven te worden. Dan bepalen man en vrouw, in onderlinge samenspraak, hoe zij met elkaar en de wereld omgaan. Morgaine

Morgaine
12-11-2002, 12:10
Origineel gepost door Lunatic das brieven@metronieuws.nl ik heb eigenlijk alleen maar gerageerd over wat ze over de koran enzo maar hij staat er niet in:huil: Lunatic, bedankt om het mailadres te plaatsen. Mijn mail is ook de deur al uit, al betwijfel ik of die geplaatst zal worden. Ik heb dezelfde bewoordingen gebruikt als hier dus dan weet je van wie het komt, mocht het toch geplaatst worden. Kun je meteen ook kijken of m'n woorden al dan niet verdraaid zijn... :D :zwaai: Morgaine

Lunatic
12-11-2002, 13:00
ja ben benieuwd of de mijne ook wordt geplaatst

Morgaine
12-11-2002, 15:12
Origineel gepost door Lunatic ja ben benieuwd of de mijne ook wordt geplaatst Ik heb een leesbevestiging gekregen maar geen antwoord, niet positief noch negatief. Morgaine

Itsjustme
19-11-2002, 15:58
of ze die ingezonden brieven daadwerkelijk plaatsen?? weet ik niet maar proberen kan geen kwaad