Bekijk originele versie : je benen scheren mag dat ??????????
chebba_nassira
24-03-2004, 21:33
he zusters en broeders
ik heb een vraagje het klinkt denk raar maar ik vraag het toch. maar ik wil er een goede antwoordt op jemoet het zker weten voordat je je erop antwoordt
Mijn vraag is mag je in de islam je benen scheren?
Ik heb gehoord dat dat niet mag dus wil ik het zeker weten
nou alvast bedankt voor de antwoorden
soennia83
24-03-2004, 22:59
Assalaam mu3alaikom warahmatollah,
Er is geen daliel waarin staat dat het tegen de regels van de Islam is je benen te scheren. Zie ook www.al-islaam.com ( cyberimam).
Het is volgens veel 3ulama niet verboden en wat niet door Allah wt verboden is, is toegestaan voor de moslims. Maar daar en tegen is het wel zo dat men zich in zijn waarde moet laten en trots moet zijn op hoe Allah swt hem op aarde heeft gebracht...maar het weghalen van haren op de benen is na het uitspitten van veel verzen niet verboden...
wa Allaho e3lem
wasalaam
Moge Allah swt ons vergeven voor eventuele fouten
wil je liever met lange haren op je benen je echtgenoot verrassen misschien? niet zo romantisch zou ik zo zeggen...
smartie4
25-03-2004, 14:17
ik scheer alles hoor moet wel doe aan freefight en een lekker glad huidje doet het goed bij de vrouwtjes :D
Origineel gepost door chebba_nassira
he zusters en broeders
ik heb een vraagje het klinkt denk raar maar ik vraag het toch. maar ik wil er een goede antwoordt op jemoet het zker weten voordat je je erop antwoordt
Mijn vraag is mag je in de islam je benen scheren?
Ik heb gehoord dat dat niet mag dus wil ik het zeker weten
nou a
Het verwijderen/laten van haren kunnen we verdelen in drie groepen:
1. Haren die verwijdert moeten worden: bijv. okselhaar, schaamhaar.
2. Haren die niet verwijderd mogen worden: bijv. wenkbrauwharen,
baardhaar (voor de man).
3. Haren waarover de shari'a niets heeft gezegd. En hieronder vallen de haren die groeien op scheenbenen etc. Hierover is er geen gebod of verbod gekomen. Maar als het verwijderen van haren iets specifiek is voor een bepaalde geslacht dan is het niet toegestaan voor het andere. Bijv. het kaalscheren van het hoofd. Over het algemeen is dat een mannengewoonte, dus is het voor een vrouw niet toegestaan om haar hoofdharen af te scheren.
En Allah weet het beste.
lvast bedankt voor de antwoorden
missnight
25-03-2004, 19:22
Origineel gepost door smartie4
ik scheer alles hoor moet wel doe aan freefight en een lekker glad huidje doet het goed bij de vrouwtjes :D
gadver en nogwel een jongen???
echt alles ook je armen?? :confused:
LoVeLy_GiRlY
25-03-2004, 20:04
Nou ik heb een jongen liever zonder haren hoor!
maghrebgirl20
25-03-2004, 20:23
Origineel gepost door LoVeLy_GiRlY
Nou ik heb een jongen liever zonder haren hoor!
nou, ik hoef echt geen jongen die gladdere benen dan mij heeft :rolleyes:
lella_salsa
25-03-2004, 21:06
hahaha maghrebgirl vind ik echt goe ;)
ik wou gewoon eve zegge da het soenna om je haren op je benen,onder je okels en zeker het schaamhaar te scheren.is toch een beetje normaal aangezien de islam heel erg gebaseerd is op de reinheid, begrijp je?
epileren daarentegen is haram omda je wenkbrauwen niet beschouwd wordt als ongewenst haar.
ik hoop da je er iets mee bent en begin er maar snel mee zou ik zeggen hahahah :)
Origineel gepost door maghrebgirl20
nou, ik hoef echt geen jongen die gladdere benen dan mij heeft :rolleyes:
Zeg dat wel ja :maf:
Afknapper :S
LelyDames
26-03-2004, 01:45
:lol:
vechten we later om het laatste scheermesje :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.