Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Digitale camera kopen.. waar moet ik op letten?

nour86
16-02-2009, 17:05

Heb een budget van 100 euro (kado bon van stage) en moet iets bestellen bij bol.com ik heb 2 gezien die ik leuk vind, maar waar moet ik op letten, wie kan me daarbij helpen? http://www.bol.com/nl/p/elektronica/kodak-easyshare-m863-rood/9000000005965372/index.html#product_description http://www.bol.com/nl/p/elektronica/canon-powershot-a470-rood/9000000005919982/index.html#product_description vind de tweede het mooist maar is die ook goed qua kwaliteit enzo :kweetnie:

moonwalker
16-02-2009, 17:26
Eerste: * 8,2 MP voor afdrukken tot 75 cm x 100 cm (30 x 40 inch) * 3x optische zoom * HD-foto's vastleggen * Gezichtsdetectie * Digitale beeldstabilisatie * Oplaadbare lithium-ionbatterij meegeleverd Tweede: * 7,1 Megapixel * 3,4x optische zoom * 14 gebruiksvriendelijke opnamemodi * Rode ogen correctie * DIGIC III en iSAPS * VGA en LP-films * Dit apparaat werkt op AA-batterijen Nou, de keuze is aan jou eigenlijk. Je moet letten op de MegaPixels. Hoe hoger ze zijn, hoe beter de kwaliteit van je foto is. Denk aan je mobiel camera. Verder heeft de eerste camera de mogelijkheid voor HD (High Definition) foto's. Dat is nog een betere kwaliteit als je ze kijkt op een HD tv bijvoorbeeld. De tweede heeft AA batterijen, dus je hoeft niet meer midden in een belangrijk moment komen te zitten met een lege batterij. (Als je zelf genoeg batterijen in je zak meeneemt dus.) 7 pixels is beetje lager dan de eerste met zijn 8.2 pixels. Hij kan wel een stukje meer zoomen dan de eerste, maar dat is niet echt belangrijk vind ik persoonlijk. Zoomen wordt niet zo heel vaak gebruikt en aan 3 heb je meer dan genoeg. Ik zou zelf voor de eerste gaan, maar het is aan jou...dus goed kiezen. ;)

nour86
16-02-2009, 17:29
Eerste: * 8,2 MP voor afdrukken tot 75 cm x 100 cm (30 x 40 inch) * 3x optische zoom * HD-foto's vastleggen * Gezichtsdetectie * Digitale beeldstabilisatie * Oplaadbare lithium-ionbatterij meegeleverd Tweede: * 7,1 Megapixel * 3,4x optische zoom * 14 gebruiksvriendelijke opnamemodi * Rode ogen correctie * DIGIC III en iSAPS * VGA en LP-films * Dit apparaat werkt op AA-batterijen Nou, de keuze is aan jou eigenlijk. Je moet letten op de MegaPixels. Hoe hoger ze zijn, hoe beter de kwaliteit van je foto is. Denk aan je mobiel camera. Verder heeft de eerste camera de mogelijkheid voor HD (High Definition) foto's. Dat is nog een betere kwaliteit als je ze kijkt op een HD tv bijvoorbeeld. De tweede heeft AA batterijen, dus je hoeft niet meer midden in een belangrijk moment komen te zitten met een lege batterij. (Als je zelf genoeg batterijen in je zak meeneemt dus.) 7 pixels is beetje lager dan de eerste met zijn 8.2 pixels. Hij kan wel een stukje meer zoomen dan de eerste, maar dat is niet echt belangrijk vind ik persoonlijk. Zoomen wordt niet zo heel vaak gebruikt en aan 3 heb je meer dan genoeg. Ik zou zelf voor de eerste gaan, maar het is aan jou...dus goed kiezen. ;) dank je voor je heldere uitleg :goedzo: dus hoe meer pixels hoe beter de foto..? en kun je uit die link halen, die batterij die oplaadbaar is, krijg ik daar een oplader bij of iets :kweetnie: zou ik voor de eerste gaan

moonwalker
16-02-2009, 17:32
Graag gedaan. ;)

here4you
16-02-2009, 17:39

Eerste: * 8,2 MP voor afdrukken tot 75 cm x 100 cm (30 x 40 inch) * 3x optische zoom * HD-foto's vastleggen * Gezichtsdetectie * Digitale beeldstabilisatie * Oplaadbare lithium-ionbatterij meegeleverd Tweede: * 7,1 Megapixel * 3,4x optische zoom * 14 gebruiksvriendelijke opnamemodi * Rode ogen correctie * DIGIC III en iSAPS * VGA en LP-films * Dit apparaat werkt op AA-batterijen de eerste heeft technisch gezien meer voordelen, zou zelf voor de eerste gaan,

Drifter
16-02-2009, 17:46
Ik zou alleen al voor de Kodak gaan omdat ie een oplaadbare accu heeft. Een digi cam vreet gewoon (oplaadbare)batterijen, je blijft maar bezig met opladen en je moet nog een oplader kopen en eventueel nog een set oplaadbare batterijen. Nou, de keuze is aan jou eigenlijk. Je moet letten op de MegaPixels. Hoe hoger ze zijn, hoe beter de kwaliteit van je foto is. Denk aan je mobiel camera. Verder heeft de eerste camera de mogelijkheid voor HD (High Definition) foto's. Dat is nog een betere kwaliteit als je ze kijkt op een HD tv bijvoorbeeld. Meer betekent niet altijd beter. Je moet ook naar de rest van de camera kijken. Neem bijvoorbeeld een Trust 5 megapixel camera en een Canon 3 megapixel camera, nou kan je nu al vertellen dat de foto's even "mooi" zullen zijn ;)

moonwalker
16-02-2009, 17:51
Ik zou alleen al voor de Kodak gaan omdat ie een oplaadbare accu heeft. Een digi cam vreet gewoon (oplaadbare)batterijen, je blijft maar bezig met opladen en je moet nog een oplader kopen en eventueel nog een set oplaadbare batterijen. Meer betekent niet altijd beter. Je moet ook naar de rest van de camera kijken. Neem bijvoorbeeld een Trust 5 megapixel camera en een Canon 3 megapixel camera, nou kan je nu al vertellen dat de foto's even "mooi" zullen zijn ;) Dat is natuurlijk wel waar...Maar wie koopt nou een Trust? Zeg nou zelf...;)

Drifter
16-02-2009, 17:56
Dat is natuurlijk wel waar...Maar wie koopt nou een Trust? Zeg nou zelf...;) Een leek :D Volgens mij zijn ze zelf gestopt met het produceren van digitale camera's, gelukkig maar :maf2:

moonwalker
16-02-2009, 17:57
Een leek :D Volgens mij zijn ze zelf gestopt met het produceren van digitale camera's, gelukkig maar :maf2: lol...thank god. :hihi:

nour86
16-02-2009, 17:58
Kodak C913 Easyshare - Zwart Aantal pixels 9.2 megapixel Resolutie 3504 x 2632 pixels Optische zoom 3x Digitale zoom 5x Gecombineerde zoom 15x Lens 36 - 108 mm Diafragma F/2.7 - F/4.8 ISO-instelling Automatisch (ISO 64-160), handmatig (ISO 80, 100, 200, 400, 800, 1000) Focus Automatisch AF-systeem TTL-AF multizone en centrale zone Beeldzoeker Geen LCD-schermafmeting 2.4 inch Batterij Alkaline Extra's Oplaadbare accu Beeldeffecten Kleur, sepia, zwart-wit Zelfontspanner 2, 10 sec. Maximale videoresolutie 640 x 480 pixels Geluidsopname Ja Video-opname Ja Videobeelden per seconde 29 fps is dit goed/beter dan bovenstaande

moonwalker
16-02-2009, 18:04
is dit goed/beter dan bovenstaande Yep...zeker meer opties dan bovenstaande.

nour86
16-02-2009, 18:06
Yep...zeker meer opties dan bovenstaande. Aah ok, dan wordt het die denk ik :p wou eerst voor schattig roze gaan, kwaliteit komt toch op de eerste plaats :hihi: