Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hypotheek in Nederland

brownie74
16-02-2009, 00:15

Kan iemand me in simpele bewoordingen uitleggen hoe een hypotheeklening in Nederland werkt? ik zag zonet dat je in Nederland voor een woning van 167000 euro "zonder eigen geld te investeren" maar 286 euro per maand moet aflossen. http://www.funda.nl/woningaanbod/koop/Detail/HypotheekCalculator/?ref=l&id=14cf3d7a-8569-4054-b80c-f3aa2cf958c0&objecttype=DetailKoopObject in belgie betaal je voor datzelfde appartement een hypotheek van 1047 euros per maand af.:maf:

Fargh
16-02-2009, 13:10
Uitleg is eenvoudig. Je kan (kon?) in Nederland een huis kopen zonder inbreng eigen geld. Meestal kon je zelfs tot 25% van de waarde van het huis extra lenen. Bovendien heb je in NL het systeem van hypotheekrente aftrek. Je kan dus je rente aftrekken van je inkomsten. Ook kan je in NL kiezen voor voorlopige teruggaaf, waardoor je deel belasingen (die je denkt te gaan terugkrijgen op het einde van het jaar) per maand te laten uitkeren. Kortom, als je 1000 rente betaalt (bruto), betaal je in feite maar 580 (netto), de overige 420 krijg je van de belastingen maandelijks voorgeschoten. Op het einde van het jaar, komt dan de afrekening. Beter georganiseerd dan in Belgie ? Niet echt, gewoon anders ! Alleen jammer dat belgie qua belastingen je een jaar langer moet wachten op je teruggaaf.

brownie74
16-02-2009, 13:54
Uitleg is eenvoudig. Je kan (kon?) in Nederland een huis kopen zonder inbreng eigen geld. Meestal kon je zelfs tot 25% van de waarde van het huis extra lenen. Bovendien heb je in NL het systeem van hypotheekrente aftrek. Je kan dus je rente aftrekken van je inkomsten. Ook kan je in NL kiezen voor voorlopige teruggaaf, waardoor je deel belasingen (die je denkt te gaan terugkrijgen op het einde van het jaar) per maand te laten uitkeren. Kortom, als je 1000 rente betaalt (bruto), betaal je in feite maar 580 (netto), de overige 420 krijg je van de belastingen maandelijks voorgeschoten. Op het einde van het jaar, komt dan de afrekening. Beter georganiseerd dan in Belgie ? Niet echt, gewoon anders ! Alleen jammer dat belgie qua belastingen je een jaar langer moet wachten op je teruggaaf. thx bro, ok, nu begrijp ik het al veel beter. ik vind het beter georganiseerd in de zin van dat je maandelijkse aflossingen minder zwaar doorwegen op je budget. alleen moet je in deze systeem alles goed narekenen wil je niet voor zware verrassingen te komen staan.

fafafa
16-02-2009, 14:31
thx bro, ok, nu begrijp ik het al veel beter. ik vind het beter georganiseerd in de zin van dat je maandelijkse aflossingen minder zwaar doorwegen op je budget. alleen moet je in deze systeem alles goed narekenen wil je niet voor zware verrassingen te komen staan. browni deze regeling geldt niet voor jou. aangezien jij in belgie woont. heb je te maken met de Belgische belastingdienst. nl. kan jou niets terug geven of te gemoed komen om de simpele reden ze kennen je daar niet en je betaald er ook niet aan mee. in belgie moet je voor de buitenwijken gaan. die aangrenzen tegen nl aan. meestal goedkoper buitenhuisje