Bekijk originele versie : Schoonmoeders tegenspreken..
L7hobi_zina
24-03-2004, 15:07
Stel je voor.... :) :
Je hebt de man van je dromen gevonden....
Jullie houden erg veel van elkaar en besluiten uiteindelijk met elkaar te gaan trouwen...
Zo gezegd, zo gedaan....
Jullie zijn getrouwd en wonen al een week of 2 samen... :)
Maar dan belt je schoonmoeder je op om de dag en vraagt brood voor haar te maken en voor haar schoon te maken om de dag ...!! En als je moe bent dan zegt ze : Ik ben degene die hier moe moet zijn en niet jij..., jij bent nog jong !!! :rolleyes:
En zo gaat het maar door.., en uiteindelijk probeert ze je ook te verbieden om naar de winkel te gaan..., omdat vrouwen alleen maar thuishoren!! Ze verbiedt haar ook om broeken aan te trekken!
(Ik open deze topic voor een vrouw van mijn oom, die zo word behandeld door mijn oma! Ze durft haar niet tegen te spreken en haar man zegt dat hij er niks aan kan doen en dat ze maar moet luisteren naar zijn moeder en dat ze vanzelf wel bijdraait!! Maar als je haar ooit tegenspreekt..., dan breekt de 3e wereldoorlog uit!! )
Tegenspreken of niet?
Mijn antwoord persoonlijk:
Ik zou het eerlijk gezegd niet accepteren...
Ik ben getrouwd met hem en niet met zijn moeder!
Ik zou haar met de volle teug tegenspreken... al vind mijn man dat niet goed..! Ik wil later zeker wel naar de winkel kunnen gaan en broeken kunnen dragen...! Misschien wel 1x in de week zijn moeder opzoeken en dan hamdoellilah... :) Maar verder...
:zwaai: Ben Benieuwd!
ik zou mijn schoonmoeder nooit tegenspreken, no matter what..
DOUKALIA18
24-03-2004, 15:25
Ik vind dat die moeder van hem wel te ver gaat ik zou het niet doen
Waar blijft haar man in dit verhaal? Ik bedoel welke rol speelt hij hierin?
jamilatje2002
24-03-2004, 15:30
dag dit is mijn leven mijn schoonmoeder heeft er niks mee te maken.
Ik zal maar 1 keer per week bij haar op bezoek gaan. En als ze om hulp vraagt dat help ik haar met alle liefde. En derest van de week is van mij en van mijn man. En ik zal zo snel mogelijk een kindje baaren en dan heb ik mijn handen vol. Dan mag mijn schoonmoeder mij komen helpen.
he zal ik je wat vertellen wat een dame heeft gedaan. Ze had een hekel aan haar schoonmoeder wat heeft ze gedaan. Ze heeft haar uitgenodigd en toen ze weg ging. heeft ze het licht uit gedaan van de trap en haar een duw gegeven. Nou toen was ze tegelijk af van haar schoon moeder hahahahahaahhahahaah
DOUKALIA18
Ze durft haar niet tegen te spreken en haar MAN zegt dat hij er niks aan kan doen en dat ze maar moet luisteren naar zijn moeder en dat ze vanzelf wel bijdraait!!
Mocro4eva
Als ik het niet eens ben met iets, dan zal ik haar dat op een vriendelijke manier vertellen, net zoals ik dat ook doe bij mijn moeder. Dit betekent niet dat je haar niet respecteert of iets dergelijks, maar je moet toch wel je mening kunnen geven. Met praten kom je best ver hoor.
Sweet_Yasmin
24-03-2004, 15:34
Gewoon eerlijk zijn.....:zwaai:
nou mooi niet.
Kijk je moet gelijk op je strepen gaan staan.
Als je in het begin je mond houd dan lopen ze over je heen.
Mijn nicht heeft ook zo een schoonmoeder en die nicht van mijn zegt niks tegen haar, ze behandeld haar als vuil me nicht mag schoonmaken,koken alles in het huis doen van die schoon mmoeder en dan nog alles in je eigen huis doen.
Toen ik ging trouwen heeft die heks van een schoonmoeder het ook bij mij geprobeerd, en ja hoor fikse ruzie.zei zegt dat ik me niet schaam en ik zeg dat zei zich niet schaamt omdat allemaal van haar schoondochter te eisen. Ewa na lang getouw trek ben ik gescheiden, omdat ik een jongen hoog opgeleide dame weigerde thuis de slaaf en werkster te zijn.
Nu nu ben ik alleen maar blij met me beslissing. het heeft me sterker gemaakt.
Meiden kom op voor jullie rechten en laat niet over je heen lopen.
taker3esht
24-03-2004, 15:40
Origineel gepost door jamilatje2002
dag dit is mijn leven mijn schoonmoeder heeft er niks mee te maken.
Ik zal maar 1 keer per week bij haar op bezoek gaan. En als ze om hulp vraagt dat help ik haar met alle liefde. En derest van de week is van mij en van mijn man. En ik zal zo snel mogelijk een kindje baaren en dan heb ik mijn handen vol. Dan mag mijn schoonmoeder mij komen helpen.
he zal ik je wat vertellen wat een dame heeft gedaan. Ze had een hekel aan haar schoonmoeder wat heeft ze gedaan. Ze heeft haar uitgenodigd en toen ze weg ging. heeft ze het licht uit gedaan van de trap en haar een duw gegeven. Nou toen was ze tegelijk af van haar schoon moeder hahahahahaahhahahaah
layehfed, je kunt haar op z'n minst respecteren,dan krijg je het ook terug...en niet door haar van de trap afduwen,dat jij daar nog om kan lachen?? :rolleyes:
jamilatje2002
24-03-2004, 15:41
je hebt helemaal gelijk. Een reden waarom ik een gozer van marokko wil. dan heb ik geen schoon familie om mij heen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haar man moet ingrijpen hij moet zijn moeder duidelijk maken dat zijn vrouw geen slavinnetje is. Doet hij dat niet dan had ik haar ouders de opdracht gegeven om haar man maar aan het werk te zetten.
kijk respect komt van beide kanten. ik heb respect voor jou ouders en jij voor mijn ouders.
gaat hij bv als hij een opdracht krijgt van zijn schooonoudrs dit naast zich neer leggen.
dan is het helder en is het èèn richtingsverkeer. Dan heeft ze waarschijnlijk de verkeerde man uitgekozen.
Dus het probleem ligt niet bij haar schoonmoeder maar bij haar man die moet ingrijpen voordat het uit de hand loopt.
Origineel gepost door 185353
nou mooi niet.
Kijk je moet gelijk op je strepen gaan staan.
Als je in het begin je mond houd dan lopen ze over je heen.
Mijn nicht heeft ook zo een schoonmoeder en die nicht van mijn zegt niks tegen haar, ze behandeld haar als vuil me nicht mag schoonmaken,koken alles in het huis doen van die schoon mmoeder en dan nog alles in je eigen huis doen.
Toen ik ging trouwen heeft die heks van een schoonmoeder het ook bij mij geprobeerd, en ja hoor fikse ruzie.zei zegt dat ik me niet schaam en ik zeg dat zei zich niet schaamt omdat allemaal van haar schoondochter te eisen. Ewa na lang getouw trek ben ik gescheiden, omdat ik een jongen hoog opgeleide dame weigerde thuis de slaaf en werkster te zijn.
Nu nu ben ik alleen maar blij met me beslissing. het heeft me sterker gemaakt.
Meiden kom op voor jullie rechten en laat niet over je heen lopen.
Trouw met mij ik heb een hele liefe moeder..... :Iluvu:
Mocro4eva
24-03-2004, 15:57
Origineel gepost door jamilatje2002
:jammer:
SweetRose
24-03-2004, 16:48
Ahh hoe erg k het ook vind voor jullie..Ik wil jullie even meedelen dat ik een schat van een schoonmoeder heb..
Zij is totaaal het tegenovergestelde van wat ik hier lees..Zij zou eerder mijn huis komen schoonmaken dan me te vragen dat van haar te doen..Et klinkt gek..maar et is zo...
I luv her and her son :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.