Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ontvoering

Pagina's : [1] 2 3 4 5

sahira
24-03-2004, 09:36

Ontvoerders Carolina mogelijk langer in cel Sjoerd Jansen schoonebeek/drachten - Justitie in Friesland besluit woensdag of de voorlopige hechtenis van Peter H. (31) en Geertruida H. (52) uit Schoonebeek met tien dagen wordt verlengd. Het tweetal werd maandagochtend ter hoogte van Zweeloo door de politie aangehouden, nadat ze in hun auto met de door hen ontvoerde zevenjarige Carolina uit Drachten onderweg waren. De Schoonebekers worden volgens politiewoordvoerster Josée Mellies verdacht van het onttrekken van het kind aan het wettig ouderlijk gezag. Peter H. en Geertruida H. zijn de vader en oma van Carolina. Het ouderlijk gezag berust echter bij de moeder van het kind, die enige tijd geleden haar relatie met partner Peter beëindigde. De vrouw wilde geen enkel contact meer hebben met de Schoonebeker. Zijn dochters Carolina en Geertruida (9) kreeg hij niet meer te zien. Volgens Peters vader kon zijn zoon deze situatie niet aan: ''Hij heeft de kinderen al ruim een half jaar niet gezien en werd daar stapeldol van.'' Verzet Toen vader Peter er achter kwam dat zijn ex-vrouw met beide kinderen in Drachten was ondergedoken, wilde hij Carolina en Geertruida daar weg te halen. Hij zocht z'n dochters op meerdere basisscholen en kwam er achter dat de kinderen op De Kameleon zaten. Peter besloot de kinderen met behulp van zijn moeder daar op te halen. Het lukte vader en oma alleen om Carolina uit de klas mee te nemen. De ontvoering van haar zusje Geertruida mislukte door het verzet van twee onderwijzeressen. Vader en oma gingen er met Carolina vandoor in een rode bestelbus, die later door de gealarmeerde politie bij Zweeloo werd klemgereden. Dat gebeurde na een wilde achtervolging door zes politiewagens. Peter kreeg hulp van zijn broer Frits H. (35), die in een tweede wagen achter de bestelbus reed. Volgens politiewoordvoerster Mellies trachtte Frits de aanhouding van zijn broer te verhinderen.: ''Hij probeerde de politiewagens van de weg te rijden. Hij wordt beschuldigd van ambtsbelemmering en poging tot zware mishandeling, zoals z'n gedrag juridisch wordt aangeduid.'' Frits is gisteren na het opma_ ken van een proces-verbaal op vrije voeten gesteld. Alle verdachten zaten eerst vast op het politiebureau in Emmen, maar werden later voor verhoor overgebracht naar Drachten. De 27-jarige moeder van Carolina en Geertruida is ondergedoken. Bron: Dagblad van het Noorden, 24 maart 2004

Perez
24-03-2004, 10:46
In geval van gevaar voor je leven, dan kan ik het me voorstellen dat je onderduikt. Maar ik denk dat er bij scheidingen vaak gespeeld wordt met de kinderen. Dat vind ik heel egoistisch. Het is nog steeds de papa van je kind en je kind houdt van papa. En het is nog steeds het kind ook van de vader. En ook die kan het niet missen. Ik vind het gemeen om dan die kinderen als wapen of als trektouw te gebruiken. Nogmaals er zijn natuurlijk altijd uitzonderingssituaties, bijv. gevaar voor je leven of ontvoering. Alsjeblieft, denk aan de kinderen! Geef hen geen trauma mee in hun leven!

sahira
24-03-2004, 12:15
Origineel gepost door Perez In geval van gevaar voor je leven, dan kan ik het me voorstellen dat je onderduikt. Maar ik denk dat er bij scheidingen vaak gespeeld wordt met de kinderen. Dat vind ik heel egoistisch. Het is nog steeds de papa van je kind en je kind houdt van papa. En het is nog steeds het kind ook van de vader. En ook die kan het niet missen. Ik vind het gemeen om dan die kinderen als wapen of als trektouw te gebruiken. Nogmaals er zijn natuurlijk altijd uitzonderingssituaties, bijv. gevaar voor je leven of ontvoering. Alsjeblieft, denk aan de kinderen! Geef hen geen trauma mee in hun leven! Een scheiding treft vooral de kinderen, zij hebben niet gevraagd om gescheiden te leven, ze willen gewoon een papa én een mama. Het is ook egoïstisch om een kind van zijn ouder af te houden, meestal speelt 'oud hartzeer' mee. Maar hoeveel gescheiden ouders kunnen het nog goed houden voor de kinderen, of omwille van de kinderen? Als ik over ontvoeringen van kinderen leest, raakt het me. Van dichtbij heb ik meegemaakt dat Hamza met geweld van zijn moeder is meegenomen. Hamza's moeder werd vastgebonden en bewerkt met electrische schokken, terwijl anderen het kind mee namen naar....?? Waarschijnlijk zit Hamza bij familie van zijn vader in Algerije, Moge Allah met hem zijn en hem gauw weer herenigen met zijn moeder.

doc25
24-03-2004, 13:12
was jij erbij toen ze bewerkt werd met elektrische schokken ? kon je het aanzien ? lijkt me een vreselijke ervaring om je vriendin zo mishandeld te zien worden.

Perez
24-03-2004, 14:05

Wat erg Sahira, dat van Hamza en z'n moeder. Wil je die moeder sterkte toewensen als je haar ziet? Ik moet er niet aan denken dat m'n kinderen bij me weggehaald zouden worden. Volgens mij wordt je dan bijna gek van wanhoop en verdriet.

sahira
24-03-2004, 14:23
Origineel gepost door doc25 was jij erbij toen ze bewerkt werd met elektrische schokken ? kon je het aanzien ? lijkt me een vreselijke ervaring om je vriendin zo mishandeld te zien worden. Nee, we waren er niet bij, ze heeft het ons verteld en we hebben haar gesproken kort nadat dit alles gebeurd was. Het was al bekend dat haar ex-man voor problemen zou zorgen, vandaar dat ze heel voorzichtig was als ze weg ging, oppassen deden alleen haar ouders, en ik..(omdat ze me vertrouwde en ik heel graag met Hamza bezig was, 't was een leuk kereltje..) Helaas, haar nachtmerrie is waarheid geworden. De rechtbank heeft van vader geeist dat hij hem terug moest brengen, anders ging hij weer het gevang in, dat moet nog steeds gebeuren.

sahira
24-03-2004, 14:27
Origineel gepost door Perez Wat erg Sahira, dat van Hamza en z'n moeder. Wil je die moeder sterkte toewensen als je haar ziet? Ik moet er niet aan denken dat m'n kinderen bij me weggehaald zouden worden. Volgens mij wordt je dan bijna gek van wanhoop en verdriet. Perez, Hamza is al weg sinds 1999, toen was hij 6 jaar. Zijn moeder is een nederlandse die bekeerd was tot het Islam. Na deze ervaring en het vele tegenwerken van de algerijnse familie heeft ze besloten om geen kontakt meer te hebben met onze vrouwengroep, dat respecteren we uiteraard. Het gaat goed met haar, ze is sterk en moedig. Ondanks alles blijft ze hopen dat Hamza gauw weer terug komt. Wil je meer over Hamza weten, kijk dan naar de site van vermist.nl...daar staat het hele verhaal van Hamza én een foto, wie weet ziet iemand hem ergens.

sahira
24-03-2004, 14:29
Origineel gepost door doc25 was jij erbij toen ze bewerkt werd met elektrische schokken ? kon je het aanzien ? lijkt me een vreselijke ervaring om je vriendin zo mishandeld te zien worden. Trek niet alles in twijfel wat ik zeg of schrijf Doc25, over een zaak als deze maak ik geen grapjes. Waren we er maar bij, dan hadden we het misschien nog tegen kunnen houden, het is toch logisch dat áls ik erbij was geweest ik niet heb staan toekijken. Maar wat wil je als 4 mannen één vrouw vasthouden en haar kind wegnemen?

Aislin
24-03-2004, 14:35
Ook Algerije is een land dat niet meewerkt aan de hereniging van moeder en kind, het zal een heel lange procedure worden om haar kind weer bij haar te krijgen. Heel veel sterkte daar Sahirahttp://sc.groups.msn.com/themes/R9c/pby/img/emoticons/emlove.gif

Deliana
24-03-2004, 14:35
Wat een vreselijk verhaal. De jongen is nu dus al 11 en herinnerd zich misschien niets meer van zijn moeder. Dit lijkt mij het ergste wat een moeder kan overkomen.

sahira
24-03-2004, 14:39
Origineel gepost door Aislin Ook Algerije is een land dat niet meewerkt aan de hereniging van moeder en kind, het zal een heel lange procedure worden om haar kind weer bij haar te krijgen. Heel veel sterkte daar Sahirahttp://sc.groups.msn.com/themes/R9c/pby/img/emoticons/emlove.gif Inderdaad, Algerije heeft geen uitleverings verdrag met Nederland, over de hele wereld hebben er zo'n 77 landen een convenant hierover getekend. Algerije valt daar dus niet onder. Moge Allah onze kinderen beschermen en ons behoeden voor dit soort gruwelijke praktijken.

Aislin
24-03-2004, 14:41
Sahira ga je aub niet verdedigen tegenover doc, jij weet wat er gebeurt is en hoe door het geen de moeder je verteld heeft en dat is genoeg, ieder normaal denkend mens weet dat je niet staat toe te kijken wanneer een vrouw wordt mishandelt en op zo'n vreselijke manier wordt bewerkt, doc zijn uitlatingen slaan werkelijk nergens op.

sahira
24-03-2004, 14:43
Origineel gepost door Deliana Wat een vreselijk verhaal. De jongen is nu dus al 11 en herinnerd zich misschien niets meer van zijn moeder. Dit lijkt mij het ergste wat een moeder kan overkomen. Correctie: Hamza was 3 en is dus nu bijna 8 jaar, in de maand juli viert hij zijn negende verjaardag Insha Allah. Het is een nachtmerrie van elke moeder, je kind verliezen en niet weten hoe het met hem gaat, waar hij is, of hij genoeg eten krijgt...noem het maar op, één grote nachtmerrie. Gelukkig hebben we foto's van Hamza waarop wij allen in goede tijden te zien zijn, zo hou ik zijn herinnering bij me, en mocht het zo zijn dat ik hem (maar liever nog dat zijn moeder hem mag zien) ooit weer zie, is het eerste wat ik doe, die foto laten zien. :huil:

sahira
24-03-2004, 14:45
Origineel gepost door Aislin Sahira ga je aub niet verdedigen tegenover doc, jij weet wat er gebeurt is en hoe door het geen de moeder je verteld heeft en dat is genoeg, ieder normaal denkend mens weet dat je niet staat toe te kijken wanneer een vrouw wordt mishandelt en op zo'n vreselijke manier wordt bewerkt, doc zijn uitlatingen slaan werkelijk nergens op. Ik verdedig me niet, ik corrigeer hem even.. ;) Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik gewoon had toegekeken, als moeder van 3 kinderen zou ik ook hebben gevochten als een leeuwin die haar kinderen beschermd. Helaas op dat moment, het was op een zaterdagochtend, was ik ergens anders, terwijl ik normaliter wel vaak bij Hamza en zijn moeder thuis zat. Het had zo moeten zijn... :(

Aislin
24-03-2004, 15:02

Ik ben zo vrij geweest je verhaal mee te nemen naar mijn eigen site. Inderdaad Sahira een moeder vecht als een leeuwin waar het haar kinderen betreft, en ja het heeft zo moeten zijn en als God het wil zal Hamza weer naar zijn moeder terug keren.

Pagina's : [1] 2 3 4 5