Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vraag aan onze Broeders m.b.t het huwelijk

soennia83
23-03-2004, 19:06

Assalaam mu3alikom Warahmatollah, Ik heb een vraagje met betrekking tot het huwelijk van zusters die iets meer praktiserend zijn dan hun mannen. Ik vroeg me af hoe onze broeders er tegenop kijken als ze een zuster trouwen die meer praktiseerd( meer verstand heeft van de islam en de sunnah) dan hii zelf...( dus zou je dat erg waarderen, hoop je dat je door het verbintenis ook meer gaat praktiseren, of wil je gewoon zijn zoals je voorheen was etc etc).. Jullie zullen je misschien wel afvragen wat is dit nou voor stomme vraag, en dat het allemaal vanzelfsprekend is. Nou dat is het zeker niet. Er zijn nog te veel scheidingen door onze zusters aangevraagd omdat hun echgenoten niet van plan waren om zich meer te verdiepen in de Islam...en daarmee bedoel ik dat ze gewoon hetzelfde zijn gebleven als voorheen(voordat ze trouwde).... Terwijl men trouwt 3ala Soenatie wa Rasoeli en met de intentie hoort te trouwen dat ze samen het pad van de Sunnah volgen.. wasalam mu3alikom warahmatollah p.s: Ik vraag me ook af of hier zusters aanwezig zijn die met het bovengenoemde ooit in aanmerking zijn gekomen en waarbij het goed afliep..

nazib
23-03-2004, 21:18
eseleem ouelekoum, ik zou het zeker warderen, het is toch aleen maar beter dat ze veel kennis heeft over de islaam daar kan je dan alleeen maar van leren. ik ken ook eem meisje die gescheiden is om de volgende reden. zij was echt praktiserend, maar haar man niet hebben dat ze zich islamitisch kleede, en om die reden is ze van hem gescheiden.

soennia83
24-03-2004, 23:04
Origineel gepost door Wolverine Kennis opdoen is een plicht. Je mag niet vergeten dan, als die man zich meer verdiept en meer verdiept, dat hij je op een dag zal kunnen verlaten om jihaad te voeren, eens de imaan zo groot geworden is. kennis opdoen is zeker een plicht...maar ik merk er in mijn omgeving niet echt veel van...vandaar ook mijn vraag hoe het nou zit met de jongens...( niet allemaal natuurlijk). Wat betreft de jihaad, ik zou hem juist stimuleren als het zo ver komt. Ik bedoel dat zou elke praktiserende moslima moeten doen, hoe Pmoeilijk het dan ook is. Ik bedoel in Palestina zijn de vrouwen zelfs van plan mee te doen, laat staan de Mannen... Dat zegt al erg veel over hoe sterk hun Imaan is( en natuurlijk andere meespelende factoren). Bedankt voor jullie reacties wasalaam mu3alikom

Shaimaa
25-03-2004, 12:51
Origineel gepost door Wolverine Kennis opdoen is een plicht. Je mag niet vergeten dan, als die man zich meer verdiept en meer verdiept, dat hij je op een dag zal kunnen verlaten om jihaad te voeren, eens de imaan zo groot geworden is. Als je eens wist wat de profeet Mohamed vzmh zei over jihaad dan zou je wel weten dat de profeet duidelijk zegt dat de man op de eerste plaats zou denken aanZIJN gezin!!!!!! en zou moeten werken aan zijn jihaad anafs!! en niet zomaar klakkeloos op jihaad gaan. Je gezin komt op de eerste plaats. ' de beste mannen van mijn ummah zijn de mannen die het beste zijn voor hun vrouwen" Dus mensen doe eerst kennis op vooralleer uitspraken te maken Insha'Allah Wa salaam

kwebbel_23
25-03-2004, 13:14

Religieuze standvastigheid. Dit is de belangrijkste eigenschap die een man waarmee je trouwt zou moeten hebben. De echtgenoot zou een Muslim moeten zijn, die zich houdt aan alle wetten en doctrines van de Islam in zijn dagelijks leven. De voogd van de vrouw (wali) zou zijn uiterste best moeten doen om dit na te gaan, en de voogd hoort niet af te gaan op hoe de man op het eerste gezicht lijkt te zijn. De hoofdpunten waarnaar je moet vragen over deze man is zijn gebed (salaat); degene die de rechten van Allah verwaarloosd zal veel sneller de rechten van anderen ook verwaarlozen. De ware gelovige onderdrukt zijn vrouw niet, en behandelt haar niet slecht; als hij van haar houdt dan zal hij haar met eer behandelen.

smartie4
25-03-2004, 14:12
evenveel kennis van de islam is het beste , kijk als man zijnde moet je werken als man zijn de moet jij geld maken vrouw mag ook doen waar ze zin in heeft maar als zij die kennis heeft dan kan zij die kennis thuis in ieder geval aan de kinderen leren insha'llah en de vader doet dat in het weekend fhamed mah salama

soennia83
27-03-2004, 22:34
Jazakoemoe Allaho ghairen voor jullie reacties... Een reactie op kwebbel_23: Je hebt gelijk meid,maar als we realistisch blijven dan is salaat vaak niet genoeg om van een man te verwachten dat hij zich meer gaat praktiseren. Tuurlijk hoort een moslima een man te trouwen die bid,maar bidden alleen vind ik zelf niet genoeg.IK heb het hier dan ook over andere belangerijke dingen die komen kijken bij het stichtten van een gezin die de regels van de Sunnah wil naleven...maar zoals je al zei als iemand de salaat goed verricht dan zal het moeilijker zijn zondes te begaan dan mensen die helemaal niet bidden. Moge Allah alle moslims leiden op het ware pad Ghair inshAllah wasalaam mu3alaikom

kwebbel_23
29-03-2004, 11:43
En goede vrouwen zijn er voor goede mannen, en goede mannen zijn er voor goede vrouwen