Bekijk originele versie : hulp voor iemand die aangerand is?
Een vriendin van mij is een tijdje geleden door een jongen op straat aangerand en nu slaapt ze slecht. Ze is vaak heel erg verdrietig en durft ook niet meer naar de stad toe.
Wat moet ik doen? Ik heb al vaak met haar gepraat, maar dat lijkt niet te helpen..
TEDDYBEER25
13-02-2009, 12:33
Een vriendin van mij is een tijdje geleden door een jongen op straat aangerand en nu slaapt ze slecht. Ze is vaak heel erg verdrietig en durft ook niet meer naar de stad toe.
Wat moet ik doen? Ik heb al vaak met haar gepraat, maar dat lijkt niet te helpen.
wat had ze aan
Bashirah
13-02-2009, 12:34
Haar naasten inlichten!
Het kan zich misschien herhalen als hij weet dat hij de eerste keer beschermd werd!
Zwijgen is doodstraf, zeggen is bevrijding!
Aangifte doen. Hulp proberen te krijgen. Hoe eerder hoe beter. Succes.
fatima-hulpmix
13-02-2009, 16:29
Wat naar zeg dat ze aangerand is en ook goed van jou dat je je vriendin probeert te helpen.
Slecht slapen, verdrietig zijn en angsten zijn inderdaad het gevolg van wat je vriendin meegemaakt heeft.
Je vraagt je af wat je moet.. Je praat in ieder geval met haar en probeert hulp voor haar te zoeken en dat is al heel wat. Je vriendin zal misschien ook een luisterende oor nodig hebben. Misschien kun je haar vragen wat ze wel en niet wil ook met betrekking tot hulpverlening. Ik weet niet wat haar leeftijd is, maar een huisarts kan altijd kijken waar hij haar naar door kan verwijzen.
Wil ze haar verhaal anoniem vertellen of heeft ze tips en advies nodig, dan kan ze ook met een van de hulpverleners van www.hulpmix.nl chatten.
Wat moet ik doen? Ik heb al vaak met haar gepraat, maar dat lijkt niet te helpen.
is echt een afschuwelijk gevoel het blijft heel lang hangen.
uiteindelijk geeft ze een plek en inchallah gaat ze door waar ze mee bezig was.
Aangifte doen. Hulp proberen te krijgen. Hoe eerder hoe beter. Succes.
Precies, altijd eerst aangifte doen...praktisch denken dus
Precies, altijd eerst aangifte doen...praktisch denken dus
is niet waar
de gevolgen kunnen groter zijn of worden dan ze al zijn.
is niet waar
de gevolgen kunnen groter zijn of worden dan ze al zijn.
Je doet aangifte om een gevoel van gerechtigheid te krijgen..de politie stuurt je dan door naar slachtofferhulp<==praktisch
En dan kan ze nog rust vinden met de Islam..maar de politie zijn degenen die een opsporing zullen starten naar de dader.
Je doet aangifte om een gevoel van gerechtigheid te krijgen..de politie stuurt je dan door naar slachtofferhulp<==praktisch
En dan kan ze nog rust vinden met de Islam..maar de politie zijn degenen die een opsporing zullen starten naar de dader.
wat zou jij doen als je hoort je zusje is aangerand
of zelfs word lastig gevallen door een man?
ga niet diplomatieke antwoord geven want dat laten we aan weesbarmhartige over;)
maar spreek uit je gevoel.
wat zou jij doen als je hoort je zusje is aangerand
of zelfs word lastig gevallen door een man?
ga niet diplomatieke antwoord geven want dat laten we aan weesbarmhartige over;)
maar spreek uit je gevoel.
Het ging hier om een persoon die al aangerand is..betekent automatisch dat ze aangifte hoort te doen zodat de daders gestraft zullen worden en het uit hun kop zullen laten om het weer te doen.
Ik weet niet of je de islamitische welzijnswerkers zo makkelijk kan vinden, maar slachtofferhulp verricht ook goed werk
Dus niet bij de pakken neergaan zitten..actie
Wat ik zou doen? De daders zijn meestal met de noorderzon vertrokken dus je kan niemand bij de kraag vatten...
Experience
13-02-2009, 17:30
Laat haar haar rust vinden bij de Islam. Gebeden doen, vasten, koran luisteren etc. Laat haar ook aangifte doen bij de politie. Ins'Allah komt alles goed en moge Allah(swt) haar sbar schenken.
laat haar de topic van shara29 lezen. genaamd elk man wil sex met me:hihi:
kan ze het een ander draai aangeven
ezinariffi
13-02-2009, 19:27
hoe aangerand. toch niet dat wat ik denk he?
als die klojo haar datgene heeft afgenomen wat haar dierbaar is moet ze zeker aangifte doen. :moe:
EL_Mohdadi
13-02-2009, 22:41
laat die jongen opsporen wie het is..en stuur door..
vastmaken aan paal naakt en op zn borstkas krassen aanrander !
ghair m3aha insha allah wens er het beste
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.