Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ogen laseren

Pagina's : [1] 2

palestijntje
23-03-2004, 15:34

hallo allemaal :) Ik wil graag mijn ogen laten laseren, zodat ik geen bril of lenzen meer hoef te dragen, want heb best vaak last van mijn ogen. :( Nu vraag ik me af of iemand het al heeft gedaan, en hoe dat dan verliep. Nou ik hoor het wel xxxxjes :zwaai:

tonk
23-03-2004, 18:57
Ik ben ook benieuwd! Want ik heb ook bril of lenzen nodig, en ben dat wel eens erg zat. Maar laseren is toch nog ietwat experimenteel. Dus ik twijfel nogal. Vooropgesteld dat ik er genoeg geld voor bij elkaar kan sparen!

miss_mimi
23-03-2004, 19:59
Enige waar ik dat zie is extreem make over maar dat is toch duur of niet soms???

palestijntje
23-03-2004, 21:26
hallo ja ik heb ook al navraag gedaan, en ik heb een afspraak gemaakt voor een vooronderzoek dan onderzoeken ze of ik wel geschikt ben en die vooronderzoek is 100 euro en dat laseren zelf is 1800 euro per oog dus voor 2 ogen ben ik 3600 kwijt. maar ja ik wil het zo graag xxxxjes

shiffa18
23-03-2004, 22:03

Is het echt zo dat wanneer je met je lenzen slaapt,je die laser-operatie niet kan ondergaan ?? Ik slaap er echt vaak mee,soms wel 3 nachten. :( lui om ze uit te doen... Weekends doe ik ze wel uit...je kan dan lekker uitslapen Maar doordeweeks:( gaat het niet...als je met je lenzen slaapt hoef je s'morgens haast geen moeite te doen als je je weer eens hebt verslapen :( wat vaak bij mij voorkomt. :) trouwens heb gehoord dat een van de beste ziekenhuizen waar je dat kan doen ergens in Istanbul ligt. Ik wil het insallah ook gaan doen,maar wel ff sparen :( 4000 euro

Hasna_real
24-03-2004, 09:59
Het is veel goedkoper als je het in Turkije laat doen. Niet meteen denken aan illegale praktijken ofzo.... Er is een lasercentrum in Almere. Deze doet alle metingen en vooronderzoeken en zodra je groen licht krijgt. Ga je met deze organisatie en oogartsen naar Turkije voor de operatie. In Turkije is de techniek moderner dan in Nederland. Ze werken met nieuwe apparatuur, zelfde als in Italie. Als ik de website kan vinden, dan zet ik die hier neer. Overigens heeft mijn man een laseroperatie gehad voor 1 oog, hij had een lui oog. Die operatie is niet helemaal perfect verlopen, dus hij moet nogmaals gelaserd worden.

Sabra1976
24-03-2004, 12:46
Origineel gepost door Tourya Ik heb al jaren de beste opticien van heel nederland en ik heb ernaar geinformeerd. Ze zei dat als je je ogen laat laseren is er een kans dat het niet goed zal, ik zou beter nog een paar jaar wachten, er is niet zoveel bekend, of het wel slaagd of niet. Als je je ogen laat laseren krijg je een contract ofzo iets dat je moet tekenen, je tekent dat het jouw verantwoordelijkheid is als er iets misgaat. Als jij je ogen laat laseren en dat zal niet jaren zo blijven hoor, maar goed, als je later van plan bent om lenzen te dragen omdat je ogen toch achteruit gaan is dat onmogelijk. Omdat ze een scheurtje in je oog maken kun je nooit meer in je leven lenzen dragen, dat is dus een grote risico dat je hebt. Ik zou nog meer navraag doen als ik jou was. Iedereen doet het tegenwoordig maar niemand heeft nog afwijkingen, ik zou een paar jaar wachten of het geslaagd is of niet. :) Ja hier ben ik het ook mee eens. Het is nog te vroeg om te weten of er na jaren geen klachten onstaan. IK heb weleens een informatiepakket aangevraagd van een oogleaser kliniek. Het is namelijk niet alleen maar laseren, voordat ze daaraan beginnen moeten ze wel een snee maken in je oog AAAAAAAAAAAAA!! En het is pijnlijk!!! en niet zonder risico's. Nou toen dacht ik, ik wacht wel een paar jaar. Wie weet wat ze dan uitvinden. Tot die tijd draag ik mijn daglenzen en heb ik mijn bril voor emergencies.

maghrebgirl20
24-03-2004, 14:39
tis echt wel duur, k geloof 2000 euro maar tis wel de moeite waard hoor ik van de mensen die het hebben gedaan

marocalhoceima
24-03-2004, 23:00
Een vriendin van me heeft het ook gedaan, ze heeft er alleen de eerste paar dagen last van gehad. Logisch het is natuurlijk niet een makelijke overgang. Ik wil t ook heel graag maar ja heb op dit moment het geld er niet voor. Inshaallah later :D

palestijntje
25-03-2004, 09:15
Origineel gepost door shiffa18 Is het echt zo dat wanneer je met je lenzen slaapt,je die laser-operatie niet kan ondergaan ?? Ik slaap er echt vaak mee,soms wel 3 nachten. :( lui om ze uit te doen... Weekends doe ik ze wel uit...je kan dan lekker uitslapen Maar doordeweeks:( gaat het niet...als je met je lenzen slaapt hoef je s'morgens haast geen moeite te doen als je je weer eens hebt verslapen :( wat vaak bij mij voorkomt. :) trouwens heb gehoord dat een van de beste ziekenhuizen waar je dat kan doen ergens in Istanbul ligt. Ik wil het insallah ook gaan doen,maar wel ff sparen :( 4000 euro hey sfiffa18 Met je lenzen slapen is echt slecht voor je ogen

Sabra1976
25-03-2004, 13:45
Origineel gepost door palestijntje hey sfiffa18 Met je lenzen slapen is echt slecht voor je ogen Vanochtend werd ik wakker, ik schrok me rot, ik kon gewoon goed zien!!! ITS A MIRACLE ......een paar tellen later realiseer ik me dat ik mijn lenzen nog in heb :D Heb het aan mijn oogarts gevraagd, hij zei als het sporadisch voorkomt kan het geen kwaad. Maar maak er geen gewoonte van maken. :zwaai: Sabra

xxxDunyaxxx
01-06-2004, 14:30
Hasna, Heb je die site nog kunnen opzoeken voor ons? Ik heb daar nl ook van gehoord en dat je voor beide ogen minder dan E 1000,- kwijt bent.

marjam123
01-06-2004, 14:46
toen ik voor het eerst hoorde dat er een laseroperatie voor je ogen was... was ik tog wel super blij... misshcien dat ik dat ooit zou doen... dus ik zat op een avond lekker tv te kijken... en belande op nederland 1: Ook dat nog! leuk programme vin ik... mohim, ze hadden het over die lasergedoe... en het blijkt dat er allerlei complicaties kunnen optreden na de operatie... Het kan goed gaan enzo... maar er is wel een groot risico... ze zeggen het best vaag van te voren... en je moet ook iets ondertekenen... maar zoiets zou ik tog niet willen risceren... er waren mensen die kringen zagen... en dat de hele dag door... er was ook iemand die blind was aan 1 oog ze vertellen je wel dat er van alles kan gebeuren... maar ik zou zelf het risico niet nemen... ik laat me lenzen liever in... zoveel moeite kost dat niet... xxx

PowerQueen
01-06-2004, 16:04
Origineel gepost door gebrokenhartje ik heb al een afspraak om het te laten doen. Wat info: je krijgt eerst een test om te kijken of je hoornvlies dik genoeg is en of die niet beschadigd is. ( als je bijv. af en toe met je lenzen in slaapt, zal je hoornvlies te beschadigd zijn en dus niet geschikt voor laseren) Als je hoornvlies in orde is kun je het laten doen. Het kost tussen de 3000 en 4000 euro, afhankelijk van de sterkte van je bril/lenzen. Ik heb nadrukkelijk na gevraagd bij mijn oogarts of er ECHT geen risico's aan zitten en hij is er duidelijk over: GEEN risico's. Beide ogen gebeuren tegelijk. De ogen worden pijnloos met oogdruppels verdoofd. Vervolgens gaan ze ze met laserstralen bewerken. Het duurt kort. En je kan meteen al perfect zien. Wel moet je de oogdruppels die je daarna krijgt goed bijhouden anders kunnen er infecties ontstaan. Oke meiden ik ga het nog voor de zomervakantie doen. Ik zal laten weten hoe ik het heb ervaren. Ik vond het eerst best eng, maar nu ik me goed heb laten informeren vind ik het niet meer eng. Ik kijk er naar uit om altijd en overal goed te kunnen zien!! :zwaai: Ik hoop dat het voor je werkt :goedzo:

emsoem
02-06-2004, 11:16

ik wou dat ook doen! tot dacht ik daglenzen heb gevonden in de winkel:Iluvu: =emsoem=

Pagina's : [1] 2