Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ondernemers

MiZzY_Z
12-02-2009, 14:37

We zitten nu in tijden van crisis! En zoals de voorspellingen luiden zal dit nog een aantal jaren gaan duren. Hierdoor kan de droom om een eigen onderneming te hebben en groot te brengen veranderen in een nachtmerrie. Wees niet te trost om hulp te vragen!! trek op tijd aan de bel! www.aureamediocritas.nl

Amazigh_United
19-02-2009, 00:10
k heb schulden bij de Ib groep, helpen jullie me daar ook bij als ik van plan ben een eigen shoarmatent te openen

MiZzY_Z
19-02-2009, 09:01
IBG heeft (net als de CJIB) een bijzondere positie. Met hen kun je alleen een betalingsregeling treffen. Maar je kunt de IBG verzoeken om een draagkracht meting te doen of je schuld in te laten vriezen voor een aantal jaren. Ik weet niet om wat voor IBG schuld gaat maar betreft het studiefinanciering tijdens hbo-opleiding dan wordt de vordering kwijtgescholden mits je je diploma binnen 10 jaar haalt. En als de IBG je enige schuldeiser is, is er geen nood. Ik zou gewoon een regeling treffen. Is natuurlijk afhankelijk van je inkomen. Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Verder wens ik je veel succes met je op te richten onderneming. Wanneer je vanuit een uitkering een eigen onderneming start kan je gebruik maken van een BBZ-lening via de gemeente.

Amazigh_United
23-02-2009, 23:23
Dank je wel voor je info, Maar ik ben van gedachten veranderd. Ik wil fietsen gaan verkopen enzo.. Maar ik heb trouwens ook schulden bij mijn pa. Kunnen we daar juridisch ook iets mee of niet?

MiZzY_Z
24-02-2009, 09:43

schulden bij familie en/of vrienden zijn prive schulden en worden als gewone concurrente schulden aangemerkt. (dus al ieder ander schuld) Wel is te adviseren om het een en ander op papier te zetten. Prive schulden moeten geen belemmering zijn voor het starten van je onderneming. Je kunt met je vader afspreken dat het op papier een gift is geweest en dat je later het toch gewoon terug gaat betalen als je bedrijf succesvol is. Je kunt dus in principe alles afspreken met je vader.