Bekijk originele versie : mijn neef, of zijn vriend???
Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een relatie met mijn neef waar ik eigenlijk zelf niet eens van weet of ik het een echte relatie kan noemen. Het zit namelijk zo. Mijn ouders zien mij graag met hem trouwen vooral mijn moeder, omdat het de zoon van haar broer is. Het is niet zo dat ze mij dwingen, maar ze puchen me wel een beetje.Op zich is dat niet het grootste probleem. Maar ik vindt zijn vriend eigelijk leuker, ik heb hem een paar keer gezien en verder veel over hem gehoord. Maar ik denk dat dat echt mijn type is. Mijn neef weet daar verder niets van. En die vriend ook niet. Het grootste probleem is hoe moet ik het aanpakken moet ik het vertellen moet ik met een plannetje komen? Ik weet het echt niet. Heeft iemand van jullie ook zoites meegemaakt of heeft iemand een idee laat het mij weten.
Gegroet :zwaai:
xxMeissiexx
23-03-2004, 17:51
Kortom jij wil van 2 walletjes eten je neef als vriend aan het lijntje houden om zo in contact tekomen met zn vriend
:jammer: viezerik
Sjemmelia
24-03-2004, 08:41
Met alle respect maar denk je dat die vriend van je neef je serieus neemt terwijl je een "relatie" met je neef hebt? Hak tenminste de knoop door wat betreft je neef, want blijkbaar wil je niet met 'm trouwen dus zeg 't eerlijk en hou niet langer de schijn op. Je kan maar beter eerlijk zijn, want hoe langer de leugen duurt hoe harder het aankomt als je strax pas nee zegt.
En wat betreft die vriend als 't over is met je neef en hij laat dan weten dat hij dus geïntresseerd is dan kun je er misschien wat mee, maar ik zou er niet zelf op af stappen. Handel jij maar naar geweten en als het el mektab is dan zie je het vanzelf.
Je ouders dwingen je niet. Je kan het je ouders toch gewoon zeggen dat je niet met je neef wil trouwen?
En dan pas zou ik me bezig houden met die vriend..
Je moet duidelijk tegenover je ouders zijn wat jij wilt. Jij moet tenslotte je leven delen met je partner. Als je onduidelijk blijft, zal de situatie zo doorgaan als het blijft. Als je de waarheid zegt wie je leuker vind, bereik je meer.
benladina
26-03-2004, 14:55
ik ben het met Heyena eens maar ikd enk ook niet dat die vriend van ej neef iets met jou wil terwijl jij met hem gaat om ben gegaan... Als het zijn echte vriend is dan alleen in films en bij Hollanders is dat allemaal mogelijk maar bij ons (marokanen) is dat niet... En respecteer je neef en maak het uit met hem om geen ruzies te veroorzaken binnen de familie en haal die vriend van hem uit je hoofd!!!!!
Kuszzz Bennie
p.s. daarom zou ik nooit met een familielid nemen alleen maar om ruzies te kunnen veroorzaken....
Mocro4eva
26-03-2004, 17:46
Vertel je neef dat je niks met hem wilt en blijf uit de buurt van zijn vriend, je bereikt er niks mee. Ik denk dat jij het ook niet op prijs zou stellen dat jou toekomstige man je dumpt en vervolgens met je vriendin gaat. Je zet veel relaties onder druk, die ze misschien niet kunnen verdragen.
loubna27
28-03-2004, 15:50
He meid,
Een advies kan ik je geven en dat is: Ga niet verder met je neef omwille van je ouders. Je krijgt gigantisch spijt later. Ik kan dat zeggen omdat ik het mee heb gemaakt. Ik ben nog steeds met mijn neef getrouwd, maar niet van harte. Je gaat op een gegeven moment een hekel krijgen aan je ouders en hun de schuld geven als het niet lukt. Ik heb ze nu eindelijk wel duidelijk gemaakt dat ik niet verder met hem wil, maar dat heeft echt veel tijd en energie en emoties gekost.
Moge Allah je geven wie jij wilt!!
Voor alle duidelijkheid ik heb niets met die vriend helemaal niets. Die vriend kent mij niet eens zo goed alleen van naam. En in het begin heb ik ingestemd maar nu zie ik het anders. Het idee dat ik met hem zal trouwen.
Origineel gepost door xxMeissiexx
Kortom jij wil van 2 walletjes eten je neef als vriend aan het lijntje houden om zo in contact tekomen met zn vriend
:jammer: viezerik
Ik eet van geen enkel walletje. Mijn neef woont hier namelijk niet. En met die vriend heb ik niets. Ik zeg alleen dat ik hem leuk vindt.
GangstaLovin
30-03-2004, 14:12
De zoon van de broer van je moeder ...IEEEEEEEEEEEEUW!
zieke mensen nu weet ik dus ook hoe mijn ex dacht ... gelukkig hakte ik de knoop door :D dames, dames toch...altijd een reserve bron houden he? tfoe ik spuug op dat soort...
realitygirl
31-03-2004, 17:42
Hoi nantje, ik begrijp je probleem wel, in tegenstelling tot een paar gasten hier. Het is inderdaad heel moeilijk om een keuze te maken in zo'n situatie, maar ik denk dat je gewoon eerlijk tegen jezelf moet zijn. Ik zou in ieder geval de waarheid zeggen tegen die neef. Als je hem in de waan laat over een potentieel huwelijk, hou je jezelf ook voor de gek; een huwelijk telt immers twee zielen. Wat die vriend van hem betreft, dat wordt wat moeilijker. Jij zegt dat hij beter bij je past, dan je neef. Ik denk echter dat je hem beter kunt vergeten, er zullen alleen problemen van komen, zoals zommigen al hebben gezegd. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen. Good luck!
En by the way, mensen(of wat jullie ook zijn), als jullie iemand niet serieus kunnen helpen die echt om hulp of advies vraagt, moet je je commentaar voor je houden. Nantje heeft als ik haar berichtje goed lees(en dat heb ik zeker gedaan), om hulp gevraagd en niet om commentaar van iemand die er helemaal niets van begrijpt. Als je haar berichtje goed leest, als jullie al kunnen lezen, zie je dat er niet echt iets staat over een relatie, noch met haar neef, noch met zijn vriend. Het gaat hier om een push-into-marrying- your-cousin- relatie, ze wordt door haar ouders gestimuleerd met haar neef te trouwen. Dit noemt zij in haar berichtje, niet echt duidelijk voor de mensen met weinig inbeeldingskracht, relatie. Als er helemaal geen sprake is van een relatie, kun je ook niet spreken van eten van twee walletjes, die walletjes missen in dit geval, althans de fundamenten van die walletjes.
Origineel gepost door minga
zieke mensen nu weet ik dus ook hoe mijn ex dacht ... gelukkig hakte ik de knoop door :D dames, dames toch...altijd een reserve bron houden he? tfoe ik spuug op dat soort...
En wat jou betreft, meneertje 'ik-weet-het-beter-want-ik-heb-ervaring', ik spuug op jouw soort, die zulke uitspraken doet tegen mensen die je helemaal niet kent. Hoe kun je Nantje nou afrekenen op iets waarvan je niet eens weet of het werkelijk zo is. Dat jij nou weinig mensenkennis hebt, en uberhaupt een relatie neemt met iemand, is nou werkelijk een geval van wie de put graaft, valt er zelf in.
Sorrie dat ik zo heftig reageer, maar je hebt soms van die mensen die van die domme dingen zeggen, DAMN, get a life! Ik ken Nantje namelijk heel goed, daarom weet ik dat ze helemaal geen viezerik is, en al helemaal geen parasiet, zoals sommigen hier denken.
Mohiem,
we leven in een vrij land, zeg wat je wilt, doe je wat je niet laten kunt, doe ik ook!
Thalla
LoVeLy_HaNaN
31-03-2004, 17:55
Origineel gepost door realitygirl
Hoi nantje, ik begrijp je probleem wel, in tegenstelling tot een paar gasten hier. Het is inderdaad heel moeilijk om een keuze te maken in zo'n situatie, maar ik denk dat je gewoon eerlijk tegen jezelf moet zijn. Ik zou in ieder geval de waarheid zeggen tegen die neef. Als je hem in de waan laat over een potentieel huwelijk, hou je jezelf ook voor de gek; een huwelijk telt immers twee zielen. Wat die vriend van hem betreft, dat wordt wat moeilijker. Jij zegt dat hij beter bij je past, dan je neef. Ik denk echter dat je hem beter kunt vergeten, er zullen alleen problemen van komen, zoals zommigen al hebben gezegd. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen. Good luck!
En by the way, mensen(of wat jullie ook zijn), als jullie iemand niet serieus kunnen helpen die echt om hulp of advies vraagt, moet je je commentaar voor je houden. Nantje heeft als ik haar berichtje goed lees(en dat heb ik zeker gedaan), om hulp gevraagd en niet om commentaar van iemand die er helemaal niets van begrijpt. Als je haar berichtje goed leest, als jullie al kunnen lezen, zie je dat er niet echt iets staat over een relatie, noch met haar neef, noch met zijn vriend. Het gaat hier om een push-into-marrying- your-cousin- relatie, ze wordt door haar ouders gestimuleerd met haar neef te trouwen. Dit noemt zij in haar berichtje, niet echt duidelijk voor de mensen met weinig inbeeldingskracht, relatie. Als er helemaal geen sprake is van een relatie, kun je ook niet spreken van eten van twee walletjes, die walletjes missen in dit geval, althans de fundamenten van die walletjes.
En wat jou betreft, meneertje 'ik-weet-het-beter-want-ik-heb-ervaring', ik spuug op jouw soort, die zulke uitspraken doet tegen mensen die je helemaal niet kent. Hoe kun je Nantje nou afrekenen op iets waarvan je niet eens weet of het werkelijk zo is. Dat jij nou weinig mensenkennis hebt, en uberhaupt een relatie neemt met iemand, is nou werkelijk een geval van wie de put graaft, valt er zelf in.
Sorrie dat ik zo heftig reageer, maar je hebt soms van die mensen die van die domme dingen zeggen, DAMN, get a life! Ik ken Nantje namelijk heel goed, daarom weet ik dat ze helemaal geen viezerik is, en al helemaal geen parasiet, zoals sommigen hier denken.
Mohiem,
we leven in een vrij land, zeg wat je wilt, doe je wat je niet laten kunt, doe ik ook!
Thalla
:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.