Bekijk originele versie : Sjeik Yassien is blij
A_Haselhoef
23-03-2004, 13:10
'Ik zal om de dood van Sjeik Yassin niet treuren en heb moeite om een gevoel van vreugde te onderdrukken' (VVD-Tweede-Kamerlid Wilders in de volkskrant)
Slecht nieuws voor deze onverschrokken blonde Don Quichot uit Limburg.
Ook Sjeik Yassin treurt niet om zijn eigen dood. Sjeik Yassien is juist blij dat hij gestorven is als een verzetsheld. Hij is blij dat de bezetters van zijn land, de onderdrukkers van zijn volk, hun ware wrede aard en gezicht hebben laten zien, door een blinde, dove, verlamde gehandicapte oude man in een rolstoel te vermoorden toen hij de moskee uitkwam.
De grootste eer en geschenk aan Sjeik Yassien, gegeven door Sharon cs., was te sterven als een martelaar. Zijn grootste wens en dat van alle Palestijnse martelaren is niet het paradijs maar is om opnieuw tot leven gewekt te worden en te mogen strijden tegen de onderdrukking van hun volk door de Israëlische bezettingsmacht en hierbij opnieuw dood te mogen gaan in deze strijd .
Volgens Sjeik Yassin waren er binnen de bezette gebieden geen onschuldige Israëlische burgers, daar deze burgers naar Palestina waren gekomen om samen met de Israëlische militairen het land te koloniseren. Door deze samenwerking met de militairen en het stelen en bezet houden van het land door Israëlische burgers, was elk burgerdoel ook een militair doel geworden.
Ik ben het nooit eens geweest met zijn standpunten hierover. Immers in de Koran staat hier heel duidelijk over geschreven dat een moslim rechtvaardig dient te zijn. Ook al is de vijand dat niet. Het opblazen van bussen, treinen en vliegtuigen met daarin burgers, vrouwen en kinderen, ouden van dagen is een moslim onwaardig. En ik heb mij daarom altijd geweerd tegen dit soort aanslagen. Door diverse gezaghebbende Islamitische geleerden in binnen en buitenland worden dit soort aanslagen dan ook volledig afgekeurd.
"En laat de haat van een volk dat jullie weert van de Gewijde Moskee jullie er niet toebrengen overtredingen te begaan, maar ondersteunt elkaar bij het goede en Taqwa (godsvrucht). En ondersteunt elkaar niet bij zonde en agressie." Koran, al-Ma'ídah(5),
De nieuwe razernij binnen en buiten de Hamas zou kunnen betekenen dat ondanks bovengenoemde afwijkende mening over aanslagen op burgerdoelen, de enigszins matigende invloed die Sjeik Yassin op deze organisatie had volledig komt te vervallen. Zo heeft Sjeik Yassin het altijd verboden om militaire acties tegen Israëliërs buiten de bezette gebieden te plegen.
Een nog verdere radicalisering van de Hamas valt echter nu te vrezen. Het verleggen van militaire acties naar Israëlische en/of Amerikaanse bedrijven in het buitenland kan niet worden uitgesloten. Vooral nu de Amerikaanse regering weigert deze moordpartij te veroordelen.
Mijn advies aan de Nederlandse regering, voor de veiligheid van ons volk luidt dan ook dat wij ons internationaal zoveel mogelijk neutraal dienen op te stellen. Waar twee kijven hebben beiden immers schuld is een oud Nederlands gezegde.
Als partijen hun zaak zouden willen voorleggen aan het Internationaal gerechtshof in Den Haag dan is er kans op werkelijke oprechtte vrede. Echter de VS en Israël weigeren dit gerechtshof te erkennen en vinden dat zij bevoegd zijn om gelijktijdig aanklager, rechter en beul te mogen zijn voor anderen en dat niemand anders het recht heeft om de rechtmatigheid van hun handelen in twijfel te trekken.
Daarom nogmaals een dringend advies aan onze regering om alle economische en politieke steun aan deze landen die zich voortdurend schuldig maken aan oorlogsmisdaden in te trekken en zich terug te trekken uit de huidige oorlogsgebieden tenzij deze landen bereid zijn om hun zaak aan het Internationale gerechtshof voor te leggen.
bron: Abdullah Haselhoef's nieuwslicht@zeelandnet.nl
AAAbracadaver
23-03-2004, 13:16
En ik maar denken dat jomanda de enige gek was die claimde een rechtstreekse hotline met hiernamaals te hebben.
Nu blijkt 2 dagen na zijn verscheiden ook yassin al te hebben doorgegeven dat hij erg blij was met het gebeuren. "Goed het deed even zeer maar dan heb je ook wat"
En zo wordt de mythe van het leven na de dood in stand gehouden door die charlatans die zich imam dan wel priester noemen. En blijven de schaapjes blind en mak als prooi voor de opvolger van ronselaar yassin.
Origineel gepost door A_Haselhoef
'Ik zal om de dood van Sjeik Yassin niet treuren en heb moeite om een gevoel van vreugde te onderdrukken' (VVD-Tweede-Kamerlid Wilders in de volkskrant)
Als er bij een volgende aanslag een paar jochies de vreugde-dans doen, moet meneer Wilders niet zeiken.
Hij doet nu precies hetzelfde.
A_Haselhoef
23-03-2004, 13:20
Origineel gepost door Abracadaver
En ik maar denken dat jomanda de enige gek was die claimde een rechtstreekse hotline met hiernamaals te hebben.
Nu blijkt 2 dagen na zijn verscheiden ook yassin al te hebben doorgegeven dat hij erg blij was met het gebeuren. "Goed het deed even zeer maar dan heb je ook wat"
En zo wordt de mythe van het leven na de dood in stand gehouden door die charlatans die zich imam dan wel priester noemen. En blijven de schaapjes blind en mak als prooi voor de opvolger van ronselaar yassin.
Of het een mythe is of niet, dit is wel de gedachtengang bij hen die het martelaarsschap nastreven. Daarom het is niet altijd verstandig vuur met vuur te bestrijden.
LQwaad4life
23-03-2004, 13:24
Origineel gepost door grendel
Als er bij een volgende aanslag een paar jochies de vreugde-dans doen, moet meneer Wilders niet zeiken.
vreugde-dans is alleen erg als maroc peubers het doen
AAAbracadaver
23-03-2004, 13:25
Of het een mythe is of niet, dit is wel de gedachtengang bij hen die het martelaarsschap nastreven. Daarom het is niet altijd verstandig vuur met vuur te bestrijden.
Wat ik dan weer wel met je eens ben, in die zin is de actie van Israel niet de meest verstandige geweest.
Hij zal als martelaar waarschijnlijk meer schade gaan aanrichten dan hij in zijn laatste jaartjes op deze wereld had kunnen doen.
Mister_Ferrari
23-03-2004, 13:41
Ik denk niet dat de Nederlandse regering naar jouw of mijn betoog zal luisteren, beste A. Haselhoef. Immers, Nederland zit nog steeds met een schuldgevoel die afstamt van WOII, waarin zij een actieve rol speelde tijdens de holocaust. Daarbij moeten we niet vergeten dat Nederland 'gestreden' heeft voor de 'scheiding tussen kerk en staat' en wil dat ook zo houden. Nederland is te afhankelijk van Amerika, en Amerika is op haar beurt weer afhankelijk van zionistische havikken. Er zullen ongetwijfeld wel politici bijzitten die vraagtekens zetten achter deze afschuwelijke aanpak (3 raketten!), maar een duidelijke afkeer zullen wij alle niet horen. The fight against terror wordt doorgevoerd en een ieder hoort zich daar aan te houden, bondgenoot Nederland danste meteen naar de Amerikaanse pi.ijpen toen Spanje haar troepenmacht uit Irak bleek terug te trekken. Hieruit concludeer ik dat Nederland haar belang boven die van miljoenen Palestijnen zet en er totaal geen sprake meer is van mensenrechten waar Nederland onderandere haar mond mee vol heeft. Zijn het misschien economische redenen die Nederland blind maken?.
Origineel gepost door grendel
En ik zal voorop lopen, terwijl ik roep: ''Wilders ik ben ook blij''
Origineel gepost door Abracadaver
Wat ik dan weer wel met je eens ben, in die zin is de actie van Israel niet de meest verstandige geweest.
Hij zal als martelaar waarschijnlijk meer schade gaan aanrichten dan hij in zijn laatste jaartjes op deze wereld had kunnen doen.
En daarmee sleurt Sharon zijn volk met deze oorlogsdaad de afgrond in.
Opposition Labour Party leader Shimon Peres said he did not believe that killing militant leaders would eliminate terror - on the contrary it "could lead to an escalation of terror".
Another opposition politician and former minister Yossi Beilin warned the government that it was just a matter of time before more Jews died in retaliatory attacks.
Interior Minister Avraham Poraz, of the centrist Shinui party, said: "It was a bad idea because I am afraid of a revenge coming from the Palestinian side, from the Hamas side.
"And I am not so optimistic in thinking by this act we'll be able to eliminate Hamas, or to diminish the dangers of Hamas ."
Ran Cohen, of the opposition Meretz Party, said he did not think it was "reasonable" for Israel to have killed Sheikh Yassin.
"I think we have to fight against the terrorists, but especially against the suicide bombers not religious leaders," he said.
A_Haselhoef
23-03-2004, 13:50
Origineel gepost door Mister_Ferrari
Ik denk niet dat de Nederlandse regering naar jouw of mijn betoog zal luisteren, beste A. Haselhoef. Immers, Nederland zit nog steeds met een schuldgevoel die afstamt van WOII, waarin zij een actieve rol speelde tijdens de holocaust.
Die generatie is aan het uitsterven en steeds meer mensen worden wakker dat een slechte en zielige jeugd van een geweldspleger richting zijn slachtoffers wel kan rekenen op medeleven maar nooit mag leiden richting vrijspraak.
Daarbij moeten we niet vergeten dat Nederland 'gestreden' heeft voor de 'scheiding tussen kerk en staat' en wil dat ook zo houden.
Religie staat hier ook volledig buiten. Het is een oorlog tussen bezetters en vrijheidstrijders.
Nederland is te afhankelijk van Amerika, en Amerika is op haar beurt weer afhankelijk van zionistische havikken.
Ach het zou voldoende zijn wanneer de prijs en de handel van olie voortaan in euro's zou plaatsvinden.
Er zullen ongetwijfeld wel politici bijzitten die vraagtekens zetten achter deze afschuwelijke aanpak (3 raketten!), maar een duidelijke afkeer zullen wij alle niet horen.
Internationaal, behalve in de VS is deze moordpartij fel veroordeeld.
The fight against terror wordt doorgevoerd en een ieder hoort zich daar aan te houden, bondgenoot Nederland danste meteen naar de Amerikaanse pi.ijpen toen Spanje haar troepenmacht uit Irak bleek terug te trekken. Hieruit concludeer ik dat Nederland haar belang boven die van miljoenen Palestijnen zet en er totaal geen sprake meer is van mensenrechten waar Nederland onderandere haar mond mee vol heeft. Zijn het misschien economische redenen die Nederland blind maken?.
Weet ik niet wat Nederland blind maakt. Ik weet alleen dat ik probeer mijn plicht als burger te vervullen door duidelijk te maken hoe mensen die streven naar het martelaarsschap denken en wat voor mogelijke gevolgen dit voor Nederland zou kunnen hebben.
RitaMaria
23-03-2004, 13:52
Treurig... van een 'volksvertegenwoordiger' nog wel
Mister_Ferrari
23-03-2004, 14:24
Die generatie is aan het uitsterven en steeds meer mensen worden wakker dat een slechte en zielige jeugd van een geweldspleger richting zijn slachtoffers wel kan rekenen op medeleven maar nooit mag leiden richting vrijspraak.
Religie staat hier ook volledig buiten. Het is een oorlog tussen bezetters en vrijheidstrijders.
Ach het zou voldoende zijn wanneer de prijs en de handel van olie voortaan in euro's zou plaatsvinden.
Internationaal, behalve in de VS is deze moordpartij fel veroordeeld.
Weet ik niet wat Nederland blind maakt. Ik weet alleen dat ik probeer mijn plicht als burger te vervullen door duidelijk te maken hoe mensen die streven naar het martelaarsschap denken en wat voor mogelijke gevolgen dit voor Nederland zou kunnen hebben.
Een oorlog bezetter vs vrijheidstrijders is niet het enige wat daar speelt. De orthodoxe joden basseren wel degelijk hun bezetting van Palestina op religieuze motieven. Dat kan en mag je niet ontkennen. Waarom zouden ze dan speciaal voor Palestina hebben gekozen?. Met 'het beloofde land' zou je als antwoord moeten volstaan.
Ja, veroordeeld, zoals er nog 70 VN resoluties openstaan als veroordeling. Men veroordeeld die daad maar tussen de regels door pik je die zogenaamde onpartijdigheid op die nergens op slaat. Men weet dondersgoed waarom die vrijheidstrijders strijden, daar hebben ze jou en mij en andere niet voor nodig om dat duidelijk te maken. Yassin mocht niet op deze manier aan zijn einde komen, MAAR aan de andere kant was hij het BREIN achter Hamas. Ja ja, zo lust ik er wel meer. dat is geen be(ver)oordeling van deze lafhartige daad, die naar nog meer leed kan leiden, maar regelrechte hypocritie van de eerste orde!. Die nuance kunnen ze van mij part op eten, omdat ik heel duidelijk merk dat vele achter het beleid van de VS staan, tuurlijk worden er kantekeningen gezet, maar dat is niet meer dan huichelarij om zo de moslims op de verkeerde been te zetten.
Deze strijd is al meer dan een halve eeuw bezig, 70 VN resoluties zijn aan de laars gelapt door 'Israel' dus mogen de Palestijnem logischerwijs hun recht op eisen. Nu, tja, kwaadschiks misschien?. Niet dat dat iets nieuws onder de zon brengt, alleen zal de vorm van vrijheidstrijden andere vormen aannemen die het verre van mijn bed gevoel tot het verledentijd zullen brengen.
KoRnOnTheCops
23-03-2004, 14:41
Het is gewoon walgelijk dat men zich laat leiden tot wraaknemen. Wie agressie zaait zal agressie oogsten
RitaMaria
23-03-2004, 14:47
Religie staat hier ook volledig buiten. Het is een oorlog tussen bezetters en vrijheidstrijders .
juist..
RitaMaria
23-03-2004, 14:54
Origineel gepost door Mister_Ferrari
Een oorlog bezetter vs vrijheidstrijders is niet het enige wat daar speelt. De orthodoxe joden basseren wel degelijk hun bezetting van Palestina op religieuze motieven. Dat kan en mag je niet ontkennen. Waarom zouden ze dan speciaal voor Palestina hebben gekozen?. Met 'het beloofde land' zou je als antwoord moeten volstaan.
Nee..het zijn niet de orthodoxe joden die de bezetting van
Palestina rechtvaardigen (vanuit religieuze motieven )
Othodoxe joden erkennen de staat Israel niet
http://www.nkusa.org/activities/demonstrations/IsraeliDay/10.jpg
http://www.nkusa.org/activities/demonstrations/IndependenceDay/5.jpg
http://www.nkusa.org/activities/demonstrations/IndependenceDay/8.jpg
http://www.nkusa.org/activities/demonstrations/IndependenceDay/10.jpg
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.