Bekijk originele versie : Aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekering 2008
fiscalist1
11-02-2009, 20:26
De afgelopen weken heeft de Belastingdienst de uitnodigingen voor het doen van de aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2008 verstuurd.
Deze topic is er voor de mensen die vragen hebben over de belastingwetten en regels. Dus mocht je er niet uitkomen: laat je horen.
Jongedame_
11-02-2009, 20:56
SubhanAllah wat toevallig. Ik wou je net een pm sturen omdat ik in een topic van 2008/07? las dat je veel kennis hierover had. Toen zag ik dat je ook online was dus ging ik je ff opspeuren.. hehe
Het volgende wou ik graag weten; Wil mijn aangiften van 2008 en 2007 invullen. Wil graag zoveel mogelijk terugkrijgen. Kun je me daarbij helpen? Of is het handiger als ik langs een professioneel iemand ga.
firdaouzz
11-02-2009, 21:12
ik wil liever alles van het vorige jaar op paier doen maar die vragen zijn soms zo moeilijk.
Ik weet wel dat ik geld tru kan krijgen voor een bril maar bij welk kopje eigenlijk?
Wat zijn behalve loonheffing nog meer dingen om geld terug te krijgen alsje nog thuiswonend bent..
fiscalist1
11-02-2009, 21:25
ik wil liever alles van het vorige jaar op paier doen maar die vragen zijn soms zo moeilijk.
Ik weet wel dat ik geld tru kan krijgen voor een bril maar bij welk kopje eigenlijk?
Wat zijn behalve loonheffing nog meer dingen om geld terug te krijgen alsje nog thuiswonend bent..
Het is veel handiger om je aangifte elektronisch te doen. Maar als je liever op papier aangifte wil doen kan dat ook. Ik raad je aan om dan eerst de aangifte op de computer te doen om vervolgens alles op papier over te nemen.
De bril kan je onder het kopje buitengewone uitgaven opnemen. Let op: wellicht kom je ook in aanmerking voor de extra aftrekpost van ong 800 euro als de bril meer dan 300 euro gekost heeft. De premie voor je aanvullende verzekering is ook aftrekbaar en andere ziektekosten (ook tandarts) als deze niet gedekt werden door je zorgverzekeraar.
Schoolkosten zijn ook aftrekbaar mits je StuFi niet al te hoog was. Over het algemeen kun je geen schoolkosten aftrekken als je naast je normale beurs ook een aanvullende beurs hebt.
nadortje
11-02-2009, 21:29
het is voor 2008 en niet 2009 die je moet indienen.
fiscalist1
11-02-2009, 21:37
het is voor 2008 en niet 2009 die je moet indienen.
Wat bedoel je precies?
nadortje
11-02-2009, 21:39
Wat bedoel je precies?
laat maar ik zie dat het al is veranderd
firdaouzz
11-02-2009, 21:57
Het is veel handiger om je aangifte elektronisch te doen. Maar als je liever op papier aangifte wil doen kan dat ook. Ik raad je aan om dan eerst de aangifte op de computer te doen om vervolgens alles op papier over te nemen.
De bril kan je onder het kopje buitengewone uitgaven opnemen. Let op: wellicht kom je ook in aanmerking voor de extra aftrekpost van ong 800 euro als de bril meer dan 300 euro gekost heeft. De premie voor je aanvullende verzekering is ook aftrekbaar en andere ziektekosten (ook tandarts) als deze niet gedekt werden door je zorgverzekeraar.
Schoolkosten zijn ook aftrekbaar mits je StuFi niet al te hoog was. Over het algemeen kun je geen schoolkosten aftrekken als je naast je normale beurs ook een aanvullende beurs hebt.
Kan je meer dan alleen loonheffing elektronisch doen :O. Ja ik heb er totaal geen verstand van haha.
mijn koste maar 200 euro dus dan kan ik niks terugkrijgen?
en ik heb wel een aavullende beurs gehad altijd omdat mn pa niks verdiende en mn ma heel weinig dus dan krijg ik daar ook niks van tog...
premie van mijn aanvullende verzekering waar kan ik dat vinden in mijn papieren?
merci
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.