Cina
28-10-2002, 15:10
Kijkend in mamma’s ogen, worden deuren geopend Deuren waarvan ik het bestaan niet eens wist Ik stap over de drempel een nieuwe wereld in En bij elke stap slaakt de grond een diepe zucht Ik zet voet op voor mij nog onbetreden grond Wetend dat hier ergens mijn wortels moeten liggen Ik neem een kijkje in mamma’s onvergetelijke verhalen De grond omspittend op zoek naar een stukje van mezelf Ik zie mamma’s liefde, onvoorwaardelijke liefde En voel hoe mijn zwaar wordend hart wordt gevuld Ze heeft vaak met die onbeschrijfelijke blik naar me gekeken Terwijl haar ogen vochtig werden door tranen van liefde Ik zie mamma’s pijn, voortdurende pijn Pijn die ze voor ons probeerde te verbergen Pijn die alleen zij voelde, waarmee ze ons niet wilde vermoeien Die ze met zich meedroeg terwijl ze door de jaren trok Ik zie mamma’s rimpels, diep gegroefd in haar gezicht Als stille getuigen van haar zorgen zonder horizon Slapeloze nachten, om ons, denkend aan morgen Eindeloze stille nachten, gevuld door schreeuwende gedachten Ik zie mamma’s warmte en opeens ben ik weer kind Leunend tegen mamma, mijn hoofd tegen haar borst gedrukt En ik voel me voldaan en vol veiligheid Wanneer ze mij met haar beschermende armen omvat Kijkend in mamma’s ogen, overlapt verleden het heden Gevoelens die onzichtbaar in elkaar overlopen Met in haar ogen de rode draad van haar levensverhaal Als een manuscript, klaar om te worden uitgegeven